Презентація на тему "Проектне навчання"

Про матеріал
Основна мета проектного навчання – створити умови для розвитку вміння школярів навчатися у процесі розробки навчального проекту на власному досвіді та досвіді інших. Залучення учнів до нових, нетрадиційних форм роботи – тривалий і складний процес. Тому вчителям, які тільки починають створювати цей вид діяльності, не варто братися відразу за масштабний проект. Починати потрібно з міні проектів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сенс життя людини – жити в гармонії із собою, природою, суспільством і космосом В. І. Вернадський

Номер слайду 2

У повсякденному житті всі ми постійно здійснюємо різноманітні проекти:готуємо їжу, ремонтуємо кран, клеїмо вікна, збираємось в театр. Людство має справу з проектами з давніх-давен. Шедеври Леонардо да Вінчі, будівництво єгипетських пірамід, зведення Великої Китайської Стіни або проект «Апохон» для доставки астронавтів на Місяць. І сьогодні необхідність проектної технології очевидна. Тому, кожен проект можна назвати «Життя навчаємось у життя».

Номер слайду 3

Проект – «висунутий уперед» – реалістичний задум про бажане майбутнє базується. Раціональне обґрунтування Конкретний спосіб практичного втілення

Номер слайду 4

Уперше проектне навчання було впроваджено у 20-ті роки ХХ століття. На сьогодні технологія проектного навчання знову затребувана в практичній роботі вчителя, оскільки він продовжує активний пошук прийомів розвитку творчого потенціалу учнів.

Номер слайду 5

Метод проектів (у перекладі з грецької – шлях дослідження) – це система навчання, гнучка модель організації навчального процесу, орієнтована на самореалізацію особистості учня, розвиток його інтелектуальних якостей та творчих здібностей.

Номер слайду 6

Основна мета проектного навчання – створити умови для розвитку вміння школярів навчатися у процесі розробки навчального проекту на власному досвіді та досвіді інших. Скажи мені – і я забуду,покажи мені – і я запам’ятаю,дай мені діяти самому – і я навчусь Давня мудрість.

Номер слайду 7

Як захопити школярів дослідною діяльністю?Кожній дитині від природи дарована схильність до пізнання й дослідження навколишнього світу. Правильно поставлене навчання має вдосконалювати цю схильність, сприяти розвитку відповідних умінь і навичок. Дослідження підводить до однієї зі складених категорій сучасності – поняття інтелектуальної власності. Дослідна діяльність учнів є не самоціллю, а засобом організувати навчальну роботу, щоб учні ненав’язливо засвоювали процедуру дослідження: можна це зробити на значимість.

Номер слайду 8

Залучення учнів до нових, нетрадиційних форм роботи – тривалий і складний процес. Тому вчителям, які тільки починають створювати цей вид діяльності, не варто братися відразу за масштабний проект. Починати потрібно з міні проектів.

Номер слайду 9

Під час збирання фактичного матеріалу найчастіше необхідно задати напрямом діяльності з допомогою вказівок, схем, опорних конспектів. Проби (випробовування) не мають бути хаотичними, позбавленими якої не будь логіки. Їхнє число не слід суворо регламентувати: воно має бути достатнім для одержання необхідного фактичного матеріалу.

Номер слайду 10

Мета створення проекту – створити умови для підготовки учня й безперервної освіти в ринкових умовах, забезпечуючи конкурентоздатність учнів на ринку праці

Номер слайду 11

Навчально-пізнавальна або дослідна діяльність школяра має великий потенціал для формування у нього досвіду творчої діяльності, оскільки припускає не тільки засвоєння дій, але й самостійний пошук і створення нового суб’єктивного значимого значення. Такий досвід формується на основі особистісно орієнтовоного підходу в навчанні, одним із методів реалізації якого є застосування в навчанні методу проектів

Номер слайду 12

Суть методу проектів. Метод проектів являє собою гнучку модель організації навчального процесу, орієнтовану на творчу самореалізацію особистості учня шляхом розвитку його інтелектуальних і фізичних можливостей, вольових якостей і творчих здібностей у процесі створення (під контролем учителя) освітнього продукту, який має об’єктивну новизну й практичну значимість. Будь-який проект орієнтований на розв’язання конкретної проблеми.

Номер слайду 13

З навчальної діяльності вчителя акцент переноситься на пізнавальну діяльність учня: вчитель задає «простір» можливих цілей і способів їх досягнення, з яких учень обирає ті, що найбільше відповідають його індивідуальності. Таким чином виникають умови для безперервної самоосвіти, інтелектуального і творчого розвитку учнів.

Номер слайду 14

Одне із основних завдань проектів – здійснення міжпредметних зв’язків і процесів взаємодії учнів одним з одним і з учителем. Складання переліку питань;Визначення завдань роботи;Вибір методів вивчення позначеної проблеми і способу презентації проекту. Розподіл ролей і обов’язків між учасниками. Все це відбувається в процесі колективного обговорення.

Номер слайду 15

Основні вимоги до організації проекту: Проект створюється з ініціативи учнів і має бути значним для них і для їхнього найближчого оточення;Розв’язувана за допомогою проекту проблема й передбачувані результати повинні мати практичне, а можливо і теоретичне значення;Робота учнів над проектом є самостійною й носить дослідницький характер;Проект планують і розробляють заздалегідь виходячи з конкретних цілей і завдань, допускаються зміни в процесі його створення

Номер слайду 16

Метод проектів дозволяє створити умови, за яких школярі, з одного боку, можуть самостійно освоювати нові знання й способи дії, а з іншого – застосовувати на практиці раніше отримані знання й уміння. Це дозволяє зробити акцент на творчий розвиток особистості. Навчальний проект припускає колективну форму діяльності.

Номер слайду 17

Умови для реалізації дослідного напряму учнів: Науково-дослідна діяльність через різні форми; (семінари, практикуми)Діяльність методичних об’єднань за предметами Залучення наукових сил до керівництва з метою індивідуального консультування в процесі створення робіт

Номер слайду 18

Всі ці умови спрямовані на те, щоб учень навчився мислити самостійно й сам умів зіставляти факти, шукати інформацію. Мої учні будуть дізнаватися не від мене, вони будуть відкривати це нове самостійно. Моє основне завдання – допомогти їм розкритися. М. Песталоцці

Номер слайду 19

Правила і принципи успішної проектної діяльностіУчні повинні бути активними і робити певний внесок у загальну справу. Не повинно бути так званих «сплячих партнерів»Команди не змагаються У команді немає лідерів. Усі члени команди рівні. Кожен має отримувати задоволення від упевненості в собіУсі члени команди повинні отримувати задоволення від спілкування один з одним та від того, що виконують разом проект. Відповідальність за кінцевий результат несуть усі члени команди, що виконують проект.

Номер слайду 20

Етапи дослідної діяльності: Мотивація дослідної діяльності;Постановка проблеми;Збирання фактичного матеріалу;Систематизація й аналіз отриманого матеріалу;Опис дослідної роботи. Консультації;Рецензування;Захист.

Номер слайду 21

Проектна діяльність активізує риси. Креативність мислення Пошукова робота Самостійність Послідовність. Праця в колективіЦілеспрямованість Активність. Практичність Об’єктивність оцінювання Вміння висловити свою думку

Номер слайду 22

… Людина досягає гармонії щастя лиш тоді, коли бажає і прагне пошуку «спорідненої праці», тієї творчої ролі, яка призначена людині від народження Г. Сковорода

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калініна Лариса Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
3297
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку