14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок "Часи дієслова.Змінювання дієслів за часами і числами." З уроку української мови в 4 класі.

Про матеріал
На уроці діти удосконалюють вміння і навички визначати рід дієслів розрізняти дієслова теперішнього, минулого і майбутнього часу, розвивають мовлення, вміння послідовно висловлювати свої думки.
Перегляд файлу

Тема: Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і  числами.

Мета: Формування предметних компетентностей: навчати учнів визначати час дієслова у реченнях, тексті, змінювати дієслова за часами і числами, вживати ці дієслівні форми у своєму мовленні; вправляти учнів у вимові та написанні слова напам’ять; розвивати мовлення школярів;виховувати любов до природи;

Формування ключових компетентностей :

Уміння вчитися:навчати учнів добре орієнтуватися в підручнику,виконувати самостійні завдання, продумавши послідовність їхнього виконання;

Комунікативної:розширювати словниковий запас школярів;

Інформаційної:формувати здатність переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Хід уроку

Організація учнів до уроку

Учитель. Ранок!Сонце в небі прокидається …

Діти. Наш клас із гостями вітається.

Учитель. Доброго дня я зичу тому хто прийшов працювати до класу…

Діти. Чому?

Учитель. Бо люблю я людей і свій клас!

Діти. Чому?

Учитель. Бо чекаю любові і плідної праці!

Діти. Ми любимо працю і будемо старатися!

Актуалізація опорних знань учнів. Постановка проблеми

  1. Вправа «Кубування».

- сьогодні на уроці ви закріпите свої знання про дієслово.

Що таке дієслово?

За чим змінюється дієслово?

Які часи мають дієслова?

За чим змінюються дієслова минулого часу?

Яким членом речення найчастіше дієслово виступає в реченні?

На які питання відповідають дієслова неозначеної форми?

Мотивація навчальної діяльності учнів

1.Каліграфічна хвилинка.

-Який перший звук ви чуєте у цьому слові журавель?

-Якою літерою він позначається?

-Запишіть каліграфічно.

Жж  жу  ель  ар  журавель

2.Повідомлення вчителя.

-Подивіться на цей аркуш.Певно, журавель хоче вам щось повідомити.

Прислала вам Земля листа.

О!Чим стурбована вона?

Швиденько лист ми прочитаєм.

Що хоче нам розповісти?

І чим ми зможем помогти?

 

Моє звернення до людей,

Дорослих і малих дітей.

Погляньте,де ми живемо,

Що на землі ми творимо!

 

Чом плаче матінка-природа?

Куди зникає її врода?

Чом ріки наші обміліли?

Поля врожайні опустіли?

Будуємо все, руйнуєм за що?

Цього й самі не знаєм ми.

Невже такі ми всі ледачі,

Ніщо не здатні зберегти?

Нехай політик і учений,

Школяр і навіть немовля

Билинку кожну зберігає,

Щоб цвітом вкрилася земля.

 

-Який сумний лист. Чи можемо ми заспокоїти свою Землю?Чим ми можемо допомогти?

 

Основна частина уроку

1.Розвиток мовлення.  Повторення вивченого про граматичну основу речення.

-Ось і сонечко нам привітно посміхнулося, почувши ваші відповіді. Якими словами можна охарактеризувати дії сонця?Доберіть до іменника сонце дієслова.

-Визначте граматичну основу і встановіть зв'язок  слів у цьому реченні.

(Що?) сонце;

Сонце(що зробило?) викотилося;

Викотилося (куди) на небо;

На небо (яке?) бездонне.

-Назвіть час, число і рід дієслова викотилося.

 

  1. Вправи на повторення і вживання дієслів минулого і майбутнього часу.

-По нашій землі повним ходом крокує Весна. Вона теж побувала сьогодні у нас у класі і залишила нам свої гостинці. У кошику принесла квіти. Хоче, щоб ми прикрасили нашу Землю. Але кожна квітка, яка є в кошику, має для  вас своє завдання. Так захотіла Весна. І щоб отримати їх, нам потрібно виконати бажання квіті.

Перше бажання. Поринь у світ краси і розкрий таємниці весни.

Завдання. Перебудуйте текст, ставлячи дієслова у минулому часі. З’являються перші весняні квіти. Діти радісно  зустрінуть пернатих друзів.

-За виконане завдання Весна дарує нам першу весняну квітку-підсніжник.

-Що ви знаєте про цю квітку?

-За нашу працю Весна дарує нам синенькі проліски.

 

Фізкультхвилинка.

 

Підсумок уроку

-Ось  і прикрасили ми нашу Землю весняними квітами, розвіяли її сум і можемо запевнити, що будемо природу любити, кожній стеблинці і квіточці радіти, дерева садити.

Весна вашій праці радіє,

Сум природи-матінки розвіє,

Напоїть дощем ліси і поля ,

Буде ще кращою наша Земля.

-Нам вдалося потішити нашого гостя –журавля-своїми знаннями.

-Що вам найбільше сподобалося на уроці?

-Яке завдання найцікавіше було виконувати?

Дякую всім,хто працював,

В зошитах гарно писав,

На всі запитання відповідав,

Різні тексти читав,

Та тим,хто в гості завітав.

-

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
3 квітня
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку