Портрет автора. Дата народження: 10 вересня 1960 рік. Освіта: вища. Закінчила філологічний факультет Полтавського державного педагогічного інституту імені В. Г. Короленка в 1984 році. Спеціальність: учитель української мови та літератури. Місце роботи: Білухівська гімназія. Посада: вчитель української мови та літератури. Стаж роботи: 45 років. Категорія: вища, «старший учитель».
Педагогічне есе. Учитель, який передає дитині лише знання, - це ремісник; той, хто виховує характер, - справжній митець своєї справи. Софія Русова На світі є тисячі професій. Але найпочесніша, на мою думку, - це вчительська. Вона початок усіх професій. Змінюються умови й засоби навчання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною. Мої педагогічні переконання такі: ставитись до дітей з любов’ю, пам’ятати про своє дитинство, створювати на уроках і в позакласній роботі доброзичливу атмосферу. Любити дітей треба всіх: і працьовитих, і ледаченьких. Дитину треба сприймати такою, як вона є. Сьогодні народжується Нова школа, у якій учень зможе повноцінно жити, проєктувати своє майбутнє, свій життєвий шлях, проявляючи власні здібності та можливості, маючи бажання до самовдосконалення, самоосвіти та самовиховання. Навчити здобувати знання, навчити жити, навчити жити разом, навчити працювати й заробляти - ось яке завдання стоїть перед сучасним педагогом. Любов до дітей, відданість професії не зникає, а кожного дня стає ще мудрішою й глибшою. Знайти своє покликання, утвердитися в ньому – це щастя педагога, бо він несе дітям свою любов, радість і спокій. Я знайшла своє покликання в дітям. Цьому віддала частинку свого серця й життя.
Творчість – найбільший дар людини. Вчительпедагогічна ідея, педагогічна техніка, педагогічний досвід,професійна компетентність, педагогічна творчість. Учень праця – знання,самоорганізація, самореалізація, саморозвиток, самоствердження Першопрохідцем креативності вважають Дж. Гілфорда, який ототожнив поняття креативності та творчого мислення. Проблему формування креативних здібностей учнів досліджувало багато вітчизняних та сучасних вчених, таких як М. Сказкін, Я. Пономарьов, В. Моляко, Н. Лейтес, О. Біляєв, М. Вашуленко, Л. Скуратівський, Г. Шелехова, О. Кучерук та ін. Однак, ця проблема вивчена недостатньо і потребує подальшого розроблення у зв’язку з практичним застосуванням її в педагогічній діяльності. Розвиток креативного мислення на уроках української мови та літератури через інтеграцію інноваційних технологій. Працюю над темою
розвиває самостійне свідоме мислення учнів;готує дитину до життя в інформаційному суспільстві;сприяє активному залученню школярів до процесу навчання;дозволяє учням розмірковувати, робити власні висновки. Цікавіметоди,прийоми«Дзеркала і вікна»Мудборди. Проблемнізапитання. Хто? Коли?Що? Де? Як?Випереджувальні завдання. Кроссенси. Сенкани,синквейни,діаманта. Штрихи до думок. Придумування історійІз шостимсловом. Шість капелюхівмислення. Займипозицію. Кола. Вена. Ниткидумок. Технологія критичного мислення
Особистісно зорієнтована технологія:розвиває індивідуальні та пізнавальні здібності; дозволяє максимально виявляти, ініціювати, використовувати суб’єктний досвід; - допомагає особистості пізнати себе, самовизначитися і самореалізуватися. Цікавіметодий прийомиІнтелект-карти. Твори-перевтілення. Якби я бувавтором…Пошукасоціацій Співзвучністьпозицій. Робота в парахІгри. Метод«Прес»
- розкріпачує мислення і педагога, й учнів;- надає можливості для унікальних творчих ходів;- підсилює особисту мотивацію;- діти відчувають свою природу, свій ритм, свій талант Технологія біоадекватного навчання: Робота з художнім текстом будується не за принципом «читай і аналізуй», а за принципом: сприймай всіма органами чуття, асоціюй і твори. Ейдос-конспект. Духмяний урок. Читаючитвір,Я чую, бачу,відчуваю. Смачнийурок. Багатий урок. Духовнийурок. Кольоро-грама. Мислеобраз. Мелодія душі
Проєктна технологія: -дозволяє формулювати такі завдання для учнів, виконання яких вимагає застосування одночасно всіх рівнів складного мислення. Синтез. Оцінювання. Аналіз. Використання. Розуміння. Знання. Поєднує різні видидіяльності: Ціннісно-орієнтаційноїПізнавальноїТворчоїКомунікативноїНавчальноїІгрової
Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливіше є любов до дитини. Софія Русова 23.02.2022ІV обласний конкурс казки на тему «Місце, де співає серце» на нього надіслати 83 юних казкарі Полтавщини: І вікова група – 33, ІІ вікова група – 34, ІІІ вікова група – 16. Тож, переможцями ІV обласного конкурсу казки стали: Диплом ІІ ступеня. Рильцева Уляна, учениця Білухівської гімназії Мартинівської сільської ради Полтавського району.2022 р. Рильцева Уляна, учениця 9 класу Білухівської гімназії, - ІІІ місце в обласному літературного конкурсу «Відлуння заповітів земляків» 22, 25–27 лютого 2023 року в м. Полтаві відбувся ІІ (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Полтавського територіального відділення Малої академії наук України у 2022/2023 н. р. Семиволос Вадим, учень 8 класу Білухівської гімназії, – ІІІ місце в секції «Українська література».
Траєкторія професійного розвитку Науково-методична діяльність Курси підвищення кваліфікації,участь у семінарах, тренінгах, навчаннях, виступи на педрадах, батьківських зборах, участь у роботі районної та обласної професійних спільнот. Участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Іван Котляревський та українська культура ХІХ – ХХІ століть» (до 220-ліття першої публікації поеми «Енеїда», 120-річчя відкриття пам’ятника письменникові). Тези та виступ на секційному засіданні на тему: «Вивчення творчості Івана Котляревського в закладах загальної середньої освіти України»https://drive.google.com/drive/folders/1 MLg3d. QFlcd. WDp_41uvn1 W136 DYi. GJH0 Y?usp=sharing
Траєкторія професійного розвитку. Поширення власного досвіду серед освітян області, України Нагороджена дипломом учасника конкурсу навчальних розробок «Фантастична п’ятірка» (листопад 2023) від освітньої платформи «На Урок»Серед переможців обласного ярмарку розробок навчальних матеріалів для дистанційного компоненту освітнього процесу у номінації «Ми пам’ятаємо» (розробки виховних заходів зі вшанування пам’яті Героїв, які загинули у боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України для учнів 5-11 класів)
Траєкторія професійного розвитку. Друкована продукція Розробки уроків та презентації до уроків (усього 16 ) розміщені на освітній платформі «На Урок»Тези учасника Міжнародної науково-практичної конференції «Іван Котляревський та українська культура ХІХ – ХХІ століть» (до 220-ліття першої публікації поеми «Енеїда», 120-річчя відкриття пам’ятника письменникові) надруковані у збірнику матеріалів конференції. Розробка виховного заходу - години пам’яті зі вшанування пам’яті Героїв, які загинули у боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України «Пам’ятаємо загиблих, шануємо живих», надрукована у збірнику навчально-інформаційних матеріалів «Перемога кується сьогодні», виданому ПАНО.