Молодший шкільний вік. Під впливом навчання пам’ять розвивається в 2 напрямах: Посилюється роль словесно-логічного мислення , смислового запам'ятовування ( в порівнянні з наочно-образним)Дитина набуває можливості свідомо управляти своєю пам'яттю та регулювати її прояви ( запам'ятовування, пригадування, відтворення)
Можливості вольового регулювання уваги в молодшому шкільному віці обмежені. Якщо учні старшого шкільного віку можуть змусити себе працювати над нецікавим та складним завданням заради результату, то першокласник може змусити себе працювати лише за наявності “близької” мотивації. Увага стає концентрованою тоді, коли навчальний матеріал або завдання вирізняються яскравістю, наочністю, визиває у дитини яскраві позитивні емоції