Мета та завдання освітнього моніторингу: Завдання: побудова моделі системи внутрішкільного моніторингу; безперервне спостереження за станом освітнього процесу й одержання оперативної інформації про нього; своєчасне виявлення змін,що відбуваються в освітньому процесі, факторів,що викликають їх; попередження негативних тенденцій в освітньому процесі; оцінювання ефективностей повноти реалізації методичного забезпечення освітнього процесу.
Об’єкти моніторингу на рівні школи: фінансово-господарська діяльність; матеріально технічна база; кадрове забезпечення школи; контингент учнів; результативність навчально-виховного процесу; • виховна робота; • стан здоров’я учнів; • охорона життя та безпеки життєдіяльності; • робота бібліотеки; • організація харчування учнів; • робота психологічної служби; • робота з батьками і громадськістю
Рівні використання результатів моніторингових досліджень Директор. Заступники з НВР. Організація методичної роботи. Аналіз освітньо-кваліфікаційного рівня педагогічних працівників, руху педкадрів. Аналіз та планування роботи з обдарованими дітьми. Аналіз вступу випускників школи до ВНЗ. Аналіз стану навчально-виховного процесу на підставі моніторингової інформації.
Психолог Психологічний аналіз результатів моніторингових досліджень стану навчально-виховного процесу. Вивчення стану соціальної культури. Відстеження питань адаптації учнів. Розробка та проведення індивідуальних та групових занять, тренінгів. Індивідуальна робота з вчителями, батьками.
Класні керівники, вчителі-предметники Планування навчально-виховної роботи з учнями. Організація індивідуальної роботи з учнями, з окремими категоріями учнів. Аналіз власної діяльності. Виявлення причин утруднень учнів, негативної або позитивної динаміки в навчанні, визначення шляхів кореляції. Вибір форм та методів роботи з класом, з урахуванням соціальної структури та психологічних особливостей групи.
Батьки Отримання оперативної інформації про навчальні досягнення та стан відвідування занять учнями. Участь у формуванні освітньої політики школи. Визначення профілю навчання дитини згідно з отриманою інформацією про працевлаштування випускників, перспективи співпраці з вузами, кадрову забезпеченість навчання згідно з обраним профілем.