Презентація на тему:" Японізм в творчості Вінсента ван Гога".

Про матеріал
Презентація розкриває шлях художника від голландської манери живопису до постімпресіоністичної. Японські гравюри мали великий вплив на творчість Ван Гога.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вінсент Віллем ван Гог (нід. Vincent Willem van Gogh; [ˈvɪnsɛnt vaŋˈɣɔɣ])) — нідерландський художник, постімпресіоніст. Японізм в творчості Вінсента ван Гога

Номер слайду 2

Актуальність дослідження полягає в унікальній та неповторній живописній манері Ван Гога, яка відбилась на творчості європейських митців, зокрема, і України.

Номер слайду 3

Мета дослідження: комплексна характеристика творчості Ван Гога з точки зору динаміки впливу японського мистецтва.

Номер слайду 4

Досягнення мети передбачає розв’язання таких завдань: схарактеризувати періоди творчості Ван Гога; визначити період творчості, в якому міняється манера письма Вінсента Ван Гога; виявити унікальну манеру, що базується на синтезі імпресіонізму та японізму, шлахом порівняння живописних робіт;

Номер слайду 5

Японізм – напрям у європейському мистецтві 19 століття, що склався під впливом японської кольорової ксилографії і художніх ремесел. Мотиви, техніка і подача кольору в японському мистецтві відбилася на творчості таких знаменитих європейських митців , як Моне, Гоген та особливо Ван Гог .

Номер слайду 6

Три періоди творчості Ван Гога Голландський (1881 -1886) Французький (1886 -1888) Пізній(в Арлі)(1888 – до моменту смерті художника)

Номер слайду 7

темне тло світло виділяє основні елементи Голландський період

Номер слайду 8

Французький період Знайомство з творчістю художників-імпресіоністів. Переїзд Вінсента до Франції . I етап творчості К. Моне «Враження» Ван Гог «Груші» Ван Гог «Морський пейзаж»

Номер слайду 9

Ван Гог захоплюється мистецтвом японських графіків Копіює роботи японських майстрів II етап творчості Французький період Ці роботи демонструють бажання художника проникнути в таємниці японського мистецтва. На основі японської гравюри пером, ван Гог, вивчивши 15-томну манга (зібрання ескізів) Хокусая, розвинув свою ритмічну «точка-тире» структуру живопису, перенесену ним потім на олійний живопис.    

Номер слайду 10

Квітучий сливовий сад в Камейдо Утагава Хіросіге Квітучий сливовий сад в Камейдо Вінсент Ван Гог Ван Гог, накресливши на аркушу сітку з квадратів, перемальовував зображення; Художник, інколи, змінює кольорову гаму;

Номер слайду 11

Утагава Хіросіге «Раптовий літній ливень над мостом Охамі в Атаке Вінсент ван Гог

Номер слайду 12

Пише портрет батька Тангі (продавця фарб) на тлі японських естампів – все це вираження захоплення Японією.

Номер слайду 13

Пізній період Період найвищих досягнень художника Моне оголосив роботи Вінсента найкращими на всій виставці в Парижі; Картини Ван Гога «Іриси» та «Зоряна ніч» були схвально зустрінуті на осінньому салоні у Парижі; Деякі картини були відвезені на виставку «Ле Вен» у Брюсселі, і навіть продано за 400 франків, Остаточно сформувалась живописна манера художника.

Номер слайду 14

«Ми любимо японський живопис, ми відчули його вплив – у всіх імпресіоністів є з ним щось спільне. Але чому ми не їдем в Японію, точніше, в те місце, яке є еквівалентом Японії – на південь Франції? Я вірю, що майбутнє нового мистецтва лежить на півдні – в Арлі.» (Вінсент Ван Гог)

Номер слайду 15

Пізній період У лютому 1888 року Ван Гог відправляється у невеличке містечко Арль, де думає жити і творити. Там він знаходить для себе безліч неймовірних сюжетів, котрі нагадують йому його улюблену Японію. Утагава Хіросіге «Квітуча слива» Вінсент Ван Гог «Квітучий мигдаль»

Номер слайду 16

В цьому ж році художник намалював дві невеликі картини – “Гілка квітучого мигдалю у склянці” і “Квітуча гілка мигдалю у склянці”. Це ,справді, Японія Ван Гога - квіти намальовані виразно, а гілки переплітаються в складні візерунки. Картину Вінсент малював, стоячи під деревом, дивлячись в гору, дуже ретельно, довго і старанно.

Номер слайду 17

Незакінчена картина, один метр заввишки. Ван Гог працював над нею вранці 27 липня за кілька годин до спроби самогубства. Це останній його твір. Як зазначає історик мистецтва і автор майбутньої книги "Студія на півдні: Ван Гог у Провансі" Мартін Бейлі, "у верхній частині картина має незвичну композицію, притаманну японським гравюрам, якими захоплювався Ван Гог". "Коріння дерева" в багатьох сенсах є незвичайною картиною. Вона інноваційна, має оригінальну суцільну композицію без основного центру. Можна цілком стверджувати, що вона передрікає подальший розвиток сучасного мистецтва, зокрема абстракціонізму.

Номер слайду 18

Висновки Проаналізувавши творчий спадок Вінсента Ван Гога можемо зробити висновок,що захоплення японським мистецтвом майже повністю витіснило імпресіонізм. Він малює на пленері та використовує легкі кольори – тільки це залишається від імпресіонізму. Вплив же японського мистецтва продовжує, розвиває і вдосконалює. Доводимо це, аналізуючі останні роботи митця, в яких: а) домінують яскраві, прозорі та чисті кольори, що притаманні японському живопису; б) присутність точних ліній, що визначають межу простору; в) надчуттєва виразність форми та кольору «Сосни на фоні оранжевого неба» «Міст Ланглуа» Чіткі темні контури Чисті відтінки

Номер слайду 19

Вінсент Ван Гог «Сосни на фоні оранжевого неба» Утагава Хіросіге «Сосна» Вінсент Ван Гог «Іриси» Утагава Хіросіге «Іриси»

Номер слайду 20

Роботи Утагави Хіросіге чисті кольори; загальні площини; Роботи Вінсента Ван Гога чисті кольори; загальні площини;

Номер слайду 21

Найвідоміші роботи Вінсента Ван Гога

Номер слайду 22

Творчість Вінсента Ван Гога дала поштовх новим стилям та течіям: фовізм, експресіонізм та абстракціонізм. Ван Гог має послідовників, в живописі яких можна впізнати короткий «вангогівський мазок» та надчуттєвий виразний колір. Пропоную познайомитись з деякими митцями. Леоніда Летвина називають «українським Ван Гогом», а його картини – «унікальним відкриттям» для світового і українського живопису.

Номер слайду 23

Микола Неділко Один з самих оригінальних колористов и пейзажистів відчизняного мистецтва, котрого називають украінским Ван Гогом. Його талантом захоплювались цінувальники мистецтвом в Нью-Йору, Филадельфіі, Вашингтоні, Парижі.Про нього знали в США, Канаді, Аргентині, Австріі, Германіі..

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Морис де Фламінк Французький живописець, постімпресіоніст, представник фовізму. Тартаковський А.І. заслужений художник України Гребна лодка Міський пейзаж Міський пейзаж

ppt
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
1619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку