І. Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини і природи у повісті М. Вінграновського “Сіроманець”.ІІ. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки.
Номер слайду 2
Мета:показати дітям вічну боротьбу добра і зла, змальовану у творі, гармонію людини й природи, розвивати вміння висловлюватися; виховувати гуманність, бережливе відношення до навколишнього середовища. вчити дітей характеризувати героїв твору (за планом), виховувати в них доброту, самостійність, розвивати увагу.
Номер слайду 3
Запам’ятовуємо: Вінграновський витворив художній світ, законом якого є краса. В. МоринецьІдучи від народної казки, він натхненно одухотворює звірів і птахів, що часом здається: так, мабуть, і справді могли б “подумати” або “сказати” ті істоти. І. Дзюба
Номер слайду 4
Чи знаєте ви, що: Вовк зовні схожий на вівчарок. Довжина його тіла понад 120см. Відзначається високим рівнем розвиткунервової діяльності, гострим зором, слухом і нюхом. Він дуже витривалий ісильний. Активний у сутінках та вночі, рідко можна зустріти вдень. Вовки – небезпечні хижаки. В основному вони живляться дикими та свійськими копитними тваринами. Учені дослідили, що нетреба винищувати вовків з огляду на їх санітарну роль у природі.
Номер слайду 5
Пригадуємо:1. Прислівя та приказки про вовка.2. Українські народні казки, твори української та зарубіжної літератур, в яких змальовано вовка.
Номер слайду 6
“Звали його Сіроманцем, і він був найстарішим вовком у світі”Поміркуємо: Чому повість називається – “Сіроманець”? Чому вовка названо Сіроманець? Допоміжні запитання: а) Кого до себе манив Сіроманець? Чому? б) Що манило Сіроманця? Чому?
Номер слайду 7
Осмислюємо:“Мікрофон”(обмін враженнями від прочитаного твору за запитаннями)1. Чим захопила вас ця повість?2. Що найбільше сподобалось чи вразило? Чому?“Мікрофон” (обмін враженнями від прочитаного твору за запитаннями) 1. Чим захопила вас ця повість? Що найбільше сподобалось чи вразило? Чому? style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 8
Робота над текстом творуІ. Читаємо: (окремі уривки).ІІ. З’ясовуємо: значення слів (наохляп, навпочіпки, фланелевий, мочарі, інтерніт).ІІІ. Переказуємо: (окремі фрагменти).ІV. Відповідаємо: 1. На запитання підручника. 2. На запитання вчителя: а) кого у творі описують такі прислів’я? - На вовка слава, а ягня з’їв Сава. - Вовків боятися – в ліс не ходити. - Не такий страшний вовк, як його малюють. - Вовка ноги годують. б) в які пори року відбуваються події, зображені в повісті.
Номер слайду 9
Граємося:“Сіроманцеве коло”Сіроманець. Підсумовуємо: Що уособлює в повісті Сіроманець? Добро чи зло?
Номер слайду 10
Людина і природа – вічна тема. Протистояння добра і зла – вічна проблема. Ліс Дорога зла. Дорога добраr
Номер слайду 11
Називаємо: Персонажів твору (Сашко, Чепіжний,батько Сашка, Побігайло, Надія Петрівна, Шевчук, баба Маня, Галя Грушецька,Андрійко, Петро Лях,мати Андрійка, льотчики, мисливці, журналісти) Розповідаємо: вчинки. Визначаємо: дорогу кожного. Радіємо: За що?Застерігаємо: Люди! Зупиніться! Схаменіться! Природа чекає від вас добра!
Номер слайду 12
Образ Сашка. План1. Сашко – головний герой твору. Любов хлопчика до природи. Сашко і вовк. Здатність Сашка на самостійні кроки. Риси характеру: доброта, енергійність, рішучість. Мрія Сашка. Сашко – ваш ровесник. Характеризуємо: (за планом)Малюємо: уявний словесний портрет Сашка.
Номер слайду 13
“А ти думав, вовчику, як?Ти думав, що нам уже кінець з тобою?... ---так закінчується повість. Де ж знайде пристанище наш Сіроманець?Придумуємо:власне закінчення повісті