Процеси пам'яті Запам'ятовування. Збереження. Забування. Відтворення. Закріплення у свідомості людини отриманої інформації, яка є необхідною умовою збагачення досвіду людини новими знаннями і формами поведінки. Запам'ятовування буває мимовільним і довільним. Способи довільного запам'ятовування - механічний і смисловий. Поява у свідомості раніше сприйнятих думок, образів. Форми відтворення: впізнавання, згадування, пригадування. Види відтворення: мимовільне в довільне. Процес гальмування, ліквідації, стирання слідів нервового збудження і відповідних нервових зв'язків, що впродовж тривалого часу не підкріплювалися. Основний шлях боротьби із забуванням – повторення. Утримання в пам'яті одержаних знань на протязівідносно тривалого періоду часу. Фізіологічна основа – збереження слідів нервового збудженняі відповідних нервових зв'язків.
Рівні здібностей. Обдарованість. Талант. Геніальність. Творчість. Сукупність декількох здібностей, яка обумовлює успішну діяльність людини в певній галузі. Дяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей( нові твори мистецтва, наукові відкриття, інновації тощо). Необхідними компонентами творчості є фантазія,уява, психічний зміст. Вищий ступінь розвитку таланту, який дозволяє зробити щось принципово нове в тій чи іншій сфері діяльності. Сукупність здібностей, яка дозволяє досягати вищого рівня творчості.
Умови успішного навчання. Уміти вчитися - значить уміти ставити перед собою цілі, шукати шляхи їх досягнення, контролювати свої дії, щоразу звертаючи увагу на їхні наслідки, контролювати правильність виконання дій. Треба вміти давати оцінку отриманим результатам, робити висновок щодо того досягнута мета чи ні. Якщо ні, то треба дати відповіді на запитання «чому?», «що завадило її досягнути?».
Як навчати самого себе1. Поставити мету.2. Визначити проміжні цілі для досягнення мети.3. Знайти методи і способи досягнення цілей. Виконати необхідні дії.4. Контролювати правильність виконання дій. Якщо вони є неправильними - виправляти помилки, шукати інші шляхи досягнення цілей.5. Дати оцінку отриманим результатам. Зробити висновок, чи досягнута мета.