Презентація на тему: "Управління закладом фахової передвищої освіти"

Про матеріал
Презентація на тему: "Управління закладом фахової передвищої освіти" для закладів ВНЗ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИАвтор: Кірілюс М. С.

Номер слайду 2

Фахова передвища освіта — освіта, розроблена для формування та розвитку певної освітньої кваліфікації, яка буде підтверджувати здатність особи виконувати спеціалізовані завдання у певній галузі професійної діяльності.

Номер слайду 3

Хто здійснює управління закладом фахової передвищої освіти?Управління закладом фахової передвищої освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:·засновник (засновники);·керівник закладу фахової передвищої освіти;·колегіальний орган управління закладу фахової передвищої освіти;·вищий колегіальний орган громадського самоврядування;·органи студентського самоврядування;·наглядова рада;·інші органи, визначені установчими документами закладу освіти

Номер слайду 4

Ким визначаються особливості управління закладом фахової передвищої військової освіти, структурного підрозділу вищого військового навчального закладу?Особливості управління, а також формування, здійснення повноважень та обов’язків органів управління та органів громадського самоврядування закладу фахової передвищої військової освіти (закладу фахової передвищої освіти із специфічними умовами навчання), структурного підрозділу вищого військового навчального закладу (закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання) визначаються державним органом, до сфери управління якого належить такий заклад, за погодженням із центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Номер слайду 5

Якими документами регламентується діяльність приватного закладу фахової передвищої освіти?У приватному закладі фахової передвищої освіти його структура, склад, порядок роботи і повноваження органів управління, робочих і дорадчих органів, призначення та звільнення керівників закладу та його підрозділів можуть визначатися установчими документами закладу без дотримання вимог Закону «Про фахову передвищу освіту».

Номер слайду 6

Чим регламентуються права та обов’язки засновника (засновників) щодо управління закладом фахової передвищої освіти?Права і обов’язки засновника (засновників) щодо управління закладом фахової передвищої освіти визначаються Законом України «Про фахову передвищу освіту» та іншими законами України, а також установчими документами закладу фахової передвищої освіти.

Номер слайду 7

Які повноваження має засновник або уповноважений ним (ними) орган (особа) щодо управління закладом фахової передвищої освіти?Засновник (засновники) закладу фахової передвищої освіти або уповноважений ним (ними) орган (особа):·затверджує установчі документи закладу фахової передвищої освіти та за поданням вищого колегіального органу громаського самоврядування закладу фахової передвищої освіти вносить до них зміни або затверджує нову редакцію;·оголошує конкурсний відбір на посаду керівника закладу фахової передвищої освіти, укладає контракт з керівником закладу фахової передвищої освіти, відібраним у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;·розриває контракт із керівником закладу фахової передвищої освіти з підстав, визначених законодавством про працю, установчими документами закладу фахової передвищої освіти та/або цим контрактом;·забезпечує створення у закладі фахової передвищої освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

Номер слайду 8

·здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;·здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та установчими документами закладу фахової передвищої освіти;·приймає рішення про приєднання закладу фахової передвищої освіти державної або комунальної форми власності, який має статус окремої юридичної особи до закладу вищої освіти такої самої форми власності як структурного підрозділу;·приймає рішення про виділ структурного підрозділу закладу вищої освіти шляхом створення юридичної особи такої самої форми власності у статусі закладу фахової передвищої освіти із забезпеченням відповідно до законодавства збереження та передачі цілісного майнового комплексу відповідного структурного підрозділу

Номер слайду 9

Кому може делегувати свої повноваження щодо управління закладом фахової передвищої освіти засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган?Засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган може (можуть) делегувати окремі свої повноваження наглядовій раді, керівникові та/або іншому органу управління закладу фахової передвищої освіти

Номер слайду 10

Чи має право засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган втручатися в діяльність закладу фахової передвищої освіти?Засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган (особа) не має права втручатися в діяльність закладу фахової передвищої освіти, що здійснюється у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами

Номер слайду 11

Які зобов’язання має засновник закладу фахової передвищої освіти. Засновник закладу фахової передвищої освіти зобов’язаний:·забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу фахової передвищої освіти на рівні, достатньому для виконання ліцензійних умов та вимог стандартів фахової передвищої освіти;·у разі реорганізації чи ліквідації закладу фахової передвищої освіти забезпечити здобувачам фахової передвищої освіти можливість продовження навчання за обраною ними спеціальністю;·забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі фахової передвищої освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами

Номер слайду 12

Хто здійснює безпосереднє управління діяльністю закладу фахової передвищої освіти?Безпосереднє управління діяльністю закладу фахової передвищої освіти здійснює його керівник (директор, начальник тощо). Керівник є представником закладу фахової передвищої освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу фахової передвищої освіти

Номер слайду 13

Чим регламентуються права, обов’язки, межі відповідальності керівника закладу фахової передвищої освіти?Права, обов’язки та відповідальність керівника закладу фахової передвищої освіти визначаються законодавством і установчими документами закладу фахової передвищої освіти

Номер слайду 14

Які повноваження має керівник закладу фахової передвищої освіти?Керівник закладу фахової передвищої освіти:організовує діяльність закладу фахової передвищої освіти;·вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу фахової передвищої освіти, формує його структуру, формує і затверджує штатний розпис відповідно до законодавства, є розпорядником майна і коштів, забезпечує дотримання штатно-фінансової дисципліни;·забезпечує розроблення, несе відповідальність за реалізацію затвердженої стратегії розвитку закладу фахової передвищої освіти;·забезпечує дотримання законодавства, установчих документів закладу фахової передвищої освіти, виконання рішень вищого органу громадського самоврядування, колегіального органу управління закладу фахової передвищої освіти;·подає на погодження вищому колегіальному органу громадського самоврядування проект установчих документів закладу фахової передвищої освіти (крім випадку утворення закладу фахової передвищої освіти);·видає накази і розпорядження, надає доручення, обов’язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами закладу фахової передвищої освіти;

Номер слайду 15

відповідає за результати діяльності закладу фахової передвищої освіти перед засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою);·забезпечує виконання кошторису (фінансового плану), укладає договори;·приймає на роботу та звільняє з роботи працівників;·призначає на посаду керівників відділень та циклових комісій за згодою колегіального органу управління закладу фахової передвищої освіти;·забезпечує охорону праці та безпеку життєдіяльності, дотримання законності та порядку;·затверджує посадові інструкції працівників;·формує контингент здобувачів освіти;·у встановленому законодавством порядку відраховує із закладу фахової передвищої освіти та поновлює на навчання в ньому осіб, які навчаються (навчалися) у закладі (закладах) фахової передвищої освіти;·забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітньо-професійних програм;·розробляє та ухвалює за погодженням з колегіальним органом управління закладу фахової передвищої освіти рішення про утворення, реорганізацію, перетворення (зміну типу) або ліквідацію структурних підрозділів

Номер слайду 16

·організовує функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти;·здійснює контроль за якістю роботи педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;·забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу фахової передвищої освіти;·сприяє та створює умови для діяльності органів громадського самоврядування, організацій профспілок (за наявності), які діють у закладі фахової передвищої освіти;·сприяє формуванню здорового способу життя у закладі фахової передвищої освіти, зміцненню спортивно-оздоровчої бази закладу, створює належні умови для занять масовим спортом;·спільно з виборними органами первинних профспілкових організацій закладу фахової передвищої освіти (за наявності) подає для затвердження вищому колегіальному органу громадського самоврядування закладу фахової передвищої освіти правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;·здійснює інші повноваження, передбачені установчими документами закладу фахової передвищої освіти.

Номер слайду 17

Керівник закладу фахової передвищої освіти відповідає за провадження та результати освітньої, економічної та інших видів діяльності у закладі фахової передвищої освіти, стан і збереження нерухомого та іншого майна цього закладу . Які повноваження виконує керівник структурного підрозділу закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти? Керівник структурного підрозділу закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти, виконує визначені статтею 35 повноваження відповідно до вимог Закону України «Про фахову передвищу освіту» у спосіб, визначений положенням про структурний підрозділ закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, та в межах повноважень, делегованих керівником закладу вищої освіти, іншої юридичної особи. Які межі відповідальності має керівник закладу фахової передвищої освіти?

Номер слайду 18

Перед ким звітується керівник закладу фахової передвищої освіти?Керівник закладу фахової передвищої освіти щороку звітує перед засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою) та вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу фахової передвищої освіти, наглядовою радою . Чи має керівник закладу фахової передвищої освіти оприлюднювати свій звіт щодо діяльності закладу освіти?Керівник зобов’язаний оприлюднювати щорічний звіт про реалізацію стратегії розвитку закладу фахової передвищої освіти, структурного підрозділу закладу вищої освіти, іншої юридичної особи, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти, на офіційному вебсайті (вебсторінці) закладу фахової передвищої освіти.

Номер слайду 19

Чи має право керівник закладу фахової передвищої освіти делегувати частину своїх повноважень іншим посадовим особам?Керівник закладу фахової передвищої освіти відповідно до установчих документів може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам, а також керівникам структурних підрозділів . Що є колегіальним органом управління закладу фахової передвищої освіти?Педагогічна рада є колегіальним органом управління закладу фахової передвищої освіти, склад якого щорічно затверджується наказом керівника закладу фахової передвищої освіти .

Номер слайду 20

Які повноваження має колегіальний орган управління закладу фахової передвищої освіти?Колегіальний орган управління закладу фахової передвищої освіти:визначає стратегію і перспективні напрями розвитку закладу фахової передвищої освіти;·розглядає проект установчого документа закладу фахової передвищої освіти, а також пропозиції щодо внесення змін до нього;·розглядає проект кошторису (фінансового плану) закладу та річний фінансовий звіт закладу фахової передвищої освіти;·ухвалює відповідно до законодавства рішення про розміщення власних надходжень закладу фахової передвищої освіти у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів або в банківських установах;·визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;·погоджує за поданням керівника закладу фахової передвищої освіти рішення про утворення, реорганізацію, перетворення (зміну типу) або ліквідацію структурних підрозділів;·за поданням керівника закладу надає згоду на призначення завідувачів відділень та голів циклових комісій;

Номер слайду 21

затверджує положення про організацію освітнього процесу;затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про фахову передвищу освіту;має право вносити подання про відкликання керівника закладу фахової передвищої освіти з підстав, передбачених законодавством, установчими документами закладу фахової передвищої освіти, контрактом, яке розглядається вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу фахової передвищої освіти;обговорює питання та визначає заходи з підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників;приймає рішення та/або рекомендації з питань впровадження в освітній процес кращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку фахової передвищої освіти;

Номер слайду 22

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу фахової передвищої освіти;приймає рішення з питань вдосконалення методичного забезпечення освітнього процесу;приймає рішення з питань відповідальності учасників освітнього процесу за порушення академічної доброчесності;.приймає рішення та/або рекомендації з інших питань відповідно до законодавства та установчих документів закладу фахової передвищої освіти

Номер слайду 23

Хто очолює колегіальний орган управління (педагогічну раду) закладу фахової передвищої освіти?Колегіальний орган управління закладу фахової передвищої освіти очолює його голова, яким є керівник закладу фахової передвищої освіти . Хто може входити до складу колегіального органу управління (педагогічної ради) закладу фахової передвищої освіти?До складу колегіального органу управління закладу фахової передвищої освіти можуть входити за посадами заступники керівника, завідувачі відділень, завідувач бібліотеки, голови циклових комісій, завідувачі навчально-виробничих майстерень, лабораторій, інші педагогічні та науково-педагогічні працівники, головний бухгалтер, керівники органів громадського самоврядування працівників закладу фахової передвищої освіти, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій (за наявності), представники студентського самоврядування відповідно до квот, визначених установчими документами закладу фахової передвищої освіти. При цьому не менш як 75 відсотків загальної чисельності складу колегіального органу управління мають становити педагогічні та/або науково-педагогічні працівники закладу освіти і не менш як 10 відсотків – виборні представники з числа студентів (курсантів невійськового) закладу фахової передвищої освіти

Номер слайду 24

Який орган закладу фахової передвищої освіти визначає представників з числа студентів, що входять до складу колегіального органу управління (педагогічної ради) закладу фахової передвищої освіти?Представники студентів (курсантів невійськового закладу фахової передвищої освіти), що входять до складу колегіального органу управління (педагогічної ради) закладу фахової передвищої освіти, обираються вищим органом студентського самоврядування закладу фахової передвищої освіти В яких випадках виборні представники з числа студентів (курсантів невійськового) закладу беруть участь у роботі колегіального органу управління (педагогічної ради) закладу фахової передвищої освіти?Виборні представники з числа студентів (курсантів невійськового) закладу фахової передвищої освіти беруть участь у роботі колегіального органу управління закладу фахової передвищої освіти під час розгляду питань, що стосуються навчання, побуту та відпочинку осіб, які у ньому навчаються. Під час розгляду інших питань, віднесених до повноважень колегіального органу управління закладу фахової передвищої освіти, норма щодо обов’язкової участі в роботі колегіального органу управління закладу не менш як 10 відсотків виборних представників з числа студентів (курсантів невійськового) закладу фахової передвищої освіти не застосовується.

Номер слайду 25

Чи мають учасники освітнього процесу виконувати рішення, прийняті колегіальним органом управління (педагогічною радою) закладу фахової передвищої освіти?Рішення колегіального органу управління закладу фахової передвищої освіти, прийняті відповідно до законодавства, є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу . Яким чином вводяться в дію рішення, прийняті колегіальним органом управління (педагогічною радою) закладу фахової передвищої освіти?Рішення колегіального органу управління закладу фахової передвищої освіти вводяться в дію наказами керівника такого закладу . Чи можуть бути утворені у закладі фахової передвищої освіти колегіальні органи управління відокремлених структурних підрозділів, відділень?У закладі фахової передвищої освіти можуть утворюватися колегіальні органи управління відокремлених структурних підрозділів, відділень. Їх повноваження визначаються колегіальним органом управління закладу фахової передвищої освіти відповідно до установчих документів такого закладу.

Номер слайду 26

Що таке наглядова рада закладів освіти? Наглядова рада закладів освіти – це орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпеченню сприятливих умов ефективної роботи закладів освіти. Хто може створювати наглядову раду закладу фахової передвищої освіти?Наглядову раду закладів освіти створює (створюють) засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган (особа), а також він (вони) затверджує (затверджують) строком на п’ять років персональний склад наглядової ради у кількості від трьох до п’яти осіб

Номер слайду 27

Якими документами керується у своїй діяльності наглядова рада закладу фахової передвищої освіти?У своїй діяльності наглядова рада керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», положенням про заклад освіти, статутом закладу освіти , нормативними та правовими актами, що регулюють діяльність закладів освіти, зокрема системи фахової передвищої освіти, спеціальними законами, іншими нормативно-правовими актами . Які функції виконує наглядова рада закладу фахової передвищої освіти?Наглядова рада закладу фахової передвищої освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу фахової передвищої освіти з державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями та суб’єктами господарської діяльності в інтересах розвитку, підвищення якості освітньої діяльності і конкурентоспроможності закладу фахової передвищої освіти

Номер слайду 28

Які права має наглядова рада закладу фахової передвищої освіти?Наглядова рада закладу фахової передвищої освіти має право:сприяти залученню додаткових джерел фінансування;брати участь у роботі колегіальних органів закладу фахової передвищої освіти з правом дорадчого голосу;брати участь у визначенні та затверджувати стратегію розвитку закладу фахової передвищої освіти;контролювати дотримання установчих документів закладу фахової передвищої освіти;проводити конкурсний відбір на посаду керівника закладу фахової передвищої освіти;здійснювати нагляд за економічною діяльністю закладу фахової передвищої освіти (крім закладів фахової передвищої освіти у статусі бюджетної установи);розглядати та схвалювати фінансові плани, затверджувати фінансові звіти закладу фахової передвищої освіти (крім закладів фахової передвищої освіти у статусі бюджетної установи);

Номер слайду 29

погоджувати статути ендавментів, підприємств та установ, в яких заклад фахової передвищої освіти є засновником чи співзасновником (крім закладів фахової передвищої освіти у статусі бюджетної установи);·розглядати щорічні звіти керівника закладу фахової передвищої освіти про реалізацію стратегії розвитку закладу;·ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту діяльності закладу фахової передвищої освіти (не більше одного разу протягом строку повноважень наглядової ради)·відстежувати та врегульовувати потенційні конфлікти інтересів у діяльності керівника закладу фахової передвищої освіти;·вносити засновнику закладу фахової передвищої освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу фахової передвищої освіти з підстав, визначених законодавством, установчими документами закладу фахової передвищої освіти або контрактом;·здійснювати інші права, визначені законом та установчими документами закладу фахової передвищої освіти

Номер слайду 30

Що таке робочі органи закладу фахової передвищої освіти?Робочі органи закладу фахової передвищої освіти – це дирекція, адміністративна рада, методична рада, приймальна комісія, стипендіальна комісія тощо, які утворюються з метою вирішення поточних питань діяльності закладу освіти . Що таке дорадчі органи закладу фахової передвищої освіти?З метою вироблення стратегії та напрямів провадження освітньої та іншої діяльності закладу фахової передвищої освіти керівник закладу має право утворювати на громадських засадах дорадчі (дорадчо-консультативні) органи (раду роботодавців, раду інвесторів, раду бізнесу, навчально-методичну раду тощо), якщо інше не передбачено установчими документами закладу фахової передвищої освіти . Чим регламентується діяльність робочих та дорадчих органів закладу фахової передвищої освіти?Робочі та дорадчі органи закладу фахової передвищої освіти провадять свою діяльність на основі розроблених положень. Положення про робочі та дорадчі органи затверджуються керівником закладу фахової передвищої освіти відповідно до установчих документів закладу фахової передвищої освіти .

Номер слайду 31

Громадське самоврядування в закладі освіти - це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти.1.орган самоврядування працівників закладу освіти - ПРОФСПІЛКОВИЙ КОМІТЕТ;орган самоврядування здобувачів освіти - УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ;органи батьківського самоврядування - БАТЬКІВСЬКА РАДА.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу.3. Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу.4. У закладі функціонують методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування: 4 циклові і 6 методичних комісій.

Номер слайду 32

Наприклад структура закладу

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

pptx
Додано
20 листопада
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку