допомогти учням глибше зрозуміти значення образів повісті, акцентувати увагу учнів на ролі оточення щодо формування особистості головного героя твору; опрацювати ідейний зміст ІХ розділу повісті; розвивати пам’ять, увагу, навички виразного читання та переказу, вміння грамотно висловлювати думки, наводити переконливі докази, обґрунтування; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати в учнів почуття любові до батьків. до природи, рідної літератури. Мета:
Коли Михайлику було 9 років, його віддали до школи. Хлопчик на той час уже вмів читати й писати, тому його одразу прийняли до другого класу. Найбільше його захопили дві книжки – «Кобзар» Тараса Шевченка і «Тарас Бульба» Миколи Гоголя. Перші літери хлопчик вивів виструганою з кленової гілочки ручкою і бузиновим чорнилом.
Портрет9-10 років худорлявий, бідно одягнений хлопчик, що не має чобіт. Риси характеру. Добрий, милосердний, щирий, цілеспрямований, працьовитий, мрійливий, товариський. Захоплення. Чим займався. Михайлик та інші герої твору. Читання книжок, написання власних творів, жага до навчання. Ходив до школи, допомагав батькам. Подружка Люба, Мар'яна, дядько Себастіян
Експозиція: оголошення про першу театральну виставу на селі. Зав’язка: намагання Михайлика потрапити до театру; допомога дядьки Себастіяна. Розвиток дії: огляд і сприйняття мешканцями села театральної вистави. Кульмінація: від’їзд Мар’яни з козаком; звернення Мар’яни до Михайлика, в якому дівчина наголосила на важливості навчання. Розв’язка: Михайлик з Любою йдуть до школи. Композиція розділу
Гра «Бадмінтон» • Які успіхи у навчанні мав Михайлик? • Як мешканці села висловлювалися про «театри»? • Для чого організатори театральної вистави зверталися по допомогу до селян? • Як Михайлик сприймав нове для нього слово «театр»? • Чому мати негативно сприйняла бажання Михайлика відвідати театр, за квиток якого можна було сплатити натуральними продуктами? • Яким чином Михайлик потрапив до театру, не маючи квитка? • Назвіть стійкі сполучення, які використав у своїй мові високий парубок при затриманні Михайлика-«зайця»? • Хто допоміг Михайлику потрапити до театру?• Опишіть приміщення школи, де мала відбутися вистава. • Яким чином хлопці-однокласники Михайлика потрапили безкоштовно на спектакль? • Як мешканці села сприймали першу для них виставу? • Чому після огляду вистави у школі Михайлик вирішив написати п’єсу. Які труднощі були у хлопця під час цієї роботи? • З чим незвичайним, великим завітала Мар’яна до родини Стельмахів?• Про що були останні слова Мар’яни до Михайлика по її від’їзду?
Знайдіть відповідність між героями твору та предметами за асоціаціями, поєднайте їх лініями, поясніть свій вибір. Яку роль ці предмети відіграли в житті Михайлика?Книга «Пригоди Тома Сойєра» голодуючі Дві склянки гарбузового насіння мати Михайлика. Щавель Юхрим Бабенко. Новий вітрячок батько Михайлика. Картина «Страшний суд» дід Михайлика«Ранній» плуг Михайлик. Перший пуп'янок огірка бабуся Михайлика Завдання