Презентація на тему "Василь Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон». Головні і другорядні персонажі. Засоби художньої виразності в літературній казці. "

Про матеріал
Мета : охарактеризувати дійових осіб казки, їх спосіб життя, навчити простежувати різні способи життя і поведінки дійових осіб, проводити аналогії з сучасним життям; пояснювати засоби художньої виразності в літературній казці, розрізняти поняття мова автора і мова персонажів; розвивати творче мислення п’ятикласників; виховувати оптимістичне ставлення до життя. Теорія л-ри: мова автора і мова персонажів. Міжпредметні зв’язки: українська мова, етика, образотворче мистецтво. Тип уроку: комбінований.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф до уроку: «… Краса і море доброти Оточує нас всіх. Подібним будь до сонця ти, Щоб зазвучав твій сміх. …» Василь Сухомлинський

Номер слайду 2

Вправа «Створюємо настрій»Здавна кажуть добрі люди,Ближніх Бог велів любити.І завжди для всіх і всюди. Треба нам добро робити.

Номер слайду 3

Перевірка різнорівневого домашнього завдання. Василь Симоненко

Номер слайду 4

Перевірка знання біографії Василя Симоненка «Кулькова галявина»

Номер слайду 5

кросворду та чайнворду

Номер слайду 6

Дайте відповіді на запитання!1. Дайте визначення літературній казці як жанру. 1. Дайте визначення літературній казці як жанру. 2. Чим відрізняється літературна казка від народної? Що їх єднає?3. Які літературні казки ви знаєте?4. Яка головна особливість казки?

Номер слайду 7

Робота в зошитах. Дванадцяте грудня Класна робота. Тема: Василь симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»Головні і другорядні персонажі. Засоби художньої виразності в літературній казці.

Номер слайду 8

Доведи, що казка «Цар Плаксій та Лоскотон» написана віршованою мовою. Хто із героїв казки жив у країні Сльозолий? Чим вони були схожі між собою?Чи викликає у тебе співчуття царська родина? Чому?За які якості Лоскотона люблять люди? Що тобі в ньому подобається?Пригадаємо!За які якості Лоскотона люблять люди? Що тобі в ньому подобається?

Номер слайду 9

Головні персонажіЦар Плаксій Дядько Лоскотон. Голова його мов бочка,Очі — ніби кавуни. В Плаксія було три дочкиІ плаксивих три сини…Цар Плаксій велів сердито: «Хай із ними день при дні Плачуть всі в країні діти,Бо сміятись і радіти У моєму царстві — ні!Хто всміхнеться — в часі тім Я того негайно з ’їм!»Він приходив кожний вечір — Хай чи дощ іде, чи сніг —До голодної малечі І усім приносив сміх. Мав він вдачу теплу й щиру,Ще й лукавинку в очах.І була накидка сіра В Лоскотона на плечах. Лоскотливі мав він вуса І м’якенькі, наче пух.І м’яке волосся русе Розсипалося до вух.

Номер слайду 10

Прочитай портретну характеристику Плаксія. Як вона виражає ставлення автора до персонажа твору?Які імена цар Плаксій дав своїм дітям? Як вони виражають характери правителя країни та його дітей?Назви одну причину, чому цар Плаксій забороняв дітям країни сміятися й радіти. Яким був цар Плаксій — добрим, грізним, страшним, веселим, жорстоким? Свою відповідь обґрунтуй. Назви одну причину, чому Лоскотон щодня приходив до дітей. Підтвердь відповідь словами з казки. Яким був дядько Лоскотон — добрим, грізним, страшним, веселим, жорстоким? Свою відповідь обґрунтуй. З яких рядків видно, що автор симпатизує дядькові Лоскотону?Хто звільнив Лоскотона з в’язниці? Яке ставлення простих людей до дядька Лоскотона?

Номер слайду 11

Коло Вена. Діаманта

Номер слайду 12

Порівняй образи царя Плаксія та Лоскотона. У зошиті накресли та заповни таблицю

Номер слайду 13

Другорядні персонажіВ Плаксія було три дочкиІ плаксивих три сини. Ще була у Плаксія. Грізна гвардія своя

Номер слайду 14

Другорядні персонажіБув тоді у Плаксія Лютий посіпака,Віроломний, як змія,Капітан Макака.Їм поет один гладкий Присвятив ще й вірша. А вночі йшли до в’язниціБатраки й робітники. Він приходив кожний вечір — Хай чи дощ іде, чи сніг —До голодної малечі І усім приносив сміх.

Номер слайду 15

Прокоментуйте імена членів царської родини, назву її країни й столиці. Чому капітан Макака вирішив допомогти Плаксію знайти Лоскотона? Які слова використовує автор, характеризуючи Макаку?

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Робота учнів з текстом

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Кажуть, що сміх — це здоров’я, і він продовжує людям життя. Чи погоджуєшся ти із цим твердженням? Вислови власні міркування у формі письмового твору

Номер слайду 23

Як можна перейменувати країну Сльозолий в кінці казки?Як ви гадаєте, чому автор саме так назвав своїх героїв?

Номер слайду 24

Від сьогодні я завжди…Твори Симоненка вчать…

Номер слайду 25

Домашнє завдання-прочитати казку Василя Симоненка «ПОДОРОЖ У КРАЇНУ НАВПАКИ»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
2 січня
Переглядів
467
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку