Розробка конспекта уроку "Навички та звички."

Про матеріал

Подана розробка уроку може бути використана як варіант проведення уроку по даній темі. До конспекту додається призентація та відеоматеріал.

Перегляд файлу

Урок основ здоров’я.

За  програмою тема уроку:

Тема: Навички і звички.

            Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички.

            Чинники формування звичок.

Цілі уроку:

М е т а: формування ключових компетентносте й:

  • спілкування державною мовою – грамотно висловлюватись рідною мовою;чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думки, аргументувати, доводити правильність тверджень.
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях  застосовувати знання з природничих наук (біології людини,бережливого природокористування, методів до дослідження природи) для здобуття добробуту, здоров’я та безпеки.
  • соціально і громадська компетентність – уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати у команді.

реалізація наскрізної лінії:

  • «Здоров’я та безпека» - формувати повноцінного члена суспільства (духовно, емоційно, соціально і фізично) здатного дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне середовище.

Базові поняття:навички, корисні та шкідливі звички, чинники формування звичок, зважені рішення, свідомі дії.

Обладнання: : комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, презентація «Навички і звички» ,фліп-чарт, картки із завданням, інформаційні листки.

Тип уроку: розвиток компетентносте й.

Форма організації навчального простору:урок-тренінг

Методи навчання:: словесні (фронтальна бесіда, розповідь, інструктаж);

 наочні (демонстрування);

практичні (вправи, );

частково-пошуковий метод

             метод  створення ситуації новизни навчального матеріалу;

             метод випереджального навчання.

Форми роботи:індивідуальна, групова робота, фронтальна, виступи представників групи, обговорення проблемних завдань, перевірка нових .

Педагогічні технології:технологія інтерактивного навчання, технологія ООЖН.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТРЕНІНГ

«НАВИЧКИ ТА ЗВИЧКИ»

Мета тренінгу:пояснити різницю між навичками та звичками; обговорити недоліки шкідливих звичок і переваги корисних для здоров’я і життя людини;

Пояснити учням які чинники впливають на формування звичок.

ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ:

наприкінці заняття учні

Розрізняють:     навички та звички;  корисні та шкідливі звички;

Називають:       наслідки шкідливих звичок; переваги корисних звичок;

Пояснюють: вплив корисних та шкідливих звичок на здоров’я і життя людини;

Демонструють:вміння аналізувати свої звички; створювати план формування звичок.

Аналізують чинники формування звичок.

 

Структура уроку тренінгу

 

 

І.

Вступна частина

Вступ

 

 

10 хв.

Повторення правил

Знайомство

Очікування

ІІ.

Основна

частина

Теоретичний блок

 

 

25 хв.

Практичний блок

Допоміжні вправи

(об’єднання в групи;

руханки)

ІІІ.

Заключна частина

Підбиття підсумків

 

 

10 хв.

Зворотній зв'язок за тематикою поточного тренінгу

Рефлексія\релаксація

Процедура завершення тренінгу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Опис ходу тренінгу

І. ВСТУПНА ЧАСТИНАСЛАЙД 1

 

Вступ

 

 

10 хв.

Правила роботи в групі

Знайомство

Очікування

      

Тренер:- Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами продовжуємо працювати з темами, які стосуються психічної і духовної складової здоров’я. Давайте пригадаємо, про що йшла мова на попередньому уроці?

Учні:

Тренер: - Про те, що відбувається у житті дитини, підлітка, - тобто Вас.

Звичайно про ЗМІНИ.

- В чому вони проявляються?

Учні:     - Зріст, поведінка,   ……в проявах емоційних…

Тренер: - Тобто зріст, тембр голосу, формування фігури за чоловічим   та   жіночим типом, все це прояви змін у фізичному розвитку підлітка.

А от емоційні виплески, перепади настрою – це прояви психологічних змін, психологічного розвитку підлітка.

Ми з Вами пам’ятаємо, що зміни фізіологічні та психологічні є цілком нормальним природнім явищем! А те, що вони відбуваються у кожного по-різному так це не привід переживати чи насміхатися. Підтвердження цьому ми можемо з Вами спостерігати на прикладі змін, які відбуваються у тваринному світі. Пригадайте казку Г. Х. Андерсена «Гидке каченя».  Маленьке  каченя страждало від того , який зовнішній вигляд воно мало, і цей вигляд не подобався багатьом… Але пройшов час  - все змінилося. «Гидке каченя» перетворилось на чудового либідя, красою якого всі милувалися, а деякі ще й заздрили…

От які приклади змін дарує нам природа…

Освоювати нову тему розділу будемо у формі тренінгу. Для організації спільної роботи будь який тренінг має свої правила. Які правила роботи ми з вами обговорював і прийняли?Пригадайте.

  ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ РОБОТИ В ГРУПІ

Діти називають правила роботи на тренінгу, пояснюють їх необхідність

Учні:    - 

Правила роботи  групи:

  • Приходити вчасно  - (цінувати час)
    • Правило піднятої руки – (сигнал про наявність           повідомлення і готовність його презентувати);
    • Говорити від свого імені -  «Я - так думаю»,

        «Я вважаю..»

«На мій погляд..»

  •    Бути ввічливим –взаємоповага;
  •    Бути позитивним – висловлюй позитивні ідеї;
  •    Бути лаконічним – висловлюватись коротко, стисло,бути небагатослівним;
  •    «Пропускаю хід» - можу не відповідати не пояснюючи причину.

 

Тренер: - Подивіться за вікно. Надворі осінь. Осінь яскрава, чудова, багряна, родюча, багата, весела, щедра…Цікаве свято відбувається восени. Господарі приїздять на ярмарок продають те, чого в них багато, а купують те,чого в них недостає…

ЗНАЙОМСТВО. Вправа «Незвичайний ярмарок»

Тренер: - От і я Вас зараз запрошую на ярмарок. Незвичайний ярмарок, корисний. На ньому кожен може продати те, що йому заважає зараз та купити те,  чого йому не вистачає для комфортної роботи на уроці.

Почну з себе, дозволите?

Я-Приклад: - Я, ….., заважає – хвилювання, хочу придбати – впевненість!

Діти, товар не буде залежуватись на прилавку. Розберуть!!!

   ( Учні «роблять покупки» на уявному ярмарку)

ЗНАЙОМСТВО

Вправа «Незвичайний  ярмарок»

Предмет навчання: ця вправа може бути використана до будь якої теми і типу уроку і допоможе учням більше дізнатись про себе і інших.

Мета: навчити учнів висловлювати свою думку, вмінню слухати інших. Навчальні цілі: учні повинні назвати все те, що їм заважає у досягнені життєвої мети і чого не вистачає.

Діяльність: Полягає в тому, що учні уявляють, що знаходяться на ярмарку, де можуть продати все те, що їм заважає у досягненні мети і купити чого не вистачає.

 

КУПУЄМО:

 

  • ВПЕВНЕНІСТЬ
  • СМІЛИВІСТЬ
  • РАДІСТЬ
  • СПРИТНІСТЬ
  • РІШУЧІСТЬ
  • ЕНЕРГІЙНІСТЬ
  • КМІТЛИВІСТЬ
  • АКТИВНІСТЬ
  • СТРИМАНІСТЬ
  • ТОЛЕРАНТНІСТЬ

 

 

 

Тренер: - Всі скупилися?!Придбали  все, що не тільки сьогодні, а й завжди  стане у нагоді.

 

«Привычка свыше нам дана: замена счастию она». А.С. Пушкін

Кажуть в народі «Звичка - друга натура! Хто не замислювався над цими словами?

Епіграф уроку:                                                                                

                                                                                                 «Здоров’я здебільшого

залежить від наших звичок і харчування,

ніж від лікарського мистецтва»

Джон Лаббок,

британський енциклопедист,

біолог

ПРОБЛЕМА!!!

Чи дійсно звичка має такий  сильний впливає на здоров’я? А на життя людини? На сьогоднішньому уроці ми будемо шукати відповіді на ці питання.

 

СЛАЙД 2

Тренер: -   Представляю вам тему нашого тренінгу.

 Тема уроку: Навички і звички.    СЛАЙД 3

  • Давайте познайомимось із завдання які сьогодні стоять перед нами.

        

Які завдання стоять перед нами сьогодні? СЛАЙД 4

  1. Визначитись: що таке навичка і звичка?Яка різниця між ними?
  2. Які бувають звички?Як вони впливають на здоров’я?
  3. Яке  значення звичок  в житті людини?
  4. Чи можна сформувати звичку?Як це можна зробити?

Тренер:- Подивіться уважно на завдання уроку і поміркуйте над своїми очікуваннями стосовно нашого заняття.

                Зараз я прошу вас записати на аркушах паперу свої очікування   і прикріпити їх до низу нашого «Кошику знань». Наприкінці  заняття ми проаналізуємо, чи справдились наші очікування?

Маю надію, що  наш кошик буде повним тими ОЧІКУВАННЯМИ, які СПРАВДИЛИСЬ!!!

 

ОЧІКУВАННЯ

Вправа «Валізка сподівань»»

Вчитель виставляє валізку і пропонує на аркушах паперу написати очікування учасників, потім прошу одну дитину проїхати з валізкою по колу і наліпити очікування на валізку.

По закінченню тренінгу прошу  учасників проаналізувати, які сподівання справдилися і переносимо їх до валізки.

 

ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

Теоретичний блок

 

 

           25 хв.

Практичний блок

Допоміжні вправи

(об’єднання в групи;

руханки)

 

 

Тренер: Давайте визначимось що таке навичка ,а що таке звичка?

Яка різниця між ними?

Учні: …

   (Вислухала думки дітей)

Тренер: хочу запропонувати Вас послухати мою помічницю.

Виступ жабки-помічниці(ВІДЕО)50 сек.    Слайд 4

 

Вправа «Це навичка чи звичка?»

Картки.

Діяльність:роздаю кожній дитині картки на яких написані різні навички та звички. Пропоную подумати, вирішити, що в них на картці : навичка чи звичка? Піднімаю праву руку з карткою «звички», під лівою «Навички». Діти повинні зайняти відповідне місце. Швидко перевіряємо і пояснюємо своє рішення.

ЗМІСТ   КАРТОК.

Ходіння, говоріння, читання, катання на ковзанах,сутулитись, класти речі на місце, розмовляти під час їжі, подовгу сидіти біля комп’ютера,вітатися, обманювати, курити, вживати алкоголь, чистити зуби, вмиватися, мити за собою посуд, читати лежачи, пропускати уроки.

 

Після цієї вправи провожу рухавку «Австралійський дощик»

 

Відпочили. Займаємо свої місця.

Тренер: - Ви знаєте . що звички бувають..

Учні: - Шкідливі та корисні.

Тренер: - Володарями яких звичок є Ви?

Діти: - …

Тренер: - Який вплив мають звички на здоров’я і життя людини?

 Для того , щоб знайти відповідь на це питання об’єднаємось у групи.

 

До  складу першої групи  входять діти, які на ярмарку зробили покупку на жовтому листочку.

Друга група - красний листочок.

Третя група  - помаранчевий листочок.

 

Інструктаж для  Першої групи:

 1.Ви отримали конверт з картками.

 2.З’ясуйте , які картки в конверті, в які групи їх можна об’єднати?

 3.За допомого прийому «Фотосушка» проілюструйте свою роботу

    на бамбукових дошках.

 4.Час роботи 3 хв.

 

Інструктаж для Другої групи:

  1. Ви отримали конверт з картками.
  2. З’ясуйте, які звички  в конверті.
  3. Співвіднесіть «звичка –вплив» на життя
  4. На  аркуші паперу( за допомогою клею та фломастерів) оформіть та представте свою роботу на бамбуковій дошці.
  5. Час роботи 3 хв.

 

 

 

Інструктаж для Третьої групи:

1.Ви отримали конверт з картками.

2.З’ясуйте, які звички  в конверті.

3.Співвіднесіть «звичка –вплив» на життя

4.На  аркуші паперу( за допомогою клею та фломастерів)  оформіть та представте свою роботу на бамбуковій дошці.

5. Час роботи 3 хв.

 

 

 

 

 

Підсумок:

Корисні  звички  підвищують  працездатність,  сприяють фізичному  і  психічному  розвитку,  зумовлюють  активне  довголіття.  Чим  раніше  вони  сформувалися,  тим  міцніше  здоров’я людини, тим легше їй уникнути шкідливих звичок

Шкідливі звички, навпаки, руйнують волю і здоров’я, знижують працездатність, скорочують тривалість життя. Чим раніше вони сформуються, тим, згубніше буде їхня дія і тим складніше їх позбутися.

 

Вивішуються підсумки на листках  на бамбукових дошках.

Схема завершена

Тренер: - Чи завжди діти ми приймаючи рішення розуміємо і беремо відповідальність за них?????

 

Вправа «Скріпка»

Мета: формування уміння відповідати за свої вчинки, розвивати уміння аналізувати певну інформацію з метою передбачення наслідків її використання.

Матеріали: кольорові скріпки.

Навчальні цілі:

Передбачити наслідки своїх дій.

Діяльність:

Роздати учням по скріпці та запропонувати за 10 сек. Зробити цю скріпку якомога рівнішою без допомоги сторонніх предметів. А потім запропонувати за 10 сек. Щоб зробити ці скріпки такими, як вони були на початку. Звернути увагу учнів на те, чи скріпки знову мають початковий стан?

Вказати на те, що ми часто приймаючи рішення, не  замислюємося, що у разі помилки не зможемо повернути все назад..Так само як не змогли

надати скріпці початкового вигляду. Кожне наше рішення та дія мають свій результат, змінюють нас, як цю скріпку

 

Тренер: - А чи може людина впливати на звички?

  • Чи можна сформувати звичку?
  • Як шляхом формуються звички?
  • Звернемось за допомогою до ЖАБКИ- помічниці
  • Відеорозповідь 50 сек.

 

 

 Формування звичок( шляхи) :

  1. Наслідування поведінки інших
  2. Свідоме формування звичок

Алгоритм формування:

 А) зупинитися,

  Б) зрозуміти  «Навіщо»

  В) прийняти рішення

  Г) діяти

 

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

Підбиття підсумків

 

 

 

       10 хв.

Зворотній зв'язок за тематикою поточного тренінгу

Релаксація\рефлексія

Процедури завершення тренінгу

 

 

Підбиття підсумків

 

Рефлексія

  • Чи справдили очікування, які ви записали на аркушах і помістили під кошиком?
  • Які саме? (діти зачитують і залишаються біля дошки у колі)

Процедура завершення тренінгу

Вправа «Я вдячний тобі за…..( діти називають ім’я однокласника і

 Будують речення за що вони йому вдячні.)

 Тренер по завершенню дякує всім дітям за співпрацю, спільну роботу, продуктивну роботу, креативність і ,звичайно за усмішки….

                                                                                                                                          

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

ПІСЛЯ ТРЕНІЕГУ

Отримання нової інформації.

Виконання вправ, спрямованих на зміни старих стереотипів, набуття нових знань/навичок в умовах штучного тренінгового середовища.

 

Відчуття задоволення від успішно виконаних вправ („я можу робити по-іншому!”)

  Маю надію у житті:

Реалізація набутих під час тренінгу знань/навичок для запровадження змін у реальному житті

Відчуття задоволення від успішної реалізації уміння робити по-іншому

(„я - досягаю бажаного!”)

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку