Сценарій гри-вікторини "Як я знаю Україну"

Про матеріал
Мета:  поглиблення знань учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями та традиціями;  формування інтересу до вивчення історії свого народу,  розвиток полікультурної, соціальної та мовленнєвої компетентності учнів;  розвиток творчих здібностей учнів;  розвиток перспективного бачення себе, історії України, держави;  виховання толерантного ставлення до соціокультурних надбань українців;  виховання відповідальності, товариськості, поваги до думки інших;  активізація громадянської позиції.
Перегляд файлу

До Тижня історії в школі

   28.02.2018 р.

20190228_145935

Укладач

Горбатова Л.Є.

вчителька історії та правознавства

Новотроїцької загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів №4;

Мета:

  • поглиблення знань учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями та традиціями;
  • формування інтересу до вивчення історії свого народу,
  • розвиток полікультурної, соціальної та мовленнєвої компетентності учнів;
  • розвиток творчих здібностей учнів;
  • розвиток перспективного бачення себе, історії України, держави;
  • виховання толерантного ставлення до соціокультурних надбань українців;
  • виховання відповідальності, товариськості, поваги до думки інших;
  • активізація громадянської позиції.

Підготовчо-організаційна робота:

підготовка приміщення для проведення вікторини: проводиться в актовій залі, екран з проектором, малюнки з ілюстраціями українського побуту, символів, народних свят.

Формування команд гравців збірної з учнів 8 – 10 класів.

Визначення складу журі:

До складу журі запрошуються вчитель історії, учні 11 класу.

 

Перебіг вікторини:

І. Вступне слово ведучого.

Добрий день вам, друзі щирі,

Хай живеться вам у мирі,

Не минайте нашу хату,

Бо у нас сьогодні свято!

І зараз, гадаємо, буде доречно,

Що настрій чудовий у вас.

У дружньому колі зустрінемось разом,

Бо гарно пограти нам час!

Дорогі друзі, учні, вчителі! Ми раді вітати Вас у цій залі. Сьогодні наша зустріч присвячена Україні, рідному краю, нашій державі. Ми пишаємося, що ми – українці, а наша Вітчизна – Україна, земля, дорога та мила серцю кожного з нас. (слайд: Україна на карті Європи)

   Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти.

Є з усіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Якщо поглянути на карту нашої Батьківщини, то ми побачимо, що заходиться вона в самому центрі Європи. Тому за своїм географічним розташуванням, Україна – країна європейська. Та ще вона має, як і кожна країна світу свою самобутню історію, природу, культуру.

Учениця 1 В вишитій сорочці, збивши босі ноги,

Стоїть Україна обабіч дороги,

А по тому шляху з заходу і з сходу

Тягнеться історія Вкраїнського роду.

20190228_151948Учениця 2 Козацька доба – то є світла епоха,

Коли українці орлами літали.

Нікого вони не боялись нітрохи,

Від них вороги у бою відступали.

Учениця 3 Тут знайшла я розуму і сили.

Ця прекрасна лагідна земля

Дивним зіллям серце напоїла,

Щось мені у спадок віддала.

Учениця 4 Я без неї – ластівка безкрила,

Я без неї – то уже не я.

Україно! Лагідна і мила,

Солов’їна спадщино моя!

Сьогоднішня зустріч це гра – інтелектуальне змагання для тих, хто насамперед любить Україну, відчуває себе українцем і хоче перевірити й поповнити свої знання про її історію, географію, народні звичаї та традиції.

Поважне журі буде пильно слідкувати та об’єктивно оцінювати всі відповіді команд, у них складна задача – визначити знавців України. І так, судитимуть гру:

  • Носко Юлія Олександрівна – вчителька історії,
  • Могиленко Анастасія, Кузнєцов Володимир, Подзін Максим – учні 11 класу.

Сьогодні вступають у інтелектуальне протистояння команди «Козаки» та «Українофіли».

Ну ось і час розпочати нашу гру-вікторину «Як я знаю Україну»

 

І конкурс – «Історична вікторина».

Розпочнемо гру з історичної вікторини. Командам на обговорення дається 15 секунд. Перемагає та, яка найшвидше дасть правильну відповідь, сигнал готовності – емблема команди, піднята вгору. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Питання.

1. Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів?

(Козаки)

2. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами?

(Запорізька Січ)

3. Як називався начальник козацького війська?

(Гетьман)

4. Під керівництвом якого гетьмана Україна вела Національно-визвольну війну проти поляків?

(Під проводом Богдана Хмельницького)

5. Хто є батьком української історії?

(Михайло Грушевський)

6. Назвіть імена перших слов’янських просвітителів, творці слов'янської азбуки?

(Кирило і Мефодій)

7. Хто з князів ввів християнство на Русі?

(Володимир Великий)

8. Як називався перший писаний закон Київської Русі ?

(«Руська правда»)

9. Як називалась перша слов’янська держава?

(Київська Русь)

10. Хто є автором слів гімну України?

(Павло Чубинський)

11. Як називається основний закон України?

(Конституція)

12. Коли він був прийнятий?

       (28 червня 1996 року)

13. Назвіть композитора, який поклав вірш Чубинського, що став гімном.

(Михайло Вербицький)

14. Назвіть один із найдавніших знаків, який є малим гербом України.

       (Тризуб)

15. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива?

(Либідь)

16. Назвіть кольори державного прапора України?

(Синій, жовтий)

17. Назвіть збірку та її автора, що перекладені на 147 мов світу.

(Кобзар Тараса Григоровича Шевченка) 20190228_150805

18. Назвіть національний символ України, яким обмінюються у Великоднє свято.

(Писанка)

19. Хто мав такий девіз: «Богу – душу, Україні – життя, а честь – для себе!»?

(Козаки)

20. Яку назву мала зачіска козака-січовика?

(Оселедець)

21. Назвіть найперший вищій освітній заклад України.

 (Острозька колегія)

22. Який навчальний заклад України має без малого 400-літню історію?

 (Києво-Могилянська академія)

23. Назвіть найвідомішу історичну бабу.

       (Скіфська або половецька)

24. В якій техніці виконано оздоблення Софійського собору Києва?

       (мозаїки та фрески)

Командам подяка.! Працює журі.

 

А у нас.

Гра для вболівальників «Кіндерсюрприз» Відгадайте за описом, що знаходиться в скринці.

1. Ця рослина – символ дівочої краси.

        (Калина)

2. Це палиця завдовжки 50-70 см із насадженою на кінці срібною або позолоченою кулею?

        (Булава)

3. Це знаряддя писаря козацького: чорнила з гусячим пером.

        (Каламар)

4. Це палиця з мідною кулею і китицею з кінського волосся, що вручалася кошовому.

        (Бунчук)

5. Чим на Січі відав суддя?

        (Печатка)

6. Вона – заступниця козаків.

        (Божа матір)

Слово журі. Дякуємо.  Отже боротьба триває.

 

ІІ конкурс – «Термінологічний»

А тепер перевіримо, наскільки добре ви володієте історичною лексикою?

1. На екрані ребуси уважно читайте, відгадуйте, записуйте. Переможе та команда, яка правильно запише поняття та ще й + 1 бал за швидкість. Капітани кладуть відповіді на стіл журі.

  1. влада    6. гетьман

  2. закон    7. суверенітет

  3. реформа    8. гайдамаки

  4. держава    9. імперія

  5. громадянин   10. деспотія

  

 

Дякуємо! Журі перевіряє та оцінює.

А у нас.

Увага на екран! Праця наших батьків для добробуту Батьківщини. (ролик про НТРУ)

Слово журі. Дякуємо. Цікава ситуація.  Продовжуємо.

 

ІІІ конкурс – «Народознавчий».

Чи знаєте ви, як називається наука, що вивчає побут, свята, традиції та звичаї українців?

(Народознавство).

Так, на вас чекає народознавчий конкурс.

І етап.

20190228_152401В Україні багато народних свят. Спробуємо перевірити, чи знаєте ви їх. Команди отримують назви українських народних свят. Завдання – розташувати їх у хронологічній послідовності. Перемагає команда, яка зробить це найшвидше і правильно, максимальна оцінка за конкурс – 5 балів.

Правильний варіант:

Різдво    (7 січня)

Водохреща   (19 січня)

Великдень   (квітень – травень)

Івана Купала   (червень)

Спас    (серпень)

 

ІІ етап.

Але в нашій країні започатковані нові традиції святкування, тому є ще й свята визначені державою та світовою спільнотою, назвіть їх та дату, за малюнками. Кожна правильна відповідь – 1 бал, відповідаємо по черзі:

  9 березня – День народження Тараса Шевченка,

  9 травня – День перемоги,

  1 червня – Міжнародний день захисту дітей,

  28 червня – День Конституції,

24 серпня – День незалежності України,

1 вересня – День знань,

14 жовтня – День українського козацтва, День захисника України,

10 грудня – Міжнародний день прав людини,

 

Дякуємо! Журі підраховує бали.

А у нас.

Гра для вболівальників «Бліц-опитування»

 1. Як називається картина І.Рєпіна, пов’язана з козаками?

(«Запорожці пишуть листа турецькому султану»

2. За чиїм наказом було зруйновано Запорозьку Січ?

(Катерини ІІ)

 3. Кому з гетьманів поставлено пам’ятник біля Софіївської церкви в м. Києві?

(Богдану Хмельницькому)

4. Якого кольору був головний прапор козацького війська?

                   (Малинового)

 5. Хто заснував першу Запорозьку Січ?

(Дмитро Вишневецький)

6. На які острови було заслано Петра Калнишевського – Зондцькі чи Соловецькі?

                   (Соловецькі)

7. Хто автор твору «Тарас Бульба»?

                   (Микола Гоголь)

8. Яку віру мав сповідувати новобранець, щоб вступити в Січ?

                   (Православну)

9. Як козаки називали найближчого товариша?

                   (Побратим)

 10. Хто автор першої в світі демократичної Конституції, написаної 1710 року?

(Пилип Орлик)

Слово журі. Команди зберіться.  Продовжуємо.

 

ІV конкурс – «Асоціація».

Чи добре ви знаєте те, що тримаєте в руках кожного дня, декілька разів на день, те, що стало звичайним, але таким необхідним. Мова про – гроші, гривні українські. Відповідаємо по черзі, правильна відповідь – 1 бал.

Назвіть, чий портрет та яка історична пам’ятка зображені на купюрі номіналом:

1 грн. – (Володимир Великий)  (Град Володимира у Києві)

2 грн. – (Ярослав Мудрий)   (Собор Святої Софії)

3 грн. – жарт,

5 грн. – (Богдан Хмельницький)  (Церква в селі Суботові)

10 грн. – (Іван Мазепа)   (Успенський собор Києво-Печерської Лаври)

20 грн. – (Іван Франко)   (Львівський оперний театр)

50 грн. – (Михайло Грушевський)  (Будинок Української Центральної Ради)

100 грн. – (Тарас Шевченко)  (Київський національний університет імені Тараса

Шевченка)

200 грн. – (Леся Українка)   (В’їздна вежа Луцького замку)

500 грн. – (Григорій Сковорода)  (Києво-Могилянська академія)

20190228_153539

Молодці! Журі починає роботу.

Ми відпочинемо, переглядаючи

Танець «А ми українці» у виконанні дівчат 4 класу.

Слово журі. Дякуємо. Точиться запекла боротьба. Останній конкурс.

 

V конкурс – «Показуха».

Команди по черзі отримують завдання-терміни. Один гравець показує їх іншим так, щоб вони змогли відгадати слово. Той хто показує – мовчить. Варіанти озвучує команда. Кожне вгадане слово – 1 бал.

І команда       ІІ команда

соборність       агітація

калина        верба

козак        гетьман

вишиванка       віночок

20190228_154413

Журі визначається з переможцем.

А у нас

Гра з вболівальниками «Показуха» історія України:

  ремісник

бароко

кріпацтво

 

VІ. Підбиття підсумків гри. Визначення і нагородження переможців.

 

VІІ. Заключне слово.

Друзі, сьогодні ви продемонстрували гарні знання про Україну, її географію, історію, свята. Наша країна давня, але як незалежна – ще зовсім молода.

Ми молоде покоління незалежної України віримо, що територіальна цілісність нашої держави, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, буде відновлена і, навіки залишатиметься непорушною. Ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудувати економічно й духовно багату, вільну й демократичну Україну, якою пишатимуться наші нащадки.

Учні

Учениця 5 Любіть Україну, до сліз у очах,

До болю у грудях і щему!

Любіть не заради, за благо, чи страх,

Любіть кожен сам, по своєму!

Не вголос любіть і не на показ,

Щосили б’ючи себе в груди.

Любіть почуттям, як батьки люблять вас

і легко душі вашій буде!

 

Учень 6 Любіть до глибин недосяжних душі,

До дна, що у власній кишені!

Любіть не за статки свої, бариші

будьте у цім навіжені!

 

Учениця 7 Любіть не за те, що вона вам дала,

Чи ще зобов’язана дати!

А тільки тому, що вона лиш була,

Як в кожного – батько і мати!

Любіть не за розкіш і сяйво вогнів,

Хоч важко за злидні любити...

Любіть! щоб кожний із вас захотів

Для неї в житті щось зробити!

 

Тож давайте підтримаємо нашу державу флешмобом: Я люблю тебе, Україно!!!

   (рухи руками: велика, сильна, дорога, лагідна, неосяжна, дружня)

Молюсь за тебе,Україно,

Молюсь за тебе кожен час,

Бо ти у нас одна-єдина,-

Писав в своїх віршах Тарас

«Молюсь,- казав він,- щоб у тебе

Не було між людьми війни

Щоб завжди було чисте небо

  На нашій стомленій землі».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Карімов Назар
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Деркач Олександр Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
17 березня 2019
Переглядів
3772
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку