Дисграфія- це часткове специфічне порушення процесу письма. Дисграфія- це стійка вибіркова нездатність оволодіти навичкою письма за правилами графіки, тобто керуючись фонетичним принципом, незважаючи на достатній рівень інтелектуального та мовленнєвого розвитку, відсутність грубих порушень слухового та зорового аналізаторів, а також оптимальні умови навчання.
Оптична дисграфіяобумовлена нестійкістю зорових образів букв. Виникають помилки на заміни, змішування букв, які близькі між собою за графічними та оптико-просторовими ознаками. Серед найбільш поширених помилок можна виділити такі:недописування елементів букв, наприклад Р замість Ф, В;додавання зайвих елементів;пропуск елементів, зокрема при з’єднанні букв, у яких є схожий елемент; дзеркальне написання букв. В тяжких випадках оптичної дисграфії написання слів неможливе, дитина пише лише букви.
2. Орієнтування в правій і лівій сторонах простору і в просторовому розташуванні предметів по відношенню один до одного. Я поклала виделку ліворуч від ножа. Зроби так само. Підніми вгору праву руку (ліву). Покажи правою рукою праву щоку (ліву). Тупни лівою ногою (правою). Орієнтування на папері.
6. Розвиток зорової пам’яті. Покладіть перед дитиною 7-8 предметів. Попросіть її відвернутися і в цей момент приберіть один з них. Дитина повинна вгадати, якого предмету не стало. Покладіть перед дитиною 6-7 картинок, дитина повинна запам'ятати їх. Після цього змішайте картинки з іншими 8-10 картинками. Дитина повинна знайти серед них ті, які вона запам'ятала. Запам'ятати букви, цифри або фігури, а потім вибрати їх серед інших. Гра «Що змінилося?» Розкласти 4-6 картинок, які дитина повинна запам'ятати. Поміняти їх розташування. Дитина повинна сказати, що змінилося.