ЩО ТАКЕ ІСТОРИЧНИЙ ЧАСІ ЯК ЙОГО ВИМІРЮВАТИПідготувала вчитель історіїСіверської гімназії 3 Ткаченко Наталія Антонівна
Номер слайду 2
Очікувані результати. після уроку учні/учениці зможуть: пояснювати необхідність встановлення хронологічної послідовності подій; побудувати шкалу історичного часу і встановити за її допомогоюхронологічну послідовність подій; створити і заповнити хронологічну таблицю; визначити тривалість історичної події.
Номер слайду 3
Час — не кінь: не підженеш та й не зупиниш. Все на світі — до пори до часу. Прочитайте прислів’я та поясніть їхній зміст. Чому вони присвячені?
Номер слайду 4
Розташуй технічні винаходи по порядку: від тих, що відбулися раніше, до тих, що сталися пізніше. Визначті, які сталися майже одночасно.
Номер слайду 5
Хронологія — наука проісторичні події в їх часовій послідовності, що вивчає способи обчислення історичного часу. Що таке хронологія
Номер слайду 6
Хронологічна послідовність — це наступність подій рікза роком, століття за століттям: від тих, що відбулися рані-ше, до тих, що сталися пізніше. Наприклад, коли почалосябудівництво пірамід у давньому Єгипті і коли воно закінчи-лося, що відбувалося напередодні і після його завершення. Для вивчення історії важлива і тривалість подій, тобтовизначення періоду, протягом якого відбувалася та чи іншаподія, скільки часу вона тривала. Наприклад, як довго воло-дарював той чи інший правитель, зводили замок тощо.Історики встановлюють також синхронність — одночасністьперебігу подій, тобто визначають, які історичні події відбува-лися в один і той самий час.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Історія є безперервним перебігом подій і змін у житті людей,спільнот, суспільства в хронологічній послідовності. Дослі-джуючи європейську історію, ученівиокремили кілька хронологічно по-слідовних відрізків часу — періодівїї розвитку: первісність, античність,середні віки, новий час. Це дає змогувивчати кожен період окремо і зіставляти їх між собою. Ти вивчатимеш історію кожного з цих періодів, подоро-жуючи з минулого в майбутнє протягом кількох наступнихначальних років. Період — певнийпроміжок історич-ного часу.
Номер слайду 9
Періоди розвитку людства
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
У пошуках відповіді на запитання, як виміряти час, людизверталися до природи. Спостереження за небосхилом, рухом зір, Сонця і Місяця дали їм змогу обчислити тривалість доби,тижня, місяця, року, століття, тисячоліття. У країнах, де поширене християнство, відлік ведуть від Різд-ва Христова (Р. Х.). Тому в історії ти можеш зустріти події, щовідбулися до народження Ісуса Христа (до Р. Х.) та після Різдва. Христового (після Р. Х.).
Номер слайду 13
Визначаючи дату історичної події, пам’ятай:y якщо цифри року закінчуються на два нулі, то перша або дві перші цифри позначають століття:500 рік — V століття, 1800 рік — ХVІІІ століття;y якщо на місці нулів стоїть хоча б одна цифра, цю дату від-носять до наступного століття:501 рік — VІ століття, 1860 рік — ХІХ століття.
Номер слайду 14
Як установити послідовність подійза допомогою лінії часу