Презентація складається з матеріалу,в якому подано приклади розвязування текстових задач за допомогою рівнянь. Задачі,що є в презентації,як прості ,так і складені.
ЕКСПРЕС-КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “ДІЇ З РАЦІОНАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ” РОЗВ’ЯЗАТИ РІВНЯННЯ: -15,4 – 1,5Х = 0,5Х – 3,6
Номер слайду 3
Задача № 4 ( № 506) Валентин подарував Валентині троянди й орхідеї, причому орхідей було в 4 рази менше, ніж троянд. Скільки троянд подарував Валентин, якщо відомо, що їх було на 51 більше, ніж орхідей? Розв’язок: Троянди: ?, Орхідеї: ?, у 4 рази менше, ніж на 51 більше троянд
Номер слайду 4
Задача № 5 Зібрали 762 кг овочів: картоплі, капусти і моркви, причому картоплі зібрали в 3 рази більше, ніж моркви, а капусти — на 177 кг більше, ніж моркви. Скільки зібрали кілограмів овочів кожного виду? Розв’язок: - ?, в 3 рази більше, ніж моркви, 3 ∙ х - ?, на 177 кг більше, ніж моркви, х + 177 762 кг - ?, х (так, як її зібрали найменше) Повертаємося до позначень: Отже , якщо ми приймали за х - моркву, то її вага буде 117 кг. Обчислюємо картоплю і капусту: 3х = 3 · 117 = 351 (кг) картоплі; 2) х + 177 = 117 + 177 = 294 (кг) капусти. Відповідь: 117 кг моркви, 351 кг картоплі, 294 кг капусти. Маємо рівняння: 3х + х + 177 + х = 762 5х + 177 = 762 5х = 762 - 177 5х = 585 х = 585 : 5 х = 117
Номер слайду 5
Задача 6. На заводі в трьох цехах працює 626 чоловік. У першому цеху працює у 2 рази більше людей, ніж у другому, а в третьому – на 142 чоловіка більше, ніж у другому. Скільки чоловік працює у кожному цеху?
Номер слайду 6
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ РІВНЯННЯМ В АВТОПАРКУ БУЛИ АВТОБУСИ І ВАНТАЖНІ МАШИНИ, ПРИЧОМУ ВАНТАЖНИХ МАШИН БУЛО В 4 РАЗИ БІЛЬШЕ, НІЖ АВТОБУСІВ. СКІЛЬКИ АВТОБУСІВ В АВТОПАРКУ, ЯКЩО ЇХ БУЛО НА 114 МЕНШЕ, НІЖ ВАНТАЖІВОК? РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Номер слайду 7
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ РІВНЯННЯМ ВІДСТАНЬ МІЖ ДВОМА МІСТАМИ ПОЇЗД ПОДОЛАВ ЗА 7 ГОД, А ЛЕГКОВА МАШИНА – ЗА 3 ГОД. ЗНАЙДІТЬ ШВИДКІСТЬ ПОЇЗДА І ШВИДКІСТЬ ЛЕГКОВОЇ МАШИНИ, ЯКЩО ШВИДКІСТЬ ПОЇЗДА МЕНША ВІД ШВИДКОСТІ ЛЕГКОВОЇ МАШИНИ НА 36 КМ/ГОД. РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Номер слайду 8
Задача 2 Із трьох ділянок зібрали 248 кг огірків. З першої ділянки зібрали в 1,8 разу більше, ніж з третьої, а з другої на 20 кг більше, ніж з третьої. Скільки кілограмів огірків зібрали з кожної ділянки? І ділянка - ? - в 1, 8 разу більше ІІ ділянка - ? – на 20 кг більше 248 кг огірків ІІІ ділянка - ? Розв’язання Розв’яжіть задачу. У двох кошиках сиділо 12 кошенят. Скільки кошенят сиділо в кожному кошику, якщо в другому їх було втричі більше, ніж в першому?
Номер слайду 9
Знаходження чисел за їх різницею Задача 1 Маса яблука в 5 разів більша за масу сливи. Знайдіть масу яблука і масу сливи, якщо маса сливи на 120 г менша від маси яблука. Розв’язання
Номер слайду 10
ДЛЯ САМОСТІЙНОГО РОЗВ’ЯЗАННЯ: У САШКА БУЛО В 5 РАЗІВ БІЛЬШЕ СОЛДАТИКІВ, НІЖ У АНДРІЙКА. ПІСЛЯ ТОГО, ЯК САШКО ПОДАРУВАВ ДРУЗЯМ 36 СОЛДАТИКІВ, А АНДРІЙКО КУПИВ 32 СОЛДАТИКА, ТО В ОБОХ ХЛОПЧИКІВ СОЛДАТИКІВ СТАЛО ПОРІВНУ. СКІЛЬКИ СОЛДАТИКІВ БУЛО В КОЖНОГО ХЛОПЧИКА СПОЧАТКУ? ОДНА СТОРОНА ТРИКУТНИКА В 5 РАЗІВ МЕНША ВІД ДРУГОЇ І НА 28 СМ МЕНША ВІД ТРЕТЬОЇ. ЗНАЙДІТЬ СТОРОНИ ТРИКУТНИКА, ЯКЩО ЙОГО ПЕРИМЕТР ДОРІВНЮЄ 84 СМ .
Номер слайду 11
Задачі на зміну величин Задача 1 У першій бочці було вдвічі більше бензину, ніж в другій. Коли з першої бочки відлили 50 л бензину, а до другої бочки додали 70 л, то в обох бочках бензину стало порівну. Скільки літрів бензину було в кожній бочці спочатку? Бензин Було Змінилось Стало І бочка 2х - 50 2х – 50 порівну ІІ бочка х +70 х + 70 Розв’язання
Номер слайду 12
Задача 2 У першій вазі було в 6 разів більше квітів, ніж в другій. Після того як з першої вази взяли 28 квітів, а з другої – 9 квітів, у другій вазі стало на 41 квітку менше, ніж у першій. Скільки квітів було в кожній вазі спочатку? Квіти Було Змінилося Стало І ваза 6х - 28 6х - 28 ІІ ваза х -9 х – 9 на 41 менше Розв’яжіть задачу .У двох коробках було порівну цукерок. Після того як з першої коробки взяли 10 цукерок, а з другої – 28 цукерок, в першій коробці стало цукерок у 4 рази більше, ніж в другій. Скільки цукерок було в кожній коробці спочатку?
Номер слайду 13
ПІДСУМКИ УРОКУ: ЯК РОЗВ’ЯЗАТИ ЗАДАЧУ РІВНЯННЯМ? ТРЕБА УВАЖНО ПРОЧИТАТИ УМОВУ; ВСТАНОВИТИ ЗВ’ЯЗОК МІЖ ДАНИМИ ЗАДАЧІ; ВИРАЗИТИ НЕВІДОМУ ВЕЛИЧИНУ ЧЕРЕЗ Х, А ТАКОЖ – ІНШІ, ЯКІ З НЕЮ ПОВ’ЯЗАНІ; СКЛАСТИ МАТЕМАТИЧНУ МОДЕЛЬ ЗАДАЧІ- ( РІВНЯННЯ); РОЗВ’ЯЗАТИ РІВНЯННЯ І ЗНАЙТИ ЙОГО КОРІНЬ, ЗРОБИТИ ВИСНОВОК; ЗАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ.