Методичні матеріали на тему" Оптична дисграфія"

Про матеріал
Дисграфія – це стійка вибіркова нездатність оволодіти навичкою письма за правилами графіки, тобто керуючись фонетичним принципом, незважаючи на достатній рівень інтелектуального та мовленнєвого розвитку, відсутність грубих порушень слухового та зорового аналізаторів, а також оптимальні умови навчання.
Перегляд файлу

Оптична дисграфія

 

   Дисграфія – це часткове специфічне порушення процесу письма.

   Дисграфія – це стійка вибіркова нездатність оволодіти навичкою письма за правилами графіки, тобто керуючись фонетичним принципом, незважаючи на достатній рівень інтелектуального та мовленнєвого розвитку, відсутність грубих порушень слухового та зорового аналізаторів, а також оптимальні умови навчання.

   О. Токарєва (1954 р.) виділяє три види дисграфії:

  • акустичну;
  • оптичну;
  • моторну.

   Оптична дисграфія обумовлена нестійкістю зорових образів букв.

   Виникають помилки на заміни, змішування букв, які близькі між собою за графічнии та оптико-просторовими ознаками.

Серед найбільш поширених помилок можна виділити такі:

  • недописування елементів букв, наприклад Р замість Ф, В;
  • додавання зайвих елементів;
  • пропуск елементів, зокрема при з’єднанні букв, у яких є схожий елемент;
  • дзеркальне написання букв.

   В тяжких випадках оптичної дисграфії написання слів неможливе, дитина пише лише буквии.

Причини виникнення оптичної дисграфії- недорозвинення зорового гнозису, аналізу та синтезу, просторових уявлень та зорової пам’яті.

Напрямки корекційної роботи.

На етапі корекції оптичної дисграфії передбачає вправи, спрямовані на розвиток вищих психічних функцій:

  • зорової пам’яті;
  • уваги;
  • просторового орієнтування;
  • аналізу;
  • синтезу.
  1. Розуміння просторових прийменників: мишка в чашці, мишка за чашкою, мишка на чашці, мишка під чашкою.
  2. Орієнтування в правій і лівій сторонах простору і в просторовому розташуванні предметів по відношенню один до одного. ( Н-д: Що знаходиться у верхньому рядку праворуч?)
  3. Уявлення про форму і розмір предметів. ( Н-д: Покажи, де високе дерево, а де низьке?)
  4. Розпізнавання предметів накладених один на одного.
  5. Розвиток зорового аналізу і синтезу. ( Н-д: Якими деталями відрізняються малюнки? Чим схожі малюнки?
  6. Розвиток зорової пам’яті. ( Н-д: Гра « Що змінилося»).
  7. Формування навички диференціювання літер, що можуть змішуватись за оптичними ознаками. ( Н-д: Гра « Впізнай літеру»).
  8.    Вправа «Виділи накладені букви»

https://api.46.com.ua/cdn/images/acca63e000574598d33894b3da45622a.jpg

 

  1. Вправа «Виділи закреслені букви»

https://api.46.com.ua/cdn/images/b0ff127a17ef7506fe1ad64d180f15bc.jpg

 10.  Вправа «Які букви відображені вірно»

https://api.46.com.ua/cdn/images/7d1b281e1de6bbf5476e5254922fa368.jpg

     11.  Вправа «Порахуй, скільки букв П»

Л П В Ш П М В Ч П Л Т П

 

Н Г П Л Щ П Р Т П В Ч П М П Б 

 

К  Ц Г П Р М Т Н П Р Д П Щ П Р В П М Б Д П З Г

 

РПВТМСПРГДТПМБГНПФРП

 

ГНПРМВФЦПТБДЖЗПЗЩШПМСЧП

 

РКПВМТПЗДИГРПВСЧПТИМКПЧЦКП

 

     12.   Вправа «Порахуй, скільки заданих букв в кожному рядку»

 

Буква А/ Щ О Р А В С М А И Р О Т А Л Е А/ ?

 

Буква У/ О Р У М А У Т Е У Д О У Й У Я У/?

 

Буква М/ Т О М П И М А Г И М К М Н З Т М/?

 

Буква Ш/ Ь Б Ш М А В Ш Щ З Ш Г Н Ш Ю Б/?

 

Буква В/ З О В Ь Б Ю В А П З Ф В Я Ь Б В Ь В/?

 

    13.   Вправа «Порахуй, скільки заданих слів в кожному рядку»

 

СОН/ СОМ СОН СУМ САД СОН СІК СОН/?

 

ЛЕВ/  ЛИВ ЛЕВ ЛІС ЛЕВ ЛЕВ ЛИС ЛЕВ /?

 

БИК/ БІК БИК БУК КУБ БИК БІР БИВ БИК БИК БУК /?

 

КОРА/ ГОРА   КОРА   ДІРА   КОРА   КОРА   НОРА  ПОРА  /?

 

РУКА/ РІКА     РУКА   РІКИ   РУКА   РУКИ   КАРА   РУКА /?

   14.   Вправа «Знайди помилку» (речення       прописати  рукописним  шрифтом)

Мама мила раму.

Мама лила раму.

Лама мила раму.

Мама мила ралу.

   15.   Вправа «Знайди помилку» ( речення прописати  рукописним  шрифтом)

Дідусь любить свою онучку.

Дівусь любить свою онучку.

Дідусь любить сдою онучку.

Дідусь любить свою оничку.

  16.  Вправа «Знайди помилку» ( речення прописати  рукописним  шрифтом)

Лежить під горою сніг.

Межить під горою сніг.

Лехить тід горою сніг.

Лежить під порою сніг.

Лежить під горою сніп.

  17.  Вправа «Знайди помилку» (речення прописати  рукописним  шрифтом)

Шапка у тата тепла.

Шатка у тата тепла.

Шапка у пата тепла.

Шапка у тапа тепла.

Шапка у тата пепла.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Тютюникова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кошеленко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
3120
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку