Презентація на тему "М.В. Гоголь "Ревізор". Засоби комічного в пє'сі. Особливості композиції ". Урок зарубіжної літератури 9 клас

Про матеріал
Проаналізувати особливості жанру, конфлікту і композиції п'єси М. Гоголя «Ревізор», визначити етапи розвитку сюжету, використані у творі засоби комічного; розвивати навички аналізу драматичного твору, творчі здібності, критичне мислення, вміння працювати в групі та в парі, робити узагальнення; прищеплювати любов до театру, інтерес до творчості Гоголя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

М. В. Гоголь «Ревізор». ЗАСОБИ КОМІЧНОГО У ТВОРІ. СПЕЦИФІКА ХУДОЖНЬОГО КОНФЛІКТУ й жанру п’єси.

Номер слайду 2

Мета уроку:проаналізувати особливості жанру, конфлікту і композиції п'єси М. Гоголя «Ревізор», визначити етапи розвитку сюжету, використані у творі засоби комічного; розвивати навички аналізу драматичного твору, творчі здібності, критичне мислення, вміння працювати в групі та в парі, робити узагальнення; прищеплювати любов до театру, інтерес до творчості Гоголя.

Номер слайду 3

В нього пика бридка, а він на дзеркало наріка. Народна приказка

Номер слайду 4

Бесіда:1. Де відбувається дія комедії М. Гоголя «Ревізор»?2. Які чиновники представляють у п’‎єсі міську владу?3. Звідки городничий дізнався про приїзд ревізора? Чому ця новина його стурбувала?4. Завдяки кому мешканці міста вирішили, що Хлестаков — це ревізор?5. Як Хлестаков опинився в місті? Скільки часу він там пробув? Чому його відмовлялися годувати в трактирі?6. Як відреагував Хлестаков на появу городничого? Наведіть відповідну цитату.7. Що Хлестаков розповів про себе присутнім у домі городничого? Які почуття викликала ця промова у героїв? Чи повірили вони Хлестакову?

Номер слайду 5

Бесіда 8. Під якими приводами чиновники давали Хлестакову хабара?9. Про що Хлестаков дізнався від купців, слюсарші та жінки унтер-офіцера?10. За яких обставин Іван Олександрович зробив пропозицію дочці городничого?11. Чому Хлестаков швидко виїхав з міста?12. Як повівся городничий після від’‎їзду так званого ревізора?13. Хто повідомив городничому і чиновникам, що Хлестаков не є ревізором? Яке враження ця звістка справила на героїв?14. Як герої дізналися про приїзд справжнього ревізора?

Номер слайду 6

ЖАНР???

Номер слайду 7

Що таке комедія?Комедія - вид драми, який створює такі життєві положення та характери, які викликають сміх. Які ознаки комедії має п’єса «Ревізор»?

Номер слайду 8

У літературознавстві розрізняють три основні типи комедії:а) комедія становищ, у якій сміх викликають кумедні ситуації, весь комічний ефект тримається на інтризі;б) комедія моралі, в основі якої — висміювання і яскраве зображення суспільних звичаїв;в) комедія характерів, у якій джерелом смішного є характери конкретних персонажів. До якого типу ви віднесли б гоголівського «Ревізора»? Обґрунтуйте свій вибір.

Номер слайду 9

Види комічного?ГуморІронія. Сатира. Сарказм

Номер слайду 10

Виконання завдання (робота в групах)Знайдіть у тексті твору приклади використання різних прийомів комічного. 1 ряд шукає приклади використання гумору, 2 ряд — іронії, 3 ряд — сатири.

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва прийому. Приклад використання. Гумор Іронія Сатира ПРИЙОМИ КОМІЧНОГО В П'ЄСІ «РЕВІЗОР»

Номер слайду 12

ЩО таке КОНФЛІКТ?Конфлікт – суперечність, зіткнення (колізія) між зображеними у творі групами дійових осіб або окремими персонажами, героєм і суспільством (середовищем), протиборство характерів, ідей, настроїв. Визначте сутність конфлікту комедії «Ревізор».

Номер слайду 13

Конфлікт. Зовнішнійпротистояння міських чиновників і так званого ревізора. Городничий і чиновники борються з примарою, яку вони самі створили у своїй уяві. Внутрішнійсуперечності між тим, як чиновники виконують службові обов’‎язки, і тим, як вони повинні це робити, у протистоянні між самодержавно-бюрократичним апаратом і широкими верствами населення.

Номер слайду 14

Конфлікт. Зовнішній Чиновники Внутрішній. Ревізор

Номер слайду 15

Поміркуйте, чому виник зовнішній конфлікт твору. Чому міська верхівка прийняла брехуна Хлестакова за ревізора? 

Номер слайду 16

Композиція1. Схарактеризуйте композицію комедії «Ревізор». Чим вона відрізняється від побудови інших відомих вам п’‎єс?2. Як ви вважаєте, для чого автор включив зауваження для акторів до композиції комедії?3. Як зауваження допомогли вам зрозуміти характери персонажів?4. Визначте основні елементи сюжету п’‎єси: експозицію (якщо вона є), зав’‎язку, кульмінацію і розв’‎язку. Запишіть їх у таблицю.

Номер слайду 17

ЕЛЕМЕНТИ СЮЖЕТУ В КОМЕДІЇ «РЕВІЗОР»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва елементу сюжету. Сцена в п'єсіОпис подій. Експозиція. Дія. Ява Зав'язка. Дія. Ява Кульмінація. Дія. Ява Розв'язка. Дія. Ява 

Номер слайду 18

Мікрофон1. Що нового ви дізналися на уроці?2. Як аналіз жанру, конфлікту та композиції твору допоміг вам зрозуміти його зміст?3. Що на уроці вам здалося найбільш складним?

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Прочитати повість М. Гоголя «Шинель». Скласти тести за повістю «Шинель»

Номер слайду 20

Презентацію виконала вчитель зарубіжної літератури. Учень Альона Валентинівна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Злидниченко Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Філатова Марія Олегівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
27112
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку