Презентація на тему "Роль і місце літератури у житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця".

Про матеріал
Презентація допоможе вчителю у підгтовці до вступного уроку у 9-му класі. Частина матеріалу подається у схемах, для кращого запам'ятовування учнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роль і місце літератури у житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця

Номер слайду 2

Мета :з’ясувати роль і місце літератури у житті нації ;дослідити розвиток літератури ;визначити особливості аналізу твору як в історичному, так і в естетичному контекстах ; розвивати естетичні читацькі смаки, вміння сприймати тексти художньої літератури та аналізувати їх ;формувати кругозір, світогляд;виховувати шанобливе ставлення до національної художньої літератури, її митців.

Номер слайду 3

Епіграф Книга є альфою та омегою будь-якого знання, початком кожної науки. С. Цвейг

Номер слайду 4

Актуалізація опорних знань Бесіда за питаннями. Що вам відомо про художню літературу як вид мистецтва?Як за допомогою художніх творів розвивається і виховується людина?Чи можемо ми пишатися українськими митцями слова? Назвіть тих, які вам найбільше подобаються. Які твори художньої літератури, на ваш погляд, є популярними і актуальними?Вмотивуйте, чи складно бути письменником? Що необхідно знати людині-митцю для написання творів?Чому художній твір, на ваш погляд,— носій загальнолюдських цінностей?Дослідіть, як сучасна література впливає на формування морально-естетичних, ідейно-світоглядних і громадських позицій школярів? Свої думки узагальніть.

Номер слайду 5

Основний зміст уроку. Література – це складна система, що живе й розвивається за своїми законами. Національна література – це література кожного конкретного народу. Світовий літературний процес – невід’ємна частина культурно-історичного процесу людства – об’єднує літератури різних народів.

Номер слайду 6

Художня література – частина літератури, сукупність писаних і друкованих творів певної епохи, народу, людства; різновид мистецтва слова, що описує дійсність художніми образами.

Номер слайду 7

Функції художньої літературипізнавальна (дає відомості про світ, природу, людину, культуру); виховна (формує особистість читача, його культуру); розвиваюча (розвиває пам’ять, увагу, мислення);світоглядна (формує світогляд читача);комунікативна (розвиває мовлення, формує його культуру); гедоністична (художня література приносить насолоду); естетична (розвиває естетичний смак читача).

Номер слайду 8

Роди художньої літератури

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Ліро-епічні твори

Номер слайду 12

Розвиток української літератури

Номер слайду 13

На розвиток літературного процесу впливають різні чинники:

Номер слайду 14

Творча індивідуальність митця. Митець – той, хто пише художні твори. Особа, для якої літературна діяльність є професією.

Номер слайду 15

Індивідуальний стиль – це специфіка письма автора, його характерні мовні особливості, неповторне емоційне забарвлення.

Номер слайду 16

Аналіз художнього твору. Аналіз художнього твору — з’ясувати історію його написання,ідейно-тематичне спрямування, особливості жанру, композиції, сюжету, охарактеризувати образи. Розрізняють аналіз прозаїчного і поетичного творів.

Номер слайду 17

План аналізу художнього твору. Автор, назва твору.Історія написання твору. Життєва основа твору. Жанр твору. Тема та ідея твору. Персонажі (позитивні, негативні), їх роль у розкритті ідеї твору. Сюжет і композиція. Роль позасюжетних елементів (описи,роздуми тощо). Мова твору та окремих персонажів. Позиція автора щодо зображуваних у творі подій. Ваше ставлення до твору.

Номер слайду 18

Закріплення вивченого матеріалу. Проведення тестового опитування1. Краща частина української літератури пов’язана з:а) оспівуванням краси природи рідного краю;б) відтворенням проблеми батьків і дітей;в) національно-визвольною боротьбою;г) зображенням взаємовідносин людини і тваринного світу.2. Кого вважають засновником нової української літературної мови?а) І. Котляревського; б) Т. Шевченка; в) І. Франка;г) Лесю Українку.3. На думку дослідників, матір’ю всіх мистецтв є:а) архітектура; б) художня література; в) кіно; г) живопис.

Номер слайду 19

4. Українська література на всіх етапах її розвитку була тісно пов’язана з ... нації:а) думками; б) прагненнями; в) цілеспрямованістю; г) життям.5. Художня література, що охоплює епоху ХІХ — початку. ХХ ст.:а) новітня; б) нова; в) стара; г) давня. Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється3 бали.

Номер слайду 20

Підсумок уроку. Міні-дискусія «Що важливіше в житті сучасної людини: книги чи комп’ютер?»

Номер слайду 21

Домашнє завдання1. Ознайомитися зі змістом родинно-побутових пісень («Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвітетерен», «Сонце низенько, вечір близенько», «В кінці греблі шумлять верби»). 2. Зробити письмовий аналіз двох пісень(на вибір учня).

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 19
Оцінки та відгуки
  1. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурамбаєва Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Данилевська Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тхорова Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Зажерило Алла Валентинівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Паламарчук Дарья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Мілько Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Єрьоменко Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Шаповал Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Курносик Інна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Кarataeva Inna
    Дуже хороший матеріал. Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Дженкова Марія Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Банько Антоніна Борисівна
    Дякую за плідну роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Мурашко Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Вдовиченко Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Кирильченко Любов Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Руденкова Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Фурман Світлана Корніївна
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 16 відгуків
pptx
Додано
6 червня 2019
Переглядів
58590
Оцінка розробки
4.9 (19 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку