Досягнення мети передбачає розв’язання таких завдань: схарактеризувати періоди творчості Ван Гога; визначити період творчості, в якому міняється манера письма Вінсента Ван Гога; виявити унікальну манеру, що базується на синтезі імпресіонізму та японізму, шлахом порівняння живописних робіт;
Японізм – напрям у європейському мистецтві 19 століття, що склався під впливом японської кольорової ксилографії і художніх ремесел. Мотиви, техніка і подача кольору в японському мистецтві відбилася на творчості таких знаменитих європейських митців , як Моне, Гоген та особливо Ван Гог .
Ван Гог захоплюється мистецтвом японських графіків Копіює роботи японських майстрів II етап творчості Французький період Ці роботи демонструють бажання художника проникнути в таємниці японського мистецтва. На основі японської гравюри пером, ван Гог, вивчивши 15-томну манга (зібрання ескізів) Хокусая, розвинув свою ритмічну «точка-тире» структуру живопису, перенесену ним потім на олійний живопис.
Пізній період Період найвищих досягнень художника Моне оголосив роботи Вінсента найкращими на всій виставці в Парижі; Картини Ван Гога «Іриси» та «Зоряна ніч» були схвально зустрінуті на осінньому салоні у Парижі; Деякі картини були відвезені на виставку «Ле Вен» у Брюсселі, і навіть продано за 400 франків, Остаточно сформувалась живописна манера художника.
В цьому ж році художник намалював дві невеликі картини – “Гілка квітучого мигдалю у склянці” і “Квітуча гілка мигдалю у склянці”. Це ,справді, Японія Ван Гога - квіти намальовані виразно, а гілки переплітаються в складні візерунки. Картину Вінсент малював, стоячи під деревом, дивлячись в гору, дуже ретельно, довго і старанно.
Незакінчена картина, один метр заввишки. Ван Гог працював над нею вранці 27 липня за кілька годин до спроби самогубства. Це останній його твір. Як зазначає історик мистецтва і автор майбутньої книги "Студія на півдні: Ван Гог у Провансі" Мартін Бейлі, "у верхній частині картина має незвичну композицію, притаманну японським гравюрам, якими захоплювався Ван Гог". "Коріння дерева" в багатьох сенсах є незвичайною картиною. Вона інноваційна, має оригінальну суцільну композицію без основного центру. Можна цілком стверджувати, що вона передрікає подальший розвиток сучасного мистецтва, зокрема абстракціонізму.
Висновки Проаналізувавши творчий спадок Вінсента Ван Гога можемо зробити висновок,що захоплення японським мистецтвом майже повністю витіснило імпресіонізм. Він малює на пленері та використовує легкі кольори – тільки це залишається від імпресіонізму. Вплив же японського мистецтва продовжує, розвиває і вдосконалює. Доводимо це, аналізуючі останні роботи митця, в яких: а) домінують яскраві, прозорі та чисті кольори, що притаманні японському живопису; б) присутність точних ліній, що визначають межу простору; в) надчуттєва виразність форми та кольору «Сосни на фоні оранжевого неба» «Міст Ланглуа» Чіткі темні контури Чисті відтінки
Творчість Вінсента Ван Гога дала поштовх новим стилям та течіям: фовізм, експресіонізм та абстракціонізм. Ван Гог має послідовників, в живописі яких можна впізнати короткий «вангогівський мазок» та надчуттєвий виразний колір. Пропоную познайомитись з деякими митцями. Леоніда Летвина називають «українським Ван Гогом», а його картини – «унікальним відкриттям» для світового і українського живопису.
Микола Неділко Один з самих оригінальних колористов и пейзажистів відчизняного мистецтва, котрого називають украінским Ван Гогом. Його талантом захоплювались цінувальники мистецтвом в Нью-Йору, Филадельфіі, Вашингтоні, Парижі.Про нього знали в США, Канаді, Аргентині, Австріі, Германіі..