Завдання дослідження: 1. Визначити сутність пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності в психолого-педагогічній теорії та освітній практиці. 2. Схарактеризувати особливості розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності.3. З’ясувати форми, методи і прийоми розвитку пізнавальної активності у дітей старшого дошкільного віку в мовленнєвій діяльності.4. Розробити методичні рекомендації до розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності засобами дидактичних вправ та ігор.
Визначення поняття «активність», «пізнавальна активність»До формування сутності цих понять науковці підходять по різному: як риса особистості; як здатність цікавитися невідомим, виявляти готовність до розв’язання проблемних ситуацій; здійснювати елементарні мислительні дії; як потреба дитини в активному прояві інтересу до довкілля, самої себе, людей, предметів, об’єктів, яка приноситиме їй задоволення.
Методи організації пізнавальної активності в процесі мовленнєвої діяльностіСеред методів організації пізнавальної активності в процесі мовленнєвої діяльності ми визначили метод подорожі у довкілля, метод екскурсій-оглядів. Прийомами цього методу є спостереження або екскурсії, розгляд предметів, картин, ознайомлення з довкіллям.