Урок "В гостях у гончара"

Про матеріал
Заняття з розвитку фонематичних процесів, підготовка до оволодіння грамотою, контроль за роботою органів артикуляції, вчити дітей звуковому аналізу слів, вчити дітей диференціювати звуки в складах, словах.
Перегляд файлу

Конспект

Заняття з розвитку фонематичних процесів,підготовка до оволодіння грамотою

(старша група ФФНМ)

« В гостях у гончара»

Диференціація звуків (г-к),буква «Г».

Мета:Уточнити артикуляцію звуків (г-к).Вчити дітей графічному зображенню букви«г». Закріплювати відмінності по дзвінкості-глухості з опорою на усвідомлений контроль за роботою органів артикуляції, вміти знаходити слова на задані звуки, визначити місцепостановки звука в слові, вміти розрізняти поняття «звук»-«буква», читати прямі і обернені склади. Вчити дітей складанню звукового аналізу слова.Вчити дітей диференціювати звуки в складах,словах. знайомити дітей з українськими керамічними виробами, розширювати лексичний запас назвами виробів

Розвивати фонематичний слух,сприймання. Удосконалювати звуковимову та навички фонематичного уявлення.

Виховувати повагу до ремісницьких професій.любов до історії України, її людей, їх праці.

Обладнання:керамічні вироби, малюнки керамічних виробів(глечик,макітра,баклага, куманець, барильце,горщик), звукові позначки, планшети, позначки для складання схеми речення, розрізна абетка, дидактичні ігри, фішки з дзвіночками для позначення дзвінких приголосних,фішки синього кольору для позначки глухих приголосних, естафетна доріжка,м’яч.

Попередня робота: знайомство з професією гончара, гончарними виробами відбулося на занятті з вихователем групи.

Хід заняття

  1.    Підготовчий етап:
  •    Діти у нас сьогодні на занятті гості, посмішкою привітайте їх.
  •    Побажайте один одному успіхів на занятті (гра-побажання «Удачі тобі»)

Учні посмішкою і кивком голови вітають гостей. По черзі торкаються пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців, і говорять:

  •    бажаю (стикаються великими пальцями)
  •    у спіху (стискаються вказівними пальцями)
  •    великого (стискаються середніми пальцями)
  •    в усьому (стискаються безіменними пальцями)
  •    і скрізь ( стискаються пальцями мізинцями)
  •    удачі тобі на занятті (дотик усією долонею руки).
  1.    Повідомлення теми заняття.

-Погляньте навколо, що ви бачите? Так-це глиняний посуд, іграшки. Ви сьогодні завітали до майстерні де виготовляють керамічні вироби.

Із чого вони виготовлені? ( вироби виготовлені із глини)

Щоб дізнатися про професію людини,яка робить цей посуд, треба відгадати загадку'.

Загадка:

Глина в кого ожива?

Творить з нею хто дива?

В нього посуд ніби жар,

Ну, звичайно ж, це.... (гончар)

- Діти ,для того, щоб дізнатися, про що ми будемо говорити на занятті, вам необхідно виконати наступне завдання.Я називаю слова, а ви повинні уважно послухати і сказати, який спільний звук найчастіше ви чуєте в словах:

Кухоль, куманець, кераміка.-звук (к)

Глечик, горщик, гончар.-звук (г)

Про які звуки ми будемо з вами говорити. Давайте дамо характеристику кожному звуку.

К- приголосний, дзвінкий.

Г - приголосний, глухий.

11. Основна частина.

  1.    Дидактична гра «Впіймай заданий звук»

Я вимовлятиму звуки, а ви будете їх ловити(заданий звук —тупаємо ногами)

К- х,з,к,в,а,т,к,м,п,с,к.

Г- к,р,т,г,м,п,т,г,в,к,г.

  1.    Дидактична гра « Плескаємо-стукаємо»

-Я вимовлятиму склади, а ви уважно слухаєте і показуєте(на склад з дзвінким приголосним- плескаємо в долоні, а з глухим приголосним — стукаємо кулачками).

Ка-ка-га-га; ку-гу-ку-гу; ки-ги-ки-ги; го-ко-ко-го.

З.Дидактична гра «Зміни на протилежний звук»

Логопед називає склади із звуком (к),а діти змінюють звук (к)на звук (г):

Логопед називає склади із звуком (г), а діти змінюють звук (г) на звук\(к):

Га, го, гу, ги, ге,гі

  1.    Дидактична гра «Естафета»
  • Діти зараз ми перевіримо, хто у нас найуважніший. Покладіть перед собою бігові доріжки і фішки. Проведемо естафету і подивимося, хто переможе і ч яким рахунком. Я називатиму слова, а ви робіть ходи. Фішки розподідяйте по першому звуку в словах, (фішки синього кольору з дзвіночком- дзвінкі приголосні, фішки без дзвіночка- глухі приголосні)
  •    Глина,куманець,гончар, барильце, макітра,глечик,круг,
  •    Отже, з яким рахунком ми закінчили естафету?
  •    Я рада. Що ви всі були уважні.

А зараз ми з вами підійдемо до столику на якому стоять гончарні вироби.Діти назвіть те, що стоїть на столі.

  1.    Дидактична гра «Скажи, який?»

- А який ваш посуд? (глиняний, блискучий, гарний, красивий, великий, розписний, новий, старовинний, український, казковий, красивий).

Фізкультхвилинка

Дружно ми пішли по глину,(крокують діти по колу)

Накопали цілий віз. (імітація копання лопатою)

Привезли її додому, (імітація веземо віз)

Довго,довго розминали, (розминаємо пальчики)

І ногами,і руками, ( тупаємо ніжками,розминаємо пальчики)

І руками, і ногами^розминаємо пальчики, тупаємо ніжками)

Ком з’являється за мил/ показуємо ком)

А тепер почнем ліпить.

  1.    « Один-багато»(гра з м’ячем)

Я говорю назву одного предмета, а ви відповідаєте назву багатьох предметів.

Глечик- Куманець-

Макітра - Барильце-

Горщик -

Миска —

Зараз ми з вами підійдемо до столику і візьмемо в руки фотографи керамічних виробів.

  1.    Рухлива гра « Живий посуд»

Діти беруть до рук фотографії глиняного посуду і по черзі стають один за одним вимовляючи:

  •    Я глечик.
  •    Я барильце, стою за глечиком.
  •    Я куманець,стою за барильцем.
  •    Я макітра, стою за куманцем.
  •    Я баклага, стою за макітрою.
  •    Я горщик, стою за баклагою.
  1.    « Зроби звуковий аналіз»
  • діти, зараз вам необхідно викласти за допомогою звукових символів слово, назву матеріалу з якого робить гончар свої вироби ( глина).
  •    Спочатку давайте вимовимо це слово так щоб було чути кожний звук.
  •    Дістаньте, будь ласка, звукові символи і викладіть слово.

(один з учнів виконує завдання біля дошки)

  •    Підніміть руки, у кого готова схема слова
  •    Діти, подивіться на дошку, давайте разом перевіримо наше слово. Молодці!
  •    Я задоволена вашою роботою.
  • Назвіть кількість звуків у слові; скільки голосних звуків, скільки приголосних звуків( дзвінких, глухих),скільки складів, де стоїть наголос?

10. «Бачимо-Чуємо»

На дошці  розваішені елементи пазлів на яких зображені предмети українського гончарства. Діти беруть пазл , називають предмет , який зображений на ньому, знаходять місце цього пазла і в результаті на дошці з’являється буква «г».

11. «Товариші». Читаємо склади прямі і обернені:

  А     О    У     Е    И    І

 /    \ /    \ /    \ /    \ /    \ /   \

Г    Г     Г    Г     Г     Г     Г

З розрізної абетки викладаємо склади.

12.     « Буревій»

  • Діти, поки ми з вами працювали, хтось приніс нам листа. Подивіться на дошку. Як ви думаєте, що там написано?

Гончар глечик виготовив глиняний.

(Гончар виготовив глиняний глечик.)

  • всі слова переплуталися . Нам треба прочитати це речення і скласти до нього схему.
  •    Правильно! А тепер скажіть речення. Складіть схему цього речення.
  •    Підніміть руки у кого вийшла схеме речення. Молодці!

13  . Кросворд „Предмети гончарства”

А зараз перевіримо, як ви запам'ятали предмети побуту українців.

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Посуд, в якому довго зберігається холодним молоко, вода, (глечик)

2.Стоїть тичка, на тичці коробочка, а в тій коробочці сто зеренець - хто відгадає, той буде молодець, (мак),  а труть його в... (макітра).

3.Невеличка дерев'яна або глиняна посудина для зберігання води ( баклага).

4.Посуд, з якого господиня на весіллі причащає гостей, (куманець)

5.В якої посудини опуклі стінки? (барильце)

6.Із глини робився,

На кружалі вертівся,

На вогні пікся,

На базарі бував,

Людей годував,

Як упав, той пропав,

Ніхто не сховав,

(горщик)

7.Вид промислу українців, з яким ми познайомились на занятті,

(гончарство)

Підсумок

14.Вам сподобалось на занятті?

15. Про що ви розповідатимете друзям, батькам, братикам та сестричкам?

- Дякую за роботу. Молодці. Заняття закінчене.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку