Презентація на тему "Створення ситуації успіху як одна з умов гуманізації навчального процесу"
«Невтручання» - максимальне надання самостійності учням у вирішенні проблем. «Холодний душ» – учитель відтягує час з поліпшенням оцінок, не одразу «поливає бальзамом» зачеплене самолюбство, ущемлені амбіції, а дещо й «підсипає солі» «Емоційне поглажування» – вселити учневі віру в себе, похвалити за будь-що, навіть незначне, усмішкою, поглядом«Анонсування» – спершу обговорити з учнем, що йому потрібно буде зробити, створити психологічну установку на можливий успіх, дати впевненість у власних діях.
«Вчасна допомога» - учні потрапили у складну ситуацію, проте не перестають боротися за перемогу і потрібно вчасно надати допомогу, підтримати.«Даю шанс» - створення такої ситуації, за якої учень дістає можливість неочікувано для самого себе розкрити власні здібності«Сповідь» - правильно прогнозуючи реакцію учнів, щиро звернутися до їх найкращих почуттів.«Еврика» - активізувати учнів, нехай на маленьке, але власне відкриття відомих фактів.
«Навмисна помилка» - використовується уже на відомому учням матеріалі, при перевірці знань для активізації уваги учнів «Емоційний сплеск» - дати емоційний заряд упевненості, звільнити від психо-логічної затисненості знання, думки«Обмін ролями» - дає учням можливість проявити себе. Вчитель показує учням, що вони здатні зробити набагато більше, ніж від них очікують.«Сходинки до успіху» - вчитель веде виховання поступово вгору, піднімаючись сходинками самовизначення, знаходження віри в себе та оточуючих
Технологія "Створення ситуації успіху" звучить у таких висловлюваннях педагога: Це зовсім не складно. Навіть якщо не вийде — нічого страшного. Я впевнений, що ти пам'ятатимеш про... Починай же! Ти це добре зробиш!Ось ця деталь (елемент, частина) вийшла дуже гарно!Це дуже важливо, і у тебе неодмінно вийде... Саме ти і міг би зробити таку справу...
Як викликати в дитинипозитивну установку на роботу(рекомендації вчителям) Починайте урок з посмішки. Це створює позитивний «фон» для самосприйняття дитини в комплексі «навчальна діяльність». Демонструйте зацікавленість навчальним матеріалом. Намагайтеся давати навчальні завдання у вигляді пошукових. Пам'ятайте, що кожна з ігор, яка відпрацьовує ту чи іншу навичку, сприймається дитиною як зовсім нове. Урізноманітнюйте ігри. Давайте завдання, посильні для виконання (на висоті можливостей дитини).
Оцінюйте кожен результат діяльності дитини. Не порівнюйте результати діяльності дитини з діяльністю інших дітей, а тільки з її особистими досягненнями. Відверто радійте кожному успіху дитини. Знаходьте можливість нагородити дитину за кожний успіх (словом, символічним подарунком, картинкою, тощо). Ніколи не заганяйте дитину в «глухий кут», туди, де вона нічого не знає і не розуміє.