ВАСИЛЬ КОРОЛІВ-СТАРИЙ «Мавка-Вербинка»Підготувала вчитель української мови та літератури ОЗЗСО «Лідер» Краматорської міської ради Донецької областіїАлександрова Тетяна Михайлівна
Номер слайду 2
,,,,,З,,,,РЕБУС
Номер слайду 3
Василь Королів-Старий. Гуманізм казки «Мавка-Вербинка». Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Здійснюйте добро, Поки ви існуєте. Д. Дідро
Номер слайду 4
1. Мавка Вербинка вперше об'явилася перед людиною, захищаючи кізоньку. 2. Події казки відбуваються у селі. 3. Першою звістку про мисливців принесла Лисиця.4. Вдень Мавка Вербинка ховалася у великому дуплі старого дуба. 5. У сусідніх лісах жили інші Мавки: Ясининка, Дубовинка, Вільхівка, Кленівка та Шипшиночка. 6. Кізонька не могла втікати, бо поранилася об терновий кущ. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «ТАК - НІ»
Номер слайду 5
7. Лісник для Мавки приносив на пеньок печиво та молочко. 8. Не стало життя тихим, мирним звіряткам від Ведмедя, який забіг до лісу.9. Коли надходила зима, Мавки швидко мусили лягати спати аж до весни.10. Щоб зловити Вовків, лісник викопав глибоченну яму та понакладав зверху тонкого хмизу й жовтого листя.11. Мавка Вербинка почула виття Вовків із пастки, пішла подивитися і сама потрапила до ями.12. Мавка Вербинка попросила батька, щоб він врятував лісника.
Складання сюжетного ланцюжка. Установіть послідовність подій. Допомога пораненому Зайчику. Вербинка вперше в житті стає видимою. У лісі знявся переляк. Полювання на вовків. Мавка Вербинка кличе по допомогу. Порятунок лісника. Лісник виконав свою обіцянку. ВПРАВА «РЕКОНСТРУКТОР»34162 7 5
Номер слайду 9
Хто є головною дійовою особою?Якою ж ви уявляєте Мавку Вербинку?- Назвіть риси характеру, притаманні героїні казки, використовуючи хмару слів. ХМАРА СЛІВrrrrr
Зло: Мисливці собаки загонщикисірі Вовки. Добро: Мавка Вербинка Лісовик Лісник. Кізонька Зайчик-Вуханчик Водяник Русалка. Хухи. Хто з героїв оповідання асоціюється у вас з добром, а хто – зі злом?Однією із проблем, порушених у казці «Мавка Вербинка», є проблема боротьби добра і зла. Які дії в оповіданні можна вважати добрими, а які - злими?Чи можна поєднувати добро і зло в одній людині чи це неможливо?
Номер слайду 14
Осіли вони тут й почали хазяйнувати, як вдома. То Зайчиків ловлять, то Кізочку роздеруть. Одне слово, не стало життя тихим, мирним звіряткам від тих зайд — розбійників московських. Лісовик на них сварився, й Мавка та інші невидимі лісові сили умовляли їх, щоб вони пішли, відкіль прийшли. А Вовки тільки облизуються та глузують. Чому «московські зайди-розбійники» прагнули й прагнуть хазяйнувати на нашій землі?Як їм протистояти?— Нам, тут краще, як дома! Бо ваші Зайці та Кози ще не вчені. От ми їх і повчимо, щоб краще бігали... РОЗВИВАЙМО КОМПЕТЕНТНОСТІ
Номер слайду 15
- Які висновки ви зробили?РЕФЛЕКСІЯ- Яка міфічна істота викликає у вас найбільше симпатій?- З ким із міфічних героїв/героїнь ви хотіли б подружитися?- Що найбільше вразило у казці?
Номер слайду 16
«Сказав мудрець: — Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро и Вищу правду віра Людину відрізня від Мавпи і від звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра!»Любовь Забашта
Номер слайду 17
1. Прочитати казку В. Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон; намалювати ілюстрації до казки (за бажанням).2. Написати продовження казки або скласти інтерв’ю з Мавкою Вербинкою (за бажанням). ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ