Проблеми формування мотивації освітньої діяльності здобувачів освітиза сучасних умов

Про матеріал
"Усі наші задуми, усі пошуки і побудови перетворюються на порох, якщо немає в учнів бажання вчитися". В.Сухомлинський
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проблеми формування мотивації освітньої діяльності учнів за сучасних умов Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту Підготувала: методист Наталія Корж Чернігів, 2021

Номер слайду 2

«Усі наші задуми, усі пошуки і побудови перетворюються на порох, якщо немає в учнів бажання вчитися» В.Сухомлинський

Номер слайду 3

«Найтонші джерельця, з яких наповнюється ріка єдності навчання й виховання — це бажання дитини вчитися. Але як же відкривати оті джерельця, як зробити, щоб вони не замулилися? Чим попередити тривожне явище, з яким, на жаль, часто доводиться стикатися нам, педагогам: скажімо, дитина несла до навчального закладу вогник жаги до знань, але він хутко погас, нато­мість народився найстрашніший, найлютіший ворог навчання — байдужість?» В.Сухомлинський

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Мотивація- це інтереси, потреби, прагнення, емоції, переконання, ідеали,установки, які спонукають учня до діяльності. Мотивація сприяє появі в учня навчальної ініціативи й любові до навчання, спонукає його діяти з максимальною енергією в різних навчальних ситуаціях.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності —  це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони  ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело  внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися (В. О. Сухомлинський)

Номер слайду 13

Три кити навчальної мотивації: - відчуття самостійності в процесі пошуку знань; - відчуття свободи вибору - відчуття успішності (компетентності)

Номер слайду 14

Відчуття самостійності в процесі пошуку знань «Ми це зрозуміли, пізнали, придумали самі!» (головним джерелом навчальної мотивації є сприйняття себе активним суб’єктом навчального процесу, від якого в першу чергу залежить результат. Цьому сприяє мозковий штурм, проблемне викладення матеріалу, дослідницька діяльність. Учні мають можливість брати участь у процесі «добування» знань, а не бути пасивним спостерігачем)

Номер слайду 15

Відчуття свободи вибору «Ми можемо вибирати» (Учитель повинен вибрати теми, в яких він може дати учням свободу вибору: підготувати презентацію на вибір, вивчити вірш на вибір, написати твір на вибір і т.п. – де учень зможе найкраще себе реалізувати.

Номер слайду 16

Відчуття компетентності «У мене це виходить, я вмію!» (дитина хоче щось робити, коли вірить, що вона вміє це робити). У формуванні мотивів навчання важливу роль відіграє і оцінка.

Номер слайду 17

Просто передати знання «людині неможливо. Оволодіти ними людина може лише шляхом власної діяльності, «наповнити» розум не можна, він сам повинен усе засвоїти»

Номер слайду 18

Кілька порад для стимулювання навчання :  1. Спирайтесь на бажання дитини. Завдання педагога — змінити напрямок його прагнень, якщо вони не збігаються з педагогічними цілями.  2. Використовуйте ідентифікацію. Примушуйте своїх учнів чогось палко забажати. Головне — «щоб бажання виникли», а ви змогли б їх використати.  3. Враховуйте інтереси й нахили. Говоріть про те, що цікавить ваших учнів, точніше, з цього починайте, Намагайтесь обернути «побічні» інтереси дитини на свою користь. У важких випадках ідіть від яскравої форми до змісту, від емоцій до логіки.  4. Використовуйте наміри. Пам'ятайте: намір виникає на основі потреби. Знаходьте можливість допомогти учням у здійсненні їх намірів.  5. Заохочуйте бажання досягти визнання. Багато дітей вчиться не тільки заради знань, а й заради престижу. Не слід нехтувати цим бажанням. 

Номер слайду 19

6. Шукайте чесноти, схвалюйте успіхи, давайте дитині шанси. Пам'ятайте, що завжди краще хвалити, ніж критикувати. Авансуйте найменші позитивні зрушення. Безпрограшний стимул — «Я вірю, що ти зможеш!»  7. Зробіть діяльність привабливою. Використовуйте зовнішньо привабливі й цікаві форми роботи, оформлення результатів, кінцевої оцінки діяльності.  8. Іноді просто говоріть «Треба!». Але цьому заклику завжди надавайте особистісної спрямованості — «Це потрібно зробити! Ти ж вольова людина!». 

Номер слайду 20

Номер слайду 21

ppt
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку