Презентація на тему:" Ремонт типових з’єднань та деталей". В презентації показане повторення пройденого матеріалу та розкривається матеріал по темі з домашнім завданням.
Ремонт типових з’єднань та деталей. Майстер виробничого навчання. Сергій ТІТКОВ
Номер слайду 2
Інструкція з охорони праці ІНСТРУКЦІЯЗ ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРИ РЕМОНТІ І ТЕХНІЧНОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ХОДОВОЇ ЧАСТИНИ.1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ1.1. Приміщення слюсарної майстерні повинно бути світлим, теплим і сухим. Підлогу в кабінеті й майстерні потрібно утримувати в чистоті, вона повинна бути без вибоїн і ям, мати не слизьку й зручну для очищення поверхню. Не можна закривати вибоїни та ями на підлозі випадковими матеріалами.1.2. Напрямок основного світлового потоку в слюсарній майстерні повинен бути з лівого боку від учня, а на робочих місцях – відповідно до технологічних вимог.1.3. Вікна та інші світлові отвори забороняється захаращувати інструментом, пристроями, навчально-наочними посібниками та іншими предметами. Віконні шибки потрібно очищати від пилу та бруду не рідше як два рази на рік, а саме приміщення по мірі забруднення, але не рідше ніж 4 рази на рік.1.4. Штучне освітлення допускається загальне або комбіноване. Перегорілі лампи, пошкоджена арматура повинні замінюватися негайно. В майстерні повинна бути вентиляція.2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ2.1. Перед початком роботи треба перевірити наявність спецодягу та спецвзуття і справність робочого інструменту та приладів, засобів протипожежного захисту.2.2. Робочі інструменти та прилади повинні відповідати ТУ (технічним умовам їх виготовлення).2.3. Агрегати, автомобілі, трактори, які направляються на ремонт, повинні бути вимиті і очищені від бруду.2.4. В’їзд (виїзд) в приміщення і постановку транспортного агрегату на ремонтні роботи зі згоди керівника.2.8. Про всі виявлені несправності доповісти керівнику робіт, прийняти заходи по їх ліквідації і тільки після цього приступати до ремонтних робіт.3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ3.1. Виконання робіт пов’язане з ремонтом ходової частини повинні приймати участь два слюсаря.3.2. При необхідності виконання робіт під транспортним засобом, який знаходиться за межами оглядової ями, підйомника, естакади, робітники повинні забезпечуватися і користуватися лежаками.3.3. Важкодоступні місця змазки необхідно змазувати за допомогою наконечників з гнучким шлангом або наконечників з шарнірами.4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ4.1. Привести до порядкуй робоче місце, здати інструмент черговому.4.2. Здайте виконану роботу майстру. Отримайте оцінку.4.3. Одержіть домашнє завдання по повторенню виконаної роботи. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ5.1. При виникненні пожежі необхідно повідомити пожежну охорону по телефону та,приступити до гасіння пожежі ПІДРУЧНИМИ засобами, до прибуття пожежників.5.2. До прибуття пожежників необхідне залучити і других працівників та осіб для гасіння пожежі.5.3. Якщо трапився нещасний випадок необхідно викликати фельдшера медпункту та швидку медичну допомогу.
Номер слайду 3
Повторення пройденого матеріалу. Тема: “Заміна пошкоджених різьбових з’єднань.” У різьбових з’єднаннях підвищені спрацювання і пошкодження виникають через недостатнє затягування гвинтів і гайок, особливо у з’єднаннях, що сприймають під час роботи великі або знакозмінні навантаження. Під спільною дією цих навантажень болти і гвинти розтягуються, крок різьби і її профіль порушуються, гайки починають «заїдати». Відбуваються поломки і аварії деталей з’єднання. Більш інтенсивно спрацьовуються деталі з’єднань, що часто розбираються і регулюються. Спрацьовуються різьба, грані голок болтів і грані гайок. Різьба руйнується також від надмірного затягання гайки або гвинта.
Номер слайду 4
Тест на повторення.
Номер слайду 5
Шпонкові з’єднання. Шпонкові з’єднання служать для передачі обертаючого моменту від вала до маточини елементу передачі (зубчастого колеса, шківа, напівмуфти та ін.) або навпаки від маточини до вала. Крім передачі моменту шпонки можуть фіксувати насаджені на вал маточини у осьовому напрямку. Розрізняють (рисунок 3) ненапружені і напружені з’єднання. Ненапружені нерухомі з’єднання здійснюють за допомогою призматичних та сегментних шпонок, ненапружені рухомі – направляючих і ковзаючих, а напружені за допомогою клинових шпонок. 10 В шпонкових з’єднаннях найбільш часто зустрічаються наступні дефекти: пошкодження робочих поверхонь і граней; зріз шпонки під дією недопустимих обертаючих моментів, зминання і викришування робочих поверхонь шпонкових канавок; знос шпонкових канавок і самої шпонки в з’єднаннях з направляючими та ковзаючими шпонками. Пошкоджені шпонки (зігнуті, з зім’ятими кутами, поверхнями, з ослабленою посадкою) заміняють новими. Шпонкові канавки відновлюють наплавленням металу на зношені поверхні з послідуючою механічною обробкою або при невеликих зносах (0,1…0,15) мм розширенням і поглибленням канавки з послідуючим виготовленням нової шпонки. Шпонкові канавки розширюють і поглиблюють, як правило, на 15…20 % від їх початкових розмірів. Шар металу наплавляють на грані паза при їх зносі 2…3 мм, при більших зносах канавку повністю заплавляють і нарізають канавку на новому місці. При цьому слід враховувати небезпеку ослаблення міцності перерізу вала. Нові канавки розташовують відносно старих під кутами 90, 135 і 180°. Пази в маточині (особливо з чавуну або кольорових металів) не заплавляють, а просто збільшують їх розміри - звичайно до виведення слідів зносу. Інколи в розточений отвір маточини ставлять додаткову втулку з новим шпонковим пазом. 11 Рисунок 3 – Основні види нерухомих і рухомих шпонкових з’єднань Шпонка: а) призматична; б) сегментна; в) конічна закладна; г) конічна забивна; д) направляюча; е) ковзаюча.
Номер слайду 6
Дефекти шліцевих з’єднань. Найбільш часто у шліцьових з’єднаннях виникають наступні дефекти: знос робочих поверхонь шліців від переміщення маточини по валу (для ковзаючих з’єднань); зминання робочих поверхонь шліців у результаті дії на з’єднання понад допустимих обертаючих моментів; тріщини та викришування робочих поверхонь під дією динамічних навантажень; поламка окремих зубів профілю. Повне руйнування з’єднання спостерігається дуже рідко, тому що понаднормовий знос викликає великі вібрації і підвищений шум і машину своєчасно зупиняють. Наведені вище дефекти відновлюють наступними способами: 1) ручною або механізованою дуговою наплавкою; 2) пластичним деформуванням; 3) електроконтактним наплавленням з одночасною осадкою; 4) заміною шліцьової частини деталі.
Номер слайду 7
Інструкційно-Технологічна карта
Номер слайду 8
Завдання практичного спрямування
Номер слайду 9
Тест: “Ремонт шліцевих та шпонкових з’єднань.”
Номер слайду 10
Домашнє завдання 1. Теоретична частина: Вивчити будову та принцип роботи шліцевих та шпоночних з'єднань. Ознайомитися з видами несправностей шліцевих та шпоночних з'єднань. Вивчити методи ремонту шліцевих та шпоночних з'єднань. Ознайомитися з правилами техніки безпеки при проведенні ремонту шліцевих та шпоночних з'єднань.2. Практична частина: Виконати розбирання, дефектовку та складання шліцевого або шпоночного з'єднання. Відпрацювати навички роботи з інструментами та пристосуваннями для ремонту шліцевих та шпоночних з'єднань. Виконати типові операції з ремонту шліцевого або шпоночного з'єднання. Які ваші відповіді?