22 лютого в Україні і світі святкують Міжнародний день бойскаутів. Батьківщина скаутингу – Велика Британія. Цей рух було засновано професійним військовим Робертом Баден-Павеллом 1899 року. В Україні скаутський рух розпочався 1911 року, коли була створена національна організація “Пласт”. Саме пластунами називали Запорізьких козаків, які займалися розвідкою. За часів радянської влади український “Пласт” було замінено на піонерський рух. Відновився скаутинг в Україні після 1990 року, після того, як наша країна здобула незалежність. Скаут( англ. Розвідник)1. Член дитячої або юнацької організації військово-політичного характеру. 2. Шукач молодих талантів, обдарованих людей.
Мета урокуповторити й поглибити знання про прикметник, способи творення прикметників, зокрема про префіксальний спосіб; зміцнювати навички правопису прикметників з часткою не разом і окремо та позначати відповідні орфограми,формувати вміння правильно писати прикметники з вивченою орфограмою; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; виховувати патріотичні почуття, любов до Батьківщини, рідної мови.
Дослідження-відновлення. Відновити фразеологічні звороти, уставивши з довідки потрібні за змістом прикметники з часткою не. Пояснити значення відновлених фразеологізмів. Два-три звороти ввести у самостійно складені речення. 1) … на руку. 2) … голосом. 3) Глянути … оком. 4) Побила … година. 5) … сила поплутала. Довідка: не/чистий, не/людським, не/чиста, не/добрим, не/щаслива.
Записати прикметники, пояснити правила правопису. Не/безпечний; не/бідний; не/бувалий; не/вблаганний; не/вдалий; не/великий, а малий; не/врожайний; не/втішний; не/веселий, а сумний; не/гайний; не/гарячий, а холодний; не/добрий, а злий; не/доброзичливий; не/приязний; не/зугарний; не/квапний; не/істотний; не/нависний; не/поетичний; не/популярний; не/рідний, а чужий; не/сильний, а повільний.
Мета урокуповторити й поглибити знання про прикметник, способи творення прикметників, зокрема про префіксальний спосіб; зміцнювати навички правопису прикметників з часткою не разом і окремо та позначати відповідні орфограми,формувати вміння правильно писати прикметники з вивченою орфограмою; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; виховувати патріотичні почуття, любов до Батьківщини, рідної мови.