Презентація на тему: "Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт"

Про матеріал

Презентація до уроку на тему: "Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт". Урок у вигляді гри.

Мета: поглибити знання п'ятикласників про знаки письма, алфавіт; удосконалювати вміння визначати звукове значення букв у слові; навчити відрізняти звуки від букв; формувати загальнопізнавальні вміння порівнювати одні букви, звуки з іншими та робити висновки; розвивати вимову та слухову культуру, дикцію, цікавість до вивчення розділу «Морфологія»; виховувати культуру мовлення, любов до рідного слова.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відгадайте назву міста, про яке я вам розкажу. Веселе місто ?, Йому сьогодні наш привіт! До нього нам лягає путь — У ньому літери живуть. Живуть там літери в словах, А кожне слово — звір чи птах, Травиця чи барвистий цвіт. Отож в похід за мною вслід!АЛФАВІТstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 2

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт

Номер слайду 3

Лінгвістична казка «Як виник алфавіт»

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Самостійна робота з підручником

Номер слайду 6

Детектив. Випишіть слово, яке стало не на своє місце. Поясніть значення виділених слів.1.Іграшка, ілюзія, іменник, імунітет, журба.2. Кабінет, каверзувати, калькуляція, їжак, кам’яний.3. Лагідний, мавка, лан, лаконічний, люб’язний.4. Магазин, маєток, макет, левада, м’ята.

Номер слайду 7

Розмістити в алфавітному порядку подані назви міст: Київ, Рига, Париж, Варшава, Неаполь, Афіни, Львів, Одеса, Мінськ, Делі, Брест, Женева, Севастополь, Черкаси, Тбілісі, Єреван, Харків, Ялта, Ужгород. Завдання 1

Номер слайду 8

Моделювання. Відтворити на письмі текст вірша Шевченка, вставивши голосні.

Номер слайду 9

Гра «Хто швидше?»Скласти і прочитати слова. К, О, Е, Ш, В, Ч, Е, Н;К, Л, О, Я, К, С, А ;У, Ц, Е, К, Р, А, К;

Номер слайду 10

Записати в алфавітному порядку слова, що починаються з тієї самої букви. Перевірити себе за орфографічним словником . Листя, лижник, лицар, лимон, лиман, лещата, леопард, лекція, лектор, ліки. Завдання 2

Номер слайду 11

Вправа «Хто більше»Від поданих слів утворіть нові, змінюючи першу літеру. Бій, рік, порт, мак, вір, січ.

Номер слайду 12

«Хвилинка – цікавинка »1. Чого багато має болото, менше – озеро, ще менше – море, а зовсім не має річка? 2. Що мають дуб, бузок, яблуня, груша, але не мають ні граб, ні ясен, ні клен, ні слива. 3. Відкинувши одну літеру, перетворіть маленьку комаху на морського рака. 4. Відкинувши один звук, перетворіть рослину на комаху, що нагадує бджолу.5. Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче? 6. Який молочний продукт можна перетворити на злак, прочитавши справа наліво? 7. Що знаходиться всередині школи?8. Що стоїть між підлогою і стелею? 9. Чим закінчується і зима, і весна?

Номер слайду 13

Д Д  Д   Д    Д     Д      Д      Розгадай кросворд «Сходи»1.     Перша нота гами.2.     Будинок, у якому ти живеш.3.     Солідна жінка.4.     Перший виступ.5.     Суперечка.6.     Синонім до слова ароматно. Які звуки позначають букви другого стовпчика?

Номер слайду 14

Розгадай кросворд «Сходи»1.     Перша нота гами.(до)2.     Будинок, у якому ти живеш.(дім)3.     Солідна жінка.(дама)4.     Перший виступ(дебют)5.     Суперечка (диспут)6.     Синонім до слова ароматно (духмяно)Які звуки позначають букви другого стовпчика?

Номер слайду 15

Гра «Розшифруй слово» Завдання:за допомогою алфавіту розшифруйте слова (цифра - це номер букви в алфавіті). 8, 18, 19,23.15,21,11,18,11.27,33.33,2,16,24,18,33.33,22,15,21,1,3,11,14 .

Номер слайду 16

Передати слова у звуковому записі (фонетичною транскрипцією), розподіливши їх на три колонки: Слова, в яких кількість звуків і букв однакова. 2. Cлова, в яких букв більше, ніж звуків, 3. Cлова, в яких букв менше. Ядро, каструля, персик, щітка, школа, суддя, клас, сіль,ясен, сільський, автобус, мудрість, п’єса,дзьоб, апельсин, воджу, касир, айстри, слюсар, людина, слива. Завдання 3

Номер слайду 17

Вправа «Шифрувальник»Розшифрувати українське народне прислів’я, користуючись алфавітом.24; 15,18,11,19,27,12; 29,24,15,1,14; 18,7,2,24,15,3,11; 1; 6,24,17,15,11. Домашнє завдання

Номер слайду 18

Відповідь: У книжці шукай не букви, а думки.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. ШЕВЧЕНКО ГАЛИНА Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Андрющенко Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
10577
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку