Презентація на тему "Перехід до суцільної колективізації. Голодомор 1932– 1933 рр. в Україні".

Про матеріал
Візуальне джерело інформації допоможе краще скерувати учнів/студентів до вивчення теми
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перехід до суцільної колективізації. Голодомор 1932–1933 рр. в Україні.

Номер слайду 2

І н д у с т р і а л і з а ц і я —

Номер слайду 3

Стахановський рух?

Номер слайду 4

Чому саме колективізація? Шлях суспільства до соціалізму більшовики пов’язували із переведенням селянства на рейки великого виробництва. Колективні господарства (колгоспи) були зручною формою, за допомогою якої можна було викачувати ресурси до державного бюджету.

Номер слайду 5

Перехід до суцільної колективізації та розкуркулення. 2. Голодомор 1932–1933 рр. в Україні — геноцид українського народу. 3. Нищення української інтелігенції. «Розстріляне відродження».   План

Номер слайду 6

1. Турченко Ф. Г. Новітня історія України. Ч 1. 1914 – 1939рр. 10 кл.- К.: Генеза, 2003. С. 271-315. 2. Турченко Ф. Г. Новітня історія України. Ч – 1. (1917 – 1945). –К.: Генеза, 1994. С. 221-257.   Література

Номер слайду 7

1. http://www.memory.gov.ua/page/pamyat-pro-golodomor-1932-1933 2. http://holodomor33.org.ua/about/svidchennya-ochevydtsiv/ 3. http://www.istpravda.com.ua/themes/holodomor/ 4. http://www.istpravda.com.ua/articles/2016/11/23/149335/ 5. http://osvita.ua/vnz/reports/ukr_lit/16131/ 6. http://memorial.4uth.gov.ua/famine-of-1932-33/writers-and-poets-of-famine 7. http://uamoderna.com/md/kysla-holodomor-in-films 8. https://www.youtube.com/watch?v=WVEgEfjlaPE 9. https://www.youtube.com/watch?v=A7_4y9VG6wY 10. https://uk.wikipedia.org 11. http://memorialholodomor.org.ua/holodomor/theme-holodomor-in-art/   Інтернет - ресурси

Номер слайду 8

«Чи можна вважати колективізацію - війною радянського режиму проти українського народу?». Проблемне питання

Номер слайду 9

Проблеми індустріалізації ДЖЕРЕЛО 1. Перехід до суцільної колективізації та розкуркулення. УКРАЇНСЬКЕ СЕЛО

Номер слайду 10

Запитання 1 Назвіть, на вашу думку, головну причину колективізації. 2. Якими були методи впровадження колективізації? 3. Що таке «Великий перелом»? 4. Які були наслідки колективізації?

Номер слайду 11

К о л е к т и в і з а ц і я — це примусове створення селянських колективних господарств, що призвело до втрати селянами власності на землю і результатів своєї праці .

Номер слайду 12

1. Силовий тиск та залякування селян. 2. Опора на комуністів та безземельних селян. 3. Примусова організація колгоспів. 4. Ліквідація заможних господарств (розкуркулення). 5. Заборона залишати село. Методи впровадження колективізації

Номер слайду 13

Номер слайду 14

  Форми опору селянства: антиколгоспні й антирадянські виступи (за приблизними підрахунками, загальна кількість повстанців в Україні 1930 р. становила майже 40 тис. чол.); селянство почало продавати або забивати худобу, ховати чи псувати реманент.

Номер слайду 15

У ході колективізації постало питання про долю заможних селян.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ОЗНАКИ КУРКУЛЬСТВА використання найманої праці; пара коней; використання механічного двигуна в господарстві; наявність млина, олійниці, кузні, зернотертки, шкуродерні.

Номер слайду 19

На 1 червня 1930р. було «розкуркулено» 90 тис. селянських господарств України, що становило 1,8 % їхньої загальної кількості. Конфісковано й передано в колгос­пи худоби, різноманітного реманенту, будівель на суму 90— 95 млн крб. У 1931 р. було «розкуркулено» ще 23,5 тис. сімей, або близько 150 тис. чол. Випадки «розкур­кулення» траплялися й у наступні роки. Всього в Україні за роки колективізації експропрійовано близько 200 тис. селян­ських господарств. Разом з усіма членами сімей це становило приблизно 1,2-1,4 млн чол.

Номер слайду 20

Навіть незаможників, що не погоджувалися з колективізацією, назвали «підкуркульниками».

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

“Жити стало краще, жити стало веселіше” Тим часом офіційна пропаганда малювала картину щасливого, заможного життя колгоспників. Кириченко В.А. Радянський плакат кінця 30-х рр. ХХ ст.

Номер слайду 25

Завершення колективізації На кінець 1937 р. суцільну колективізацію в Україні було завершено. В УСРР нараховувалося 27,3 тис. колгоспів, які об’єднували 96,1 % селянських дворів і обробляли 99,7 % посівних площ. Кириченко В.А. Колгосп у роботі. Худ. З.Пічугін.

Номер слайду 26

2. Голодомор 1932 – 1933 рр. – геноцид українського народу.

Номер слайду 27

А) тема голодомору в кінематографі Б) тема голодомору в музичному мистецтві Б) тема голодомору у творах живопису

Номер слайду 28

А) тема голодомору у кінематографі

Номер слайду 29

Б) тема голодомору в музичному мистецтві О. Яковчук В. Балей О. Яковчук (Канада) для творчого втілення тематики трагедійного звучання обирає великий концертний твір – "Тридцять третій" на текст В. Юхимовича, сучасний американський композитор українського походження В. Балей (США) пише оперу – «Червона земля. Голод».

Номер слайду 30

М. Скорик Л. Татаренко Сучасному музичному мистецтві України приділено значну увагу подіям 30-х років. Цій темі присвятили свою творчість композитори М. Скорик (пісня «Свіча» на слова поета Б.Стельмаха, яку виконує О.Білозір, Л. Татаренко (пісня «Ви наша молитва, мамо» на слова поета О.Осадчого), композитор і поет В.Філонік (пісня «Жертвам Голодомору»), А.Шейченко «Пам'яті жертв голодоморів» слова до цієї пісні були написані Л.Степаненко, А.Салогуб український поет і композитор, який теж присвятив свою творчість жертвам радянської влади. А. Шайченко

Номер слайду 31

В.О.Франчук. Картина «Свята печаль» В) тема голодомору в живописі

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Області сучасної України, що постраждали від Голодомору: Сумська, Харківська, Черкаська, Київська, Житомирська.

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Соцопитування серед студентів Бродівського педагогічного коледжу «Що ви знаєте про голодомор 1932-1933рр» (I – II курси)

Номер слайду 37

Номер слайду 38

55% 45%

Номер слайду 39

70% 30%

Номер слайду 40

Голодомор 1932—1933 років — акт знищення українського народу, організований керівництвом комуністичної партії шляхом створення штучного масового голоду, що призвів до смерті українського населення.

Номер слайду 41

 В. Молотов  Й. Сталін  Л. Каганович П. Постишев С. Косіор

Номер слайду 42

Меморіальний комплекс пам'яті жертв Голодомору в Харкові Памятник жертвам Голодомору в Києві

Номер слайду 43

Житомир Пам'ятник жертвам Голодомору «Янгол, що плаче» Вишгород Пам'ятник жертвам Голодомору 1932-1933 років Ромни Пам'ятник жертвам комуністичного голодомору Коростишів Жертвам Голодомору

Номер слайду 44

В Польщі памятник жертвам Голодомору в Україні 1932-33 рр. В Тороното памятник жертвам Голодомору в Україні 1932-33 рр.

Номер слайду 45

Номер слайду 46

3. Нищення української інтелігенції. «Розстріляне відродження»

Номер слайду 47

«Р о з с т р і л я н е в і д р о д ж е н н я» — це період української культури 1930-х років, якому були притаманні переслідування митців, науковців та освітян аж до фізичного їх знищення (розстрілу)

Номер слайду 48

Термін“розстріляне відродження”. ввів у обіг відомий український літературознавець Ю. Лавріненко, автор антології «Розстріляне відродження» створеної в 1959 році.

Номер слайду 49

Микола Зеров Один з найяскравіших талантів української літератури, поет, критик, перекладач, історик, теоретик літератури, педагог, лідер неокласиків.

Номер слайду 50

Михайло Драй-Хмара Він був яскравою особистістю, неповторною індивідуальністю. Поет, поліглот. Він був особливою людиною і серед письменників, і серед людей у цілому житті.

Номер слайду 51

Микола Куліш Український драматург, публіцист, театральний, громадський та культурний діяч.

Номер слайду 52

М. Хвильовий Український прозаїк, поет, публіцист, один з основоположників  пореволюційної української прози. Центральною для Хвильового — полеміста та публіциста — була проблема історичного буття України, української культури.

Номер слайду 53

«Чи можна вважати колективізацію - війною радянського режиму проти українського народу?». Проблемне питання

ppt
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Струкевич О.К., Дровозюк С.І., Котенко Л.В.)
Додано
14 березня
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку