Презентація "Що таке суспільство?"

Про матеріал
Презентація до другого уроку курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти» за підручником «Вступ до історії України та громадянської освіти». Авт.: Мокрогуз О., Єрмоленко А. – Київ: Академія, 2022; (відповідно до модельної навчальної програми «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт. Желіба О. В., Мокрогуз О. П.).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок№2 Що таке суспільство?

Номер слайду 2

Пригадаймо поняття «людина» та «людство». Люди́на — жива, наділена інтелектом істота, суб'єкт суспільно-історичної діяльності і культури. Людство - всі люди в цілому, людська спільнота, сукупність людей.

Номер слайду 3

З дитинства людина бачить різноманітних живих істот, фіксує спільне між собою і ними, знаходить відмінності. Спільним є те, що людина — також біологічна істота. Однак людина вирізняється в природі мисленням, свідомістю і культурою. Пригадай ознаки живих організмів. Доведи, що людина — жива істота. 2. Які системи органів має людина? Яка із них керує організмом, вивчає навколишнє середовище, мислить?

Номер слайду 4

Вам, напевно, відомі історії про хлопчика Мауглі. Про нього є збірка оповідань Редьярда Кіплінга, кілька фільмів і мультфільмів. Він виріс серед вовків, міг жити серед них і спілкуватися з людьми. Дійсність насправді інша. Історія знає випадки, коли діти-мауглі, які виросли серед тварин, поводилися так, як їхні «опікуни». І що раніше вони потрапляли туди, що довше перебували поза людьми, то складніше їм було вживатися в людське середовище. Чому людські діти, які виросли серед тварин, поводилися як тварини? 2. Чому багатьом дітям-мауглі було складно перебувати серед людей? 3. Чому тварини, вирощені людьми, не можуть бути людьми?

Номер слайду 5

Пригадай. Щоб людський організм сформувався і проявив себе як людина й поводився як вона, необхідне виховання в людському середовищі. Багато чинників впливає на формування особистості: сім’я, друзі, освітні заклади тощо. Усвідомлення людиною своїх потреб стимулює її активність. Отже, завдяки усвідомленню потреб, впливу соціального середовища (сім’ї, школи, друзів і багатьох інших людей), самовихованню та саморозвитку вона формує себе як особистість.

Номер слайду 6

10.09.2022 У процесі виховання та самовиховання людина набуває ознак і якостей, що роблять її повноцінною серед інших людей. Усвідомлення людиною, що вона така, як і всі люди, і водночас —самобутня, унікальна, визначає її ідентичність як особистості — втілення в людині значущих для життя в суспільстві ознакі якостей. Деякі характеристики людини, як відомо, є природними: кровна спорідненість, раса, стать. Вони незмінні. Інші вона може свідомо обирати, формувати й розвивати. Існує кілька поділів ознак ідентичності людини на групи. Один із варіантів такого поділу подано в таблиці нижче.

Номер слайду 7

10.09.2022

Номер слайду 8

10.09.2022 Як ми з’ясували, ідентичність людини складається з багатьохознак, наявність яких у собі вона усвідомлює. Ідентичність —це усвідомлення своєї причетності до людей, які мають спільніінтереси та цінності, взаємодіють для задоволення своїх потреб ідосягнення цілей. Родину єднають кровна спорідненість, пам’ять, відповідальність усіх перед усіма, спільне господарство; територіальну громаду — спільний життєвий простір; релігійну спільноту — віросповідання, спільні обряди; друзів — схожі погляди, захоплення, приємне спілкування. Різноманітність — сукупність різних речей або людей. Різноманітність ознак ідентичності, а також їхніх проявів у різних сферах життєдіяльності робить людину унікальною — особливою, неповторною. Унікальність людини приваблює, робить її цікавою для інших людей.

Номер слайду 9

10.09.2022 Уяви світ, де всі люди мають однакову зовнішність — усі дівчата такі, як Барбі, а хлопці — як Кен. Вони однакові за характером, темпераментом, інтересами, манерами. Правда, з ними було б нудно? Тому будьмо унікальними! Цінуймо унікальність одне одного!

Номер слайду 10

Мозковий штурм. Що таке суспільство? Як ти розумієш це слово?

Номер слайду 11

Чим подібні слова?СУСПІЛЬСТВОСПІЛКУВАННЯ

Номер слайду 12

На основі спільної території проживання та ідентичності людиформують суспільство. Суспільство — організована спільність людей. У суспільств високий рівень єдності людей, в основі якої —їхні спільні потреби. Які потреби суспільства зумовлені спільною територією? 2. Які потреби суспільства зумовлені культурною ідентичністю?3. Назвіть спільні потреби всіх людей. 4. Як усі люди, що належать до конкретного суспільства, можуть задовольнити спільні потреби?

Номер слайду 13

Словничок. Суспільство – це група людей, які об’єднані спільними умовами життя, відносинами, інтересами та спільною метою.

Номер слайду 14

10.09.2022 Суспільство не однорідне, в ньому є багато різноманітних груп, сформованих на основі спільних потреб та інтересів. Належність людини до групи може бути зумовлена і її самовизначенням (ким людина себе вважає). Спільне для всіх людей — прагнення задовольнити свої потреби. Ідеальним є те суспільство, де більшість людей може задовольняти більшість своїх потреб.

Номер слайду 15

Із різних причин не всім людям вдається здійснити свої плани. Для забезпечення справедливості суспільство визнало за всіма людьми право на рівність — наявність у них однакових можливостей для задоволення своїх потреб. Суспільство допомагає тим людям, які не мають змоги задовольнити свої основні потреби.

Номер слайду 16

10.09.2022 У кожному суспільстві є люди, які мають певні особливості здоров’я. Їм може бути складно рухатися, бачити, чути або розмовляти. Це люди з порушеннями, вродженими або набутими. Важливо розуміти потреби людей з порушеннями або інвалідністю, визнавати їхню гідність, право на працю, навчання, відпочинок на рівні з іншими членами громади. Адже всі люди є рівними у своїй гідності та правах незалежно від стану здоров’я. У суспільстві є також об’єднання людей: спільноти, громади, товариства, організації. Усі люди світу утворюють людство.

Номер слайду 17

Назви, які бувають спільноти людей. До яких належиш ти?

Номер слайду 18

10.09.2022 СьогодніПоміркуй. Чи є ваш клас спільнотою?Які у вас спільні інтереси?Який успіх мав ваш клас у спільних зусиллях?

Номер слайду 19

Запам’ятай. Від людей ти переймаєш досвід, учишся співчувати й радіти, мріяти й творити. Однак найбільший вплив на кожну людину має її сім’я.

Номер слайду 20

Запам’ятай. Сім’я – це основа суспільства.

Номер слайду 21

До яких спільнот ти належиш? Обери

Номер слайду 22

Висновок. З давніх часів люди зрозуміли, що разом вони стають сильнішими. З народження і протягом свого життя людина належить різним спільнотам. Така належність дає почуття захищеності, впевненості, допомагає розвиватися. Суспільством можна назвати людей, які водночас належать до різних спільнот, але мають спільні культуру, територію, а також інтереси та цілі.

Номер слайду 23

Вправа «Інтерв’ю»Що нового ви сьогодні дізнались?Чого ви навчились на уроці?Чи було вам важко? Якщо так, в чому саме? Що найбільше ваш вразило чи здивувало під час уроку?Продовжте речення. Тепер я знаю, що …

Номер слайду 24

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПрочитати § 2(с.13-18)Виконати завдання 1 з розділу «РОБЛЮ»Виконати завдання зі ст.17

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Баришева Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подольська Тамара Миколаївна
    Дуже цінний матеріал, дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лобач Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тимошенко Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
9010
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку