Сценарій конкурсу педагогічної майстерності "Сучасний вчитель: молодість + досвід= результат"

Про матеріал
Подано сценарій конкурсу педагогічної майстерності, який передбачає проведення змагання між динамічними групами молодих педагогів та досвідчених вчителів у формі КВК. Захід може бути проведений під час методичного тижня або ж в рамках методичної декади.
Перегляд файлу

Сценарій конкурсу педагогічної майстерності

«Сучасний вчитель: молодість + досвід = результат»»

Методичний КВК

Подано сценарій конкурсу педагогічної майстерності, який передбачає проведення змагання між динамічними групами молодих педагогів та досвідчених вчителів у формі КВК. Захід може бути проведений під час методичного тижня або ж в рамках методичної декади.

Ключові слова: творчість, педагогічна майстерність, творчий потенціал вчителя, асоціація, інтерактивний метод навчання, конкурс.

Освіта ХХІ століття – це освіта нової епохи, епохи знань. В епоху знань освіта має не лише дати базові знання з різних галузей науки і мистецтва, а й сформувати навички, які допоможуть молодим людям максимально реалізувати власний потенціал і досягнути високих результатів на рівні творчості. А ключовою фігурою у створенні освітнього й виховного середовища, що сприяє розвитку творчої природи дитини, є педагог. «Лише творчий вчитель може бути джерелом успіху своїх вихованців», - писав В.О.Сухомлинський. У свою чергу, це висуває особливі вимоги до професійної й особистісної підготовки вчителя. З творчо, інтелектуально обдарованими дітьми можуть працювати вчителі, здатні на креатив та творчі, які можуть приміряти на себе роль дитини. А якщо вони не будуть проявляти свою творчість, будуть замикати її в собі, то чи зможуть спонукати до цього учнів? Думаю, що ні. А де педагогам проявляти себе? Найперше, на уроці. Але великі можливості для розвитку творчості педагогів має робота в позаурочний час, лише потрібно для цього створити умови. Тому важливе значення має залучення вчителів до різних форм методичної роботи, присвячених проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів, впровадженню в навчальний процес нових освітніх технологій.

 Участь у конкурсах авторських програм, у виставках нових освітніх технологій та методичних засобів, творчих проектах, конкурсах «Учитель року» – всі ці заходи сприяють розвитку творчого потенціалу вчителя. Крім того, серед традицій нашої школи є щорічне проведення на завершення методичних декад шкільних конкурсів педагогічної майстерності вчителів. Кожен рік намагаємось проводити ці конкурси по-новому: це і індивідуальні змагання, і змагання кафедр, і конкурси тільки для молодих педагогів, і конкурси між різними динамічними групами тощо. Їх мета: повторення базових положень педагогіки, розвиток винахідливості та творчого потенціалу педагогів, підвищення їх рівня професійної майстерності, виховання естетичних смаків.

Тема заходу: Методичний КВК «Сучасний вчитель: молодість + досвід = результат».

Тип заходу: конкурс веселих і кмітливих.

Обладнання:проектор, ноутбук.

Хід заходу

І. Вступна частина. Мотиваційний та привітальний моменти

(Лунають акорди музики.)

Ведучий 1.  Добрий день, дорогі друзі!

Ведучий 2. Найтепліші, найщиріші вітання педагогам, людям з палким серцем, ласкавою усмішкою, мудрістю і щирістю.

Ведучий 1. Кожна людина неповторна. Це істина. Тому педагогіка є найбільш складною і суперечливою формою людської діяльності. Неможливо педагога навчити педагогіці. Педагогіці необхідно вчитися все життя. Недарма говорять: «Учитель живе до тих пір, поки він учиться; перестає бути вчителем той, хто перестає бути учнем».

Ведучий 2. Отож сьогодні ми не мудрували і, продовжуючи навчатися педагогіці, пропонуємо Вам спробувати себе у ролі учнів. А що люблять наші учні?

Ведучий 1. Та зрозуміло, що: відпочивати, веселитися та жартувати.

Ведучий 2. Ну що ж. Не будемо і ми від них відставати, та ще спробуємо в ігри пограти.

Ведучий 1. Але ж у залі лише дорослі?!

Ведучий 2. Не хвилюйтесь. Наша гра саме для них: КВК МВД КВК.

Ведучий 1. Ви мене лякаєте. Що це за гра така?

Ведучий 2. КВК МВД КВК - це клуб веселих і кмітливих, молодих вчителів і досвідчених кращих вчительських кадрів. Продовжуючи тему методичної декади, протягом якої  говорили про сучасні уроки, ми сьогодні зустрінемось із справжніми сучасними вчителями. І, зважаючи на те, що сучасній школі потрібен учитель, який має риси молодості, помножені на досвід і мудрість, запрошуємо до гри дві команди.

Ведучий 1. Команду молодих педагогів у складі розумних, інтелігентних, вишуканих, комунікабельних і просто чарівних дівчат (перелік імен учасників). Зустрічайте їх аплодисментами!

Ведучий 2.  Та сильних, сміливих, спритних мужчин (називаємо імена). Підтримайте молодих учасників!

Ведучий 1. Запрошуємо команду досвідчених педагогів, яку представляють мудрі просто дуже досвідчені чарівні учасниці від початківців, математиків, мовників і вчителів розвиваючих дисциплін (запрошення досвідчених педагогів). Привітайте учасниць!

Ведучий 2. Та найдосвідченіший історик, наймудріший фізик, найкращий іноземець і найспритніший фізкультурник. Підтримайте їх, колеги!

Ведучий 1.  А як Ви гадаєте, що переможе: досвід чи молодість?

Ведучий 2. Досвід і молодість – це Вам не жарт. «Досвід» + «Молодість» – це результат. Під таким девізом і проходитиме наша сьогоднішня гра.

Ведучий 1. Ну, а яким буде результат гри, про це судити Вам, наші дорогі глядачі, та вельмишановному журі, яке ми раді представити.

Ведучий 2. Сьогоднішню зустріч оцінюватиме дуже компетентне журі в складі: голови журі - людини, що не має ніякого відношення до жартунів, але саме прямісіньке, якщо говорити про нашу школу та її вчителів, а тому, сподіваємось,  буде дуже об'єктивним до учасників, і до того ж володіє самим голосним голосом серед учителів і дуже тонким гумором: звичайно мова йде про директора школи.

(Ведучий 1 представляє членів журі).

ІІ. Привітання від команд.

ІІІ. Конкурсна програма.

  1.                     Конкурс «Асоціативна літерна характеристика».

Ведучий 1. Журі просимо оцінити перший конкурс і переходимо до наступного. Ми почули назви Ваших команд і у нас виникли певні асоціації. А які асоціації виникають у Вас самих, тобто з чим асоціюються у Вас назва вашої команди. Другий конкурс і має таку назву «Асоціація».

Завдання: розшифрувати назву команди, дібравши до кожної літери епітет, що найвлучніше характеризує вашу команду (Час виконання - 3хв. Поки команди працюють, можна взяти інтерв’ю у глядачів: З чим асоціюється сучасний урок? Які асоціації виникають, коли говоримо про сучасного учня?)

Ведучий 2. Шановні члени журі! Ви почули версію асоціацій від кожної команди, а з яким балом асоціюється у Вас їх відповідь, ми зараз побачимо. Просимо оцінити.

  1.                     Розминка.

Ведучий 1. Як і на кожному уроці, після коротенької вступної частини слід підготуватися до основної, актуалізувати свої знання, і тому на цьому етапі на Вас, шановні гравці, чекає розминка.

Ведучий 2. Але якщо спортсмени виконують розминку для м’язів, то Ви для розуму. І так як ми все-таки залишаємось педагогами завжди і усюди, обійти педагогічної тематики не змогли і сьогодні. Крім того, і про улюблені вами методи не забули. Отже, виконуючи розминку, згадаємо метод «Незакінченого речення». А якщо воно незакінчене, то, звичайно, потрібно його закінчити.

Ведучий 1. Правила розминки такі: почергово на екрані з’являтимуться фрази, які потрібно влучно, тобто з гумором продовжити. На обдумування – 30 секунд. Кожна з команд має право висловитись. Журі враховуватиме як відповідь, так і швидкість (реакцію) членів команди. Ото ж, якщо команди готові, то розпочинаємо.

1. Перевірка в школі як…

2. Урок  - це для вчителя…

3. Оцінка для учня як…

4. Директор у школі …

5. Перерва для учня…

6. Перерва для вчителя…

7. На урок я поспішала…

8. Вчора в школі чергувала…

9. Актова зала 4-ої школи…

10. Вчительський конспект – це…

  1.                     Конкурс-бриз «Три хвилини у майбутньому».

Ведучий 2. Творчість – невід’ємна риса будь-якого учасника клубу веселих і кмітливих. Наступний наш конкурс – це конкурс-бриз, короткий літературний конкурс, в якому командам потрібно уявити якийсь винахід або явище. То ж  давайте поглянемо, які шедеври створить кожна команда, уявляючи себе на 3 хвилини у майбутньому. Потрібно скласти розповідь про школу майбутнього (прозову або поетичну), використовуючи такі слова: урок, учень, інспектор, зарплата, учитель, директор, комп'ютер, хата. (3 хвилини для підготовки).

  1.                     Реклама навчального закладу.

Ведучий 1. Сучасне телебачення не може існувати без реклами, реклама просто заполонила наше життя, здається, вона нас супроводжує усюди, отже, і на нашому святі теж повинна бути рекламна пауза.

У рекламній паузі – конкурси для глядачів.

Ведучий 2. Наступний етап КВК – все-таки реклама, реклама нашого навчального закладу. Ви повинні прорекламувати нашу школу так, щоб кожній дитині захотілось тут навчатися, а кожному вчителю – тут попрацювати.  (Для підготовки рекламного ролика вчителі  використовують реманент, який є у залі).

  1.                     Конкурс художників.

Ведучий 1. У тому, що наші конкурсанти вміють розповіді складати, ми переконались у попередніх конкурсах. Але чи вміють вони малювати? Наступний конкурс – для справжніх художників, але, звичайно без методики тут теж не обійдеться. Отож, потрібно зобразити графічно інтерактивний метод навчання, а команда суперників має відгадати, який саме метод зображено. При цьому журі має врахувати, наскільки вдало одна команда зобразила метод і чи інша команда відгадала його назву. Тобто, за одне і те ж завдання бали можуть отримати обидві команди.

Ведучий 2. Ви витягнете  картки, прочитаєте назву методу, накинете рисунок, а потім продемонструєте команді-супернику. Кожна команда отримає по чотири картки.

(Витягують картки з написом назви методу: ажурна пилка, мозковий штурм, дебати, снігова куля, акваріум, займи позицію, незакінчене речення, дерево рішень).

(Демонстрація рисунків).

  1.                     Конкурс капітанів.

Ведучий 1.    Ми знаємо, що капітан – це сильна, смілива, вольова людина. Він має гострий розум та швидку думку. Капітан повинен знаходити вихід із будь-яких ситуацій та знати відповіді на будь-які запитання. Тому саме капітан може допомогти команді прийти на фініш переможцем. Отож запрошуємо капітанів до мікрофонів.

  (Представлення капітанів).

Ведучий 1.  Конкурс називається питання-відповідь: я зачитаю питання – капітан відповідає або пропускає його. Час для виконання - 60 секунд. Прошу капітанів обрати одну із двох карток. На кожній картці  міститься 10 запитань. (Правильна відповідь оцінюється 1 балом, відсутність відповіді – 0 балів).

А поки капітани відповідатимуть, команди підготуються до представлення домашнього завдання.

ІV. Музичне домашнє завдання «Шкільний вулик».

Ведучий 1. Жодне свято не обходиться без музики. І наше – не виняток. Зараз команди представлять музичне домашнє завдання під назвою «Шкільний вулик». (Презентація домашнього завдання, оцінювання).

V. Підведення підсумків.

(Журі робить підрахунки).

1. Вправа «Клубок»

Всі учасники стають у коло і кидають клубок один одному, говорячи компліменти. Кожен тримає нитку в руці. В результаті утворюється «павутина». Ведучий пропонує підняти руки вгору і продемонструвати, що утворилося.

Ведучий підсумовує проведення вправи:

Кожна людина – неповторна, наділена Богом розумом і талантом, і, незважаючи на те, що кожен з нас - індивідуальність, всі ми зв’язані між собою. У нас є спільне і відмінне, з чимось ми погоджуємось, а з чимось – ні, і це природно. Але у нас спільна мета, а це і об’єднує всіх нас.

Мета у всіх одна-єдина.

І кредо тут у всіх одне,

І хоч  нелегко це тепер, -

В дитині виховай Людину.

Ось так інтерактивне навчання, яке ми використовуємо на уроках, допомагає розвивати комунікативні навички, встановлює емоційні контакти, допомагає розв’язувати виховні завдання.

2. Оголошення результатів. Нагородження переможців.

3. Заключне слово ведучого.

Шановні колеги! Наш КВК завершено. Сподіваюсь, що Ви не тільки отримали хороші позитивні емоції, але поспілкувались, почули один одного та обговорили деякі питання стосовно педагогіки.

«Вчителю! Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти любиш. Немає такої професії, в якій людина не змогла б дістатися вершини майстерності», писав В.О.Сухомлинський. Тож творчих вам злетів, натхнення, здоров'я, безмежної любові, і побільше, побільше усмішок!

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
16 січня 2019
Переглядів
3144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку