Презентація на засідання педради на тему :«Самостійна пізнавальна діяльність учнів як засіб формування самостійної компетентності та її вплив на рівень знань учнів з математики та

Про матеріал

Організація самостійної діяльності учнів на уроці – це метод навчання, при якому учень не отримує знання у готовому вигляді, а добуває їх самостійно у процесі власної навчально – пізнавальної діяльності . Данна пррезентація підготовлена на засідання педагогічної ради, яке проводилось у вигляді круглого столу з обговоренням проблеми.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Самостійна пізнавальна діяльність учнів як засіб формування самостійної компетентності та її вплив на рівень знань учнів з математики та інформатики» Педрада – круглий стіл: ДНЗ “Чортківське ВПУ” Підготувала : Маркіна І.Г.

Номер слайду 2

Знання тільки тоді знання, коли вони отримані зусиллями своєї думки, а не пам’яттю. Л.М. Толстой

Номер слайду 3

Для чого освіченій людині самоосвіта? Самоосвіта – це безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення і педагога і учня. Самоосвітню діяльність можна розглядати як сукупність декількох «само»: Самооцінка – вміння оцінювати свої можливості. Самооблік – вміння брати до уваги наявність своїх якостей. Самовизначення – вміння вибирати своє місце в житті, в суспільстві, усвідомлювати свої інтереси. Самоорганізація – вміння знайти джерело пізнання й адекватності своїм можливостям форми самоосвіти, планувати, організовувати робоче місце та діяльність. Самореалізація – реалізація особистістю своїх можливостей. Самоконтроль – здатність контролювати свою діяльність. Саморозвиток – результат самоосвіти.

Номер слайду 4

Скажи мені – я забуду. Покажи мені – я зможу запам’ятати. Дозволь мені зробити самому це І це стане моїм назавжди. П.П. Блонський Самостійна робота – це не форма організації навчальних занять і не метод навчання. Її правомірно розглядати як засіб залучення учнів у самостійну пізнавальну діяльність, засіб її логічної та психологічної організації. Проблеми самостійної роботи широко досліджуються дидактами Голант Е.Я., Осиповим Б.П., Амонашвілі Ш.О., Половником Н.А., Коротяєвим Б.І., Усовою А.В., та ін.

Номер слайду 5

І крок: ІІ крок: Чого я не знаю? Сам знайду спосіб! Організація самостійної діяльності учнів на уроці – це метод навчання, при якому учень не отримує знання у готовому вигляді, а добуває їх самостійно у процесі власної навчально – пізнавальної діяльності .

Номер слайду 6

Для реалізації своєї мети обирають різні форми та методи роботи:  усний; словесно-графічний; наочний; практичний. Кожен з них реалізується в системі прийомів, таких як: фронтальне опитування, тестування, виконання графічних робіт, робота з моделями за алгоритмом, практичні роботи, робота над проектами, реферати.

Номер слайду 7

Самостійні роботи на уроці відрізняються: за дидактичними цілями:  навчальні; тренувальні; закріплюючі; развиваючі; творчі. за рівнем самостійності учнів: репродуктивні; реконструктивні; евристичні ; дослідницькі (творчі: кросворди, цікаві задачі) за рівнем індивідуальності: колективні (за варіантами, дифференційовані); групові (у групах, парах); індивідуальні. за джерелом та методом набуття знань: робота з підручником; розв’язання та складання задач; практичні роботи; підготовка доповідей, рефератів.

Номер слайду 8

Самостійні роботи за структурно – логічними зв’язками можуть бути: За зразком   Реконструктивно-варіативні  Частково-пошукові Дослідницькі

Номер слайду 9

З досвіду роботи викладачів: Рівень знань учнів з математики та інформатики (Бондя Д.К. –голова методкомісії). Самостійна робота з роздатковим матеріалом як один із способів створення ситуації успіху на уроках математики (Чоловська Т.К.). Самостійна робота учнів під час проведення практичних робіт з інформатики як передумова розвитку їх творчих здібностей (Юзишин Н.А.). Диференційований підхід до самостійної роботи учнів при вивченні математики (Вархол Н.П.). Заохочення учнів до самостійної роботи як прийом педагогічного впливу на уроках інформатики (Бондя В.А.).

Номер слайду 10

Досвід роботи наших викладачів дозволяє зробити наступні висновки: одним із шляхів розвитку творчої активності учня є правильно організована система самостійної роботи; систематичне проведення самостійних робіт сприяє значному покращенню якості математичної підготовки учнів; пов’язуючи вивчення теоретичного матеріалу з практичною діяльністю, самостійні роботи дають можливість учням самим ліквідувати прогалини, розширювати знання та творчо використовувати їх при розв’язуванні різноманітних задач; Контроль за виконанням таких робіт сприяє організації тематичного обліку знань, допомагає мобілізувати діяльність школярів, формує вміння учнів раціонально організувати свою роботу.

Номер слайду 11

Резюме Отже, як навчити своїх учнів вчитися, мислити самостійно та вслуховуватися у кожне слово? Вихід один: дати можливість дітям самим шукати відповідь. Тому необхідно навчити їх думати. Результат нашої спільної праці відгукнеться: навчившись думати самостійно, наші учні самі зможуть оволодіти знаннями та аналізувати проблеми. Механізм цієї роботи буде працювати все життя. Ось тоді, може бути, і буде реалізовано призначення освіти.

Номер слайду 12

Рекомендована література та інтернет - ресурси Газета “Математика” №21 2011 р., №25 2011 р. robota_na_kursah.ppt Вікіпедія. – http://www/wikipedia.org. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посіб. / О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. – К.: Просвіта, 2001. – 416 с. Гринько О.О. Формування пізнавальної самостійності учнів у навчальному процесі // Гуманізація навчально-виховного процесу: Науково-методичний збірник праць. – Слов’янськ, 1999. – Вип. VI. – С. 165-166.

Номер слайду 13

Проект рішення педради Схвалити досвід роботи викладачів математики та інформатики щодо організації самостійної діяльності учнів на уроках. Усім педагогічним працівникам : - під час планування уроків у поурочних планах передбачати мотивацію і стимули самостійної пізнавальної діяльності учнів; розробити і виготовити дидактичний матеріал нового покоління із обов’язковим використанням у ньому творчого самостійного характеру; активізувати роботу консультпунктів як одного із важливих стимулів підвищення потягу та інтересу учнів до вивчення предмета. Постійно 3. Заступнику директора з НР Маркіній І.Г. з метою активізації пізнавальної діяльності учнів організувати і провести науково-теоретичний семінар «Удосконалення форм опитування учнів». І півріччя 2016-2017 н.р. 4. Головам методичних комісій розглянути на засіданнях проблему «Роль самостійних робіт щодо активізації пізнавальної діяльності в процесі вивчення предмета». жовтень 2016 року

Номер слайду 14

5. На засіданні методичної комісії класних керівників проаналізувати та виробити рекомендації з питань активізації пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час. січень 2017 року 6. Психологу училища Гузік В.Б. вивчити питання психолого-педагогічних основ активізації пізнавальної діяльності учнів проблемних груп та розглянути його на психоло - педагогічному консиліумі. квітень 2016 року 7. Методисту Нефьодовій О.П. надати практичну допомогу молодим учителям із питань методики активізації пізнавальної діяльності на різних етапах проведення уроків. травень 2016 року 8. Бібліотекарю Петрів О.З . розробити каталог та виставку методичних та педагогічних публікацій, статей у періодичній пресі та літератури з питання розвитку самостійної пізнавальної діяльності учнів. березень 2016 року

ppt
Додано
28 березня 2018
Переглядів
4249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку