Презентація на тему "Мистецтво критики та компліменту"

Про матеріал
Матеріал створений для позакласної роботи, або виховної години для розвитку комунікативних навичок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація на тему “Мистецтво критики, компліментів.”Виконав студент групи. ФПШ- 33 Дусан Ігор Степанович

Номер слайду 2

Комплімент – критика. Схожі та все ж таки різні поняття. Слово "комплімент" українська мова запозичила із французької (у французькій мові воно буквально означає вітання). Первинне значення "вітання" (хоч і своє - рідне!) комплімент частково зберіг і в нашій мові: комплімент уживають здебільшого при зустрічі замість традиційного вітання, наприклад: "Які ви чудові сьогодні!", "Ви чарівні сьогодні, як завжди!". Критика — запозичення з французької мови; фр. critique «критика», можливо, через латинське посередництво (лат. critica, -orum) зводиться до дав.-гр. χριτιχή «здібність розбирати; критика», пов'язаного з χρινω «розділяю, розрізнюю; вибираю, постановляю; роблю висновок; суджу; обвинувачую», χριμα «рішення, присуд, судження», спорідненими з лат. cerno «розрізняю, пізнаю, вирішую, ухвалюю», праслов'янське krajь, krojiti, українське край, кроїти.[4] Етимологічно — «здатність розрізняти»[3]

Номер слайду 3

Існують своєрідні правила вживання компліментів, їх варто дотримуватися, аби уникнути можливих непорозумінь. По-перше, не кажіть людині того, що їй неприємне або зовсім не властиве. По-друге, комплімент не повинен бути багатозначним: це небезпека його двоякого тлумачення, а головне - сприйняття. По-третє, бажано уникати незрозумілих слів (іншомовних, діалектних), якщо вам заздалегідь не відомо, знає їх ваш співрозмовник (або співрозмовниця) чи ні.

Номер слайду 4

Важливі інструментальні форми слів. Не менш вагомими стануть для неї слова схвалення (якщо для цього, звичайно, є підстави) із вуст учителів, а згодом - колег по роботі. Втішаючи, співчуваючи чи схвалюючи когось, варто уникати займенника "я", надаючи перевагу "ти" або "ви":- Ви прекрасний майстер! Ви рідкісний фахівець! З тобою так цікаво розмовляти! Ти сьогодні чудово виступив! Приємно бачити, як ви посвітлішали, відпочили... Таким чином ви підкреслюєте власну увагу й прихильність до співрозмовника.

Номер слайду 5

Відповідь на комплімент. Відповідь на комплімент має бути співзвучною змістові. Скористатися можна однією із таких:- Спасибі! Дякую за комплімент! Це вам тільки так здається (на перебільшену похвалу). О, ні, це не про мене! Спасибі, але ви явно перебільшуєте! Дякую, але я цього не заслуговую! Я радий це чути. Мені приємно це почути від вас. Я це саме можу сказати про вас.

Номер слайду 6

Критика Конструктивна Деструктивна. Критика (від грец. kritike) -мистецтво розбирати, судити. Що ж розуміється під конструктивною критикою?Критика - розбір (аналіз)чогось з метою дати оцінку. Конструктивна – точно вказує на недоліки у роботі і вимовляється у формі поради. Деструктивна – виказування зневажливих, або образливих суджень про особистість людини, або грубе агресивне осудження, паплюження.

Номер слайду 7

Правила побудови критики. Корисне звернення до критичних зауважень заключається в тому, що б побачити ті недоліки, які залишились поза полем зору критикованого. Критикує головне, а не другорядне. Визнати критику означає взяти на себе відповідальність за виправлення недоліків

Номер слайду 8

Список використаних джерел:http://www.etica.in.ua/normi-kritiki-ta-komplimentu/https://uk.wikipedia.org/wiki/Критикаhttps://prezi.com/i5u4h2ojdgyg/presentation/

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
18 квітня 2023
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку