Урок ЯДС. "Звірі" 1кл. НУШ

Про матеріал
В розробці є цікаві факти про тварин, зпропоновані дидактичні ігри, фото з уроку.
Перегляд файлу

Тема. ЗВІРІ

1. Організаційний момент.

Доброго ранку небо блакитне,

Доброго ранку сонце привітне,

Доброго ранку у небі пташки,

Доброго ранку тобі і мені.

Вправа « Погода».

  • Яка зараз пора року?
  • Якій місяць ?
  • Яке сьогодні число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?

2. Актуалізація опорних знань.

Ми продовжуємо мандрівку «Світом живої природи»

  • Яку тему ми вивчаємо? (Тварини)
  • До якої природи належать тварини? ( До живої)
  •  Доведіть.( Тварини дихають, ростуть розмножуються, живляться, відмирають).
  •  Що ще належить до живої природи? (Людина і рослина)
  •  А чим відрізняються тварини і рослини?( Тварини переміщуються і ростуть тільки у молодому віці).
  • Які тварини виникли раніше дикі чи свійські? (Дикі)
  •  Корова, свиня, качка- хто за ними доглядає? Де вони живуть?(Свійських тварини утримують люди. Вони їх годують, будують для них житла, піклуються про потомство. Усі свійські тварини походять від своїх диких родичів)
  •  Що дають нам свійські тварини? (М'ясо, молоко, мед, яйця, шерсть).
  • Які групи тварин ми з вами вже вивчили ,допоможе дати відповідь, таке завдання.

Вправа « Хто зайвий?»

-У вас на партах лежать аркуші з малюнками тварин, але одна тваринка буде «зайвою». Дайте відповідь, чому?

КАРТКА 1  (Всі комахи, один птах)

 Мурахи, метелики, жуки, коник-стрибунець, бджола, джміль, хрущ, жук сонечко, попелиця, муха -синиця.

- Яка загальна ознака всіх комах?
- Доведіть, що синиця це птах?

- В яку пору року можна побачити комах?

- Чому взимку ми не бачимо комах?

 КАРТКА 2 (Всі птахи, одна риба)

  • Що зайве? Тож яка загальна ознака об,єднує всіх птахів?
  • Чому деякі птахи відлітають у теплі краї?
  • Як можна допомогти взимку птахам?

КАРТКА 3 ( Всі риби, одна комаха)

  • Як можна відрізнити риб, від інших тварин? Які ознаки риб?
  • Де живуть риби?
  • Як людина може піклуватися про риб?

 Повідомлення теми і уроку. Опрацювання нового матеріалу.

- До нас завітали гості тваринки.

Білка

Хвіст трубою, спритні ніжки -                                     

Плиг із гілки на сучок!

Носить білочка горішки

В золотий свій сундучок.

 

В неї очі, мов горішки,

Кожушинка хутряна,

Гострі вушка, наче ріжки,

У дуплі живе вона.

 

Вовк

Сірий хвостик, сірі вуха,

Біжить лісом він щодуху.

Гострі зуби всіх лякають.

Всі звірятка вовка знають.

Лисиця

Сніг обнюхавши за звичкою,

Поміж кущів йде лисичка,

Замітаючи чисто-чисто

Всі сліди пухнастим хвостом.

Ведмідь

Вемідь заліг

У свій барліг,

Коли на землю

Випав сніг.

Коли ведмідь устане,

Тоді і сніг розтане.

Лось

Має він великі ноги –

тож мандрує без дороги.

Роги в нього, як лопати,

то й зовуть його – сохатий.

 

Не страшні йому простори,

їсть він навіть мухомори.

Любить все ж траву і квіти,

а іще – зелені віти.

  •  До якої групи ми відносимо цих тварин?( Дикі тварини)
  •  Дики тварини- це звірі. Сьогодні ми вивчимо характерні ознаки звірів, більше дізнаємося про них, про їх спосіб життя.

-Увага на дошку - презентація . (Перегляд відеопрезентації про звірів).

-То хто ж такі звірі?( Це дикі тварини ,які покриті шерстю.)

- Чим звірі відрізняються від інших тварин? (Вони живуть у лісах, полях. Про них не піклуються люди.  Вогодовують своїх дитинчат молоком)

 Фізкультхвилинка

  • Відгадайте загадку.

 У савані проживає,

чорно-білі смужки має,

 і весела і пригожа,

 на конячку нашу схожа (Зебра)

  • Зебра принесла нам руханку. (Станьте в коло, і покажіть ,які смужки має зебра).

Від хвоста і аж по вушка

В зебри смужка, смужка, смужка.

Не горохи, не клітинка,

Не малюнок на всю спинку —

Тільки смужка, смужка, смужка

Від хвоста і аж по вушка.

Цікаві факти.

Зебра біла з чорними смужками, а не навпаки.

 Робота в парах.     Давайте ближче познайомимося з деякими видами  тварин, які відносяться до групи звірів.
Гра « Впізнай і опиши звіра».

-У вас на партах лежать конверти, в яких є зображення тварин. Складіть пазли. Роздивіться зображення цих звірів.

- Які частини тіла ви можете назвати ?(Голова, шия, тулуб, лапи, хвіст )

- Що ви знаєте про їжака, кита, зайця, тигра, кажана?

Кажан харчуються комахами. Це єдиний ссавець, який вміє літати. Крилами йому служать лапи, між лапами яких натягнута шкіра. Кажана ще називають лилик, кожан, нічвид, мечвидок, нетопир, пиргач, ночовид, довгокрилець. Ці корисні для людини істоти, знищують шкідливих шкідників лісу. Тож убивать їх не слід. І не лякайтесь, нічого поганого вони вам не заподіюють.

У кита немає шерсті. У нього гладенька шкіра, яка допомагає йому легко ковзати у воді. У давні часи, у предків китів була шерсть, але поступово вона  зникла. І все ж , на голові у кита є трохи одиночних  чутливих волосків, як вуса у кота. За їх допомогою кит вночі може виявити у воді скупчення дрібних рачків, якими він харчується. Це найбільший водоплаваючий звір!

 Тигр єдина кішка, яка не боїться води. Тигри - відмінні плавці! Двох тигрів з однаковими смугами зустріти неможливо. Його смугастий малюнок налічує понад 100 смужок. У тигрів смугасте не тільки хутро, але й сама шкіра.

Їжак. Замість шерсті тіло його вкрите голками, яких 6-8 тис. Це нічна тварина полює на змій, мишей, жаб, за допомогою нюху. Наколює на голки лісові яблучка для того, щоб кислий сік, який стікає по голках на шкіру, виганяв бліх. Ці комахи-паразити, вони дуже дошкуляють. А їжаки  лапою дістатися до голок не можуть.

Заєць влітку їсть траву, а взимку, коли сніг глибокій, їсть гілки кущів, кору дерев. Зуби у зайців ростуть все життя. Вони зтираються, коли зайці гризуть їжу, але рости ніколи не припиняють. У зайця дуже багато ворогів, це і лисиці, і вовки, і собаки, і хитрі птахи, і мисливці. Один його порятунок швидкі ноги. Люди, які вважають, що зайців називають косим через косоокість, дуже помиляються. Так тварин назвали через те, що під час бігу заєць, петляючи заплутує свої сліди.

  • Ви бачили маленьке кошеня чи кролика?
  •  Пригадайте якими вони народжуються?(Маленькі, сліпі).
  •  А чим мама вигодовує своїх дитинчат? (Молоком).
  • З презентації ви почули, що звірі вигодовують своїх немовлят молоком, це і є головною ознакою звірів. Але не всі народжують дитинчат, наприклад качкодзьоб відкладає яйця, а кенгуру доношує дитинчат в особливій складці на животі в сумці. Проте подорослішавши починають харчуватися по-різному. Тож звірі бувають рослиноїдні, хижі і всеїдні.
  •  На дошці прикріплені малюнки звірів. Давайте погодуємо їх. Підходьте до мене, витягує картку з їжею і прикріплюйте до тварин, яка харчується саме тим ,що намальовано на картці.

Фізкультхвилинка

 Узагальнення систематизація знань та вмінь.

На партах є розмальовки-закладки. Знайдіть звірів і розфарбуйте їх.

Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон». Закінчіть речення.

  •  Звірі, це група тварин, які годують …….( малят молоком).
  • Свійські тварини, це тварини за якими….( доглядають люди)
  •  Дикі тварини - це звірі, які живуть ….(у лісі).
  • Рослиноїдні - це звірі, які живляться…..( рослинами)
  •  Хижі звірі - це звірі, які живляться….. іншими тваринами.
  • Тіло звірів складається з……..( голови, шиї,тулуба, хвоста і чотирьох кінцівок ).
  • Молоці!

 

 Гра «Пантоміма». Вгадай тварину або презентацію про дельфіна .

  • Якщо сподобався урок  поаплодуйте собі за старанність і працю!

 

 

 

 

 

 

 

 

Фотозвіт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Фото до уроку.

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
3471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку