Впровадження сучасних педагогічних технологій для розвитку соціальних компетенцій дітей з ООППідготувала: Ірина ПЕДЧЕНКО
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Інтерактивні технології навчання"Акваріум"-формування комунікативної культури-робота в малих групах-розвиток практичного мислення. Об’єднання учнів у три-чотири групи (4-6 учнів) і надання кожній із них завдання та необхідну інформацію, одна з груп сідає в центр кола (класу), утворивши внутрішнє коло – «акваріум». Поки група займає місце в центрі, вчитель знайомить клас із цим завданням і нагадує правила дискусії у малих групах. Учасники цієї групи обговорюють запропоновану вчителем проблему таким чином:-один з групи прочитує вголос ситуацію;-група обговорює ситуацію у ході дискутування;-приймається спільне рішення, або підсумовується дискусія. На цю роботу групі відводиться 3-5 хвилин. Усі інші учні класу не втручаються в обговорення, а лише спостерігають за ходом дискусії. Після цього група повертається на свої місця, а вчитель ставить класу запитання: Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?Чи була ця думка достатньо аргументованою, доведеною?Який аргумент ви вважаєте найпереконливішим?
Номер слайду 4
Ділові ігри Втеча Розвиває навички командної роботи. Необхідний інвентар: 1 мотузка, 1 ключ, замкнена кімната та 5-10 загадок чи головоломок залежно від того, скільки часу ви хочете витратити на гру. Правила гри. Мета цієї вправи полягає в тому, щоб вибратися із замкненої кімнати за відведений час, знайшовши ключ за допомогою підготовлених підказок. Ключ і підказки мають бути заховані наперед. Команду замикають у кімнаті, і за 30 хвилин або одну годину гравці повинні знайти ключ за допомогою захованих підказок. Для успішного проходження гри потрібно вміти діяти спільно та влаштовувати мозкові штурми, намагаючись зрозуміти, що означає та чи інша підказка. Сліпі фігури Розвиває комунікаційні навички. Необхідний інвентар: пов'язки на очі, мотузка. Правила гри. Гравці одягають пов'язки та стають у коло. Кінці мотузки зв'язуються разом, і вона укладається перед учасниками також у формі кола – щоб кожен із гравців міг нахилитися та її намацати. Ведучий каже гравцям, щоб вони взяли в руки мотузку та утворили за її допомогою геометричну фігуру: квадрат, трикутник, прямокутник тощо. Гравці можуть перемовлятися, але їм не можна знімати пов'язки. Якщо у вас багато учасників, їх можна розбити на команди і дати по мотузці кожної з команд. Переможе та команда, яка швидше збудує потрібну фігуру.
Номер слайду 5
"Потопаючий корабель. Розвиває вміння адаптуватись. Необхідний інвентар: мотузка, ковдра або клейка стрічка, щоб позначити місце на підлозі. Правила гри. Позначте за допомогою мотузки (ковдри, клейкої стрічки) обмежену ділянку на підлозі, і нехай ваша команда на неї встане. Поступово скорочуйте цей простір протягом 10-15 хвилин, а учасники нехай шукають спосіб утримати один одного всередині і не вивалитися за борт.
Номер слайду 6
Заплутана історія Розвиває вміння адаптуватись, навички командної роботи. Необхідний інвентар: не потрібний. Правила гри. Всі учасники повинні стати в коло, потім кожен гравець бере за руки двох будь-яких гравців, які не стоять поруч. Після того, як всі візьмуться за руки, попросіть гравців «розплутатися» та утворити ідеальне коло, не розтискаючи рук. Для цього учасникам гри буде потрібно творче та стратегічне мислення.
Номер слайду 7
Методики рефлексіїПопс-формула. Вона розшифровується так: П – позиція, О – обгрунтування, П – приклад, С – судження. Кожна з цих позицій – це відповідне речення: “Я вважаю, що…”, “Тому що…”, “Я можу довести це на прикладі…”, “Виходячи з цього, я роблю висновок про те, що…”. На перших заняттях з рефлексією за ПОПС-формулою учням було складно висловитися. Але вже за місяць вони навчились говорити. Тому цей спосіб рефлексії ще й допомагає працювати над культурою мовлення.
Номер слайду 8
Рефлексивна мішеньЇї можна використовувати не тільки для учнів, а й для ваших колег, слухачів, наприклад, майстер-класу. На уроках її добре використовувати протягом усього вивчення теми. Мішень потрібно розділити на кілька частин (я поділила на 4 сектори), в залежності від чинників, які вас цікавлять. Чим ближче до цілі – тим більший бал. Кожен учень може зробити чотири постріли – у кожен сектор по одному. Якщо йому не сподобалося, то він обирає 0, якщо середньо – то 5, якщо йому все сподобалося – то буде ближче до середини.