Умови ефективного спілкування. Підготувала: вчитель ЗБД Власюк К. П.
Номер слайду 2
Умови ефективного спілкування: • спілкування • активне слухання • невербальне спілкування • міміка
Номер слайду 3
Що таке спілкування? Спілкування - це обмін думками,враженнями, тобто повідомленнями. Спілкування може відбуватися не лише між тими, хто бачить одне одного. Спілкуються телефоном, поштою, за допомогою інтернету.
Номер слайду 4
Люди можуть передавати свої повідомлення, як і почуття, словами, тобто вербальним способом, і без слів — не вербально.
Номер слайду 5
Запишіть на стикерах, що допомагає вам у спілкуванні. Розмістіть на дошці малюнки двох людей, по черзі виходьте до дошки, зачитуйте те, що ви записали, і «побудуйте» зі своїх стикерів «міст» між малюнками. Та нерідко буває, що хтось недочув чи неправильно зрозумів іншого. Через це виникло непорозуміння, яке може призвести до неприємностей. Спробуємо з’ясувати, що допомагає, а що перешкоджає порозумінню.
Номер слайду 6
Спілкування без слів. Дехто вважає, що головне у спілкуванні — лише висловлене в голос? Але це не так. Має значення не лише те, що ви сказали, а й те, як ви це сказали. Адже майже 70 % інформації ми передаємо одне одному невербально. Спробуйте сказати «ходи-но сюди» різними інтонаціями: лагідно, як мати кличе дитинку; суворо, як звертаються до того, хто завинив; заклично, як гукають друга. Що разу це буде різне повідомлення. У спілкуванні все важливе: інтонація і сила голосу, міміка та жести, положення тіла і навіть зовнішній вигляд.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Щирість і тактовність. Відкритість і щирість сприяють порозумінню. Набагато легше «розшифрувати» повідомлення людини, яка говорить те, що думає. Якщо хтось щиро радіє зустрічі, це зрозуміло не лише з його слів, а і з радісної усмішки, обіймів, інтонації. А якщо він чи вона тільки прикидається, жести, міміка чи голос неодмінно це видадуть. Однак щирість також повинна мати межі. Інакше вона перетворюється на нетактовність. Виховані люди поводяться чемно навіть із тими, хто їм не довподоби. Вони не скажуть першому-ліпшому: «У тебе неприємний голос» або «Я не хочу з вами розмовляти». Щоразу, перш ніж щось сказати чи зробити, вони ставлять себе на місце іншого. Коли відчувають, що їхня відверта оцінка може когось прикро вразити, то намагаються повідомити про неї тактовно, стримано або й узагалі утриматися від висловлювання своєї думки.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Доброзичливість і гарні манери. Приязна, відкрита манера спілкування є надзвичайно привабливою. З доброзичливими людьми залюбки спілкуються і встановлюють дружні стосунки. Тому люди виробили правила ввічливості — етикету, які сприяють порозумінню.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Уміння говорити та слухати. Володіння словом — одна з найголовніших навичок спілкування. Проте діти (а іноді й дорослі) не завжди вміють чітко висловити свою думку, правильно поставити запитання. Звісно, це не сприяє порозумінню. Важлива роль у розвитку комунікативних навичок належить урокам мови й літератури. Та їх недостатньо, щоб опанувати вміння чітко й дохідливо висловлюватися. Намагайтеся більше читати художньої літератури — це збагачує словниковий запас. І не забувайте обмінюватися враженнями з батьками та друзями.
Номер слайду 13
Уміння слухати є не менш важливим, ніж уміння говорити. Необхідно зосередитися на співрозмовникові, звертати увагу на його слова, позу, міміку, жести. Також, розмовляючи з кимось, не слід займатися сторонніми справами – така поведінка ображає.
Номер слайду 14
Як уникати непорозумінь?Однією з важливих навичок, яка допомагає уникати непорозумінь, є вміння переписати і уточнити зміст повідомлення. Уміння ставити уточнювальні запитання поліпшує якість спілкування. Якщо ви комусь щось розповідайтеабо пояснює, запитайте, чи все зрозуміло. І навпаки, коли вам щось пояснюють чи розповідають, не соромтесь перепитати те, що вам незрозуміло.