Цикл уроків тематичного тижня "Зимові свята та традиції"

Про матеріал

Данная разработка соответствует разделу модельной программы курсу "Я досліджую світ".Данная программа разработана в соответствии с новым государственным стандартом начальной школы. Курс охватывает предметы:трудовое обучение, основы здоровья, украинское чтение, информатику. В данной разработке представлена отдельная тематическая неделя. Тема недели: Зимові свята і традиції. В работе пять отдельных уроков курса, в соответствии с темой дня. Работа предназначена учителям начальной школы, которые будут работать по новой программе.

Перегляд файлу

Тема: «Зімові свята у світі»

Мета: розширити уявлення учнів про святкування зимових свят у світі, розвивати емоційний інтелект та толерантність до представників інших культур,виховувати інтерес до традицій і творчості  інших країн, розвивати творчі здібності дітей. Виховувати охайність під  час виконання роботи, активізувати творчу ініціативу; сприяти розвитку самостійності, творчої ініціативи.

Матеріал: скринька,  ножиці, малюнки для роботи в групах,  кольоровий папір , серветки, картки з назвами країн,макет новорічної ялинки

Очікувані результати:

Знати

Вміти

Застосовувати

-особливості святкування зимових свят і традицій у різних країнах світу;

-державні та народні свята України;

-традиції святкування зимових свят на України;

-розумітися на надбанні українського народу,його фольклору стосовно зимових свят;

-користуватись в практичній роботі набутими знаннями;

-використовувати український фольклор у груповій та парній роботі;

- діалогічно висловлювати свої думки

-набуті знання на практиці,в життєвих ситуаціях пов’язувати з необхідними вміннями

 

 

Хід уроку

У класі стоїть ялинка, прикрашена листівками з назвами країн.

1.Ранкове коло

Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning, good morning,
I’m glad to see you.

 

- Привітання англійською мовою в колі.

- Як ви вважаєте, чому ми сьогодні привіталися іноземною мовою?

2.      Сюрпризний момент

Вчитель заносить до групи скриньку.

Вчитель: ця скринька не проста, ця скринька чарівна.

Хто у неї заглядає, диво дивне споглядає.(Дістає новорічну кульку)

елочная игрушка.jpg

Вчитель. Надворі – грудень. Скоро наступить найчарівніше, найулюбленіше свято.   Яке?

( Діти відповідають).  

Я пропоную вам провести подорож-гру

«Як святкують Новий рік у різних  країнах?»

А для чого ж люди придумали цю казку, ми спробуємо дізнатися разом. А починалася історія святкування Нового року так…

Вчитель.

А які символи, ознаки Нового року ви знаєте?

 

ёлка.jpgВчитель.

З Дідом Морозом та Снігурочкою ми зустрінемось незабаром, на Новорічному святі. І ялинку прикрасимо новорічними прикрасами. До речі , кожна країна зберегла свої традиції відзначення новорічних свят.

А сьогодні у нас ялинка незвичайна, вона як міжнародна красуня, прикрашена поки що тільки листівками. Давайте поцікавимося, звідки вони.

 

Англія

Німеччина

Італія

Японія

Китай

 

3.Групова робота

Діти об’єднуються в групи

( Учні по черзі знімають картки з назвами країн) Англія, Італія, Німеччина, Японія, Китай

Вчитель. І так ми вирушаємо в подорож…

1 група Англія

Додаткова інформація Перед тим, як сісти за святковий стіл, англійська родина йде до церкви. Там діти замовляють подарунки Батьку Різдву – пишуть лист-прохання, якого потім приносять додому і вкидають в камін. : дим з димаря неодмінно доправить список бажань за призначенням.

Діти, а хто знає, як звуть в Англії Діда Мороза? Так  – це Санта Клаус! До речі, саме в Англії виник звичай обмінюватися новорічними вітальними листівками. Найперша листівка була намальована із зимовим пейзажем.

 2 група Італія.( отримують картки з символами Італіі: панчохи, золотий ключик, малюнки цукерок-вуглинок)

Додаткова інформація Дуже цікавий звичай в Італії! Там переконані, що в новорічну ніч треба позбуватися всього поганого й непотрібного. 31 грудня починають викидати різний домашній непотріб…просто у вікна.

.Всі італійці чекають добру фею Бефану. Вона прилітає вночі на мітлі, відкриває золотим ключиком двері і, заходячи до кімнати, де сплять діти, наповнює подарунками дитячі панчохи. А неслухняних діток вона нагороджує згаслими вуглинками. До речі, італійські кондитери випускають цукерки у вигляді вуглинок. Ви здогадалися для чого вони?

А італійського Діда Мороза звуть Баббо Натале.

3 група Німеччина(малюнки віслюка, черевиків, сіна)

Наступна наша мандрівка до Німеччини.( Зриває листівку на якій написано слово «Німеччина» .На карті вчитель показує розташування Німеччини)

В цій країні Дід Мороз – Вайнахтсман – з’являється на віслюкові. Німецькі діти кладуть в новорічну ніч у черевики сіно, щоб віслючок підкріпився, поки Вайнахтсман розкладе подарунки.

Додаткова інформація.

В Німеччині Новий рік , як і у нас, – сімейне свято. Родина збирається за великим святковим столом, і ставиться обов’язково таріль з яблуками, горіхами, родзинками. Яблуко – це символ пізнання добра і зла, горіхи символізують таємниці життя, а родзинки – багато щасливих днів у новому році.

 

4 група  Японія ( малюнки човника ,казковий чарівник, дзвінок, прапор)

Додаткова інформація Далі наша мандрівка до Японії та Китаю (Знімає з ялинки листівки з надписом «Японія») Ці країни святкують Новий рік за своїм східним календарем.

У новорічну ніч японські діти кладуть під подушки картинки із зображенням човника із сімома казковими чарівниками – покровителями щастя і добра.

108 ударів дзвона повідомляють про прихід Нового року у Японії. Японського Діда Мороза звуть Сьогану-сан.

 

5 група Китай(малюнки булочок, гілки сосни) китайські діти зустрічають Новий рік тільки в новій одежі, бо вважають це приносить здоров’я і удачу. А найголовніші страви – колобки, булочки з рисової муки.

Двері будинків під Новий рік прийнято прикрашати гілками сосни, бамбука , сливи.

Вчитель.

У країнах Далекого Сходу здавна прийнятий дванадцятирічний цикл відліку років. За легендою , колись дуже давно Будда вирішив кожному року дати ім’я якоїсь тваринки. Скликав він усіх тварин світу, але лише ті дванадцять,що прийшли, були взяті ним до уваги. І саме в тому порядку, в якому вони з’явилися, були названі роки.

Пізніше люди почали знаходити якийсь зв’язок між вчинками, характером і роком , в який вона народилася. Складалися гороскопи за роками народження.

Тож 2016 рік за східним календарем називається роком мавпочки, а 2017 рік – рік півня., 2018- жовтого собаки

Діти, а які ще ви знаєте тваринки, які є назвами років за східним календарем?

( Діти називають, за кожну правильну відповідь вони приносять своїй команді по одному балу)

 гра «Пантоміма»

китайский гороскоп.jpgВчитель пропонує дітям вибрати тварину з кола і показати її рухами. Решта класу повинна її відгадати.

4. Створення колективної роботи «Новорічна ялинка»

G:\НУШ для теми\картинки\Для поста-004.jpg

 

 

 

5. Рефлексія

-Що сподобалось на уроці?

Виберите відповідний колір з запропонованих( зелений, рожевий, червоний).Прикрасьте ними ялинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Зимові свята України

Матеріали для учнів: ілюстрація пори року «Зима», ілюстрації з зимовими святами, зірка(роздатковий матеріал), демонстраційний матеріал для ліплення, пластилін, дошка для пластиліна, стеки для різання пластиліна

  1. Ранкове коло

      Бесіда «Зимові свята»

Вчитель демонструє картинку із зображенням зими

зима.jpg Зимка-зимонька прийшла

І свята нам принесла.

Швидко, діти, час не гайте,

Зимові свята називайте.

Діти: Новий рік, Різдво, свято Миколая.

Вчитель: А які подарунки приносив Миколай? (Святий Миколай згадував усе добре, що зробив протягом року малюк. Для чемних діток були гарні подарунки, а для нечемних різки).

          Які основні атрибути присутні на святі Нового року?(Відповіді дітей).

 

G:\НУШ для теми\картинки\images (5).jpg

Ще взимку святкують Різдво Христове – це найдавніше наше свято. Різдво починається Свят-вечором. Це вечір останнього дня перед Різдвом. На свят-вечір має бути на столі дванадцять страв, бо в Христа було 12 учнів – апостолів. Різдвяні свята тягнуться аж до Водохрещі.

Обов’язково на Свят-вечір виготовляли зірку.

  1. Парна робота Вчитель пропонує дітям намалювати різдвяну зірку, з’єднавши цифри у порядку зростання

zirka

4. Руханка

Встаньте, діти, посміхніться

(стають на носки),

Одне одному вклоніться.

(Кивки головою.)

І до сонцяпотягніться

(підняти руки вгору, потягнутися),

Вліво, вправо нахиліться

(нахили в сторони),

Веретеном покрутіться.

(Стрибки навколо себе.)

 5.      Продуктивна діяльність «Дід Мороз і Снігуронька» (ліплення в парах)

          Діти, а хто до нас приходив на свято Нового року (Дід Мороз і Снігуронька). Так, ми з вами зліпимо Діда Мороза та Снігуроньку.

Вихователь показує послідовність і основні прийоми ліплення:

1. Беремо шматочок пластиліну й розкачуємо як морквинку — це шубка

2. Невеличкий шматочок тіста розкачуємо в кулю — це голова .

3. Розкачуємо  невеличкий валик — це хутряна опушка для шубки

4. Качаємо два однакові стовпчики — це руки.

5. Прикріплюємо всі деталі.

did moroz ta snigyronka

6.      Рефлексія

Вправа «Незакінчене речення»

-Сьогодні на уроці я дізнався….

-Найцікавіше на уроці було…

Було складно, коли…

-Тепер я зможу….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Народні традиції зимових свят

Матеріал для уроку:ілюстрації зі святами, картки для парної роботи з прислів’ями, демонстраційний матеріал для аплікації, картон, кольоровий папір, ватні диски, клей, ножиці

1.На початку уроку пропоную дітям переглянути відео «Доброти свіча. Пісня про Святого Миколая» (https://www.youtube.com/watch?v=alAGK1jDuAg )

 

Кожне свято по-своєму цікаве та веселе.

Одним з найбільших зимових свят, яке відзначає український народ, є день Св. Миколая.

St-Nikolas1День Святого Миколая це свято для всіх дітей. Адже саме в цей день під подушкою у дітлахів знаходиться подаруночок. У цей день не тільки діти, а й всі дорослі святкують день Святого Миколая.

Запитання:

- Чи ви знаєте якого числа ми відзначаємо день Святого Миколая? (19 грудня)

 

- Що ви знаєте про це свято?

- Чому його чекають діти?

- Кому з вас Святий Миколай залишав подарунки під подушкою?

2.Легенда про Святого Миколая

Дуже давно жив юнак. Він був дуже багатий. А звали його Микола. Один раз, від розповідей слуг він дізнався, що на околиці села живе дівчина яка любить одного хлопця. Дівчина була небагата і не могла дати придане батькам багатого хлопця і не могла через це вийти за нього заміж. Тому батько мав намір віддати її на роботу. Микола вирішив допомогти закоханим знайти своє щастя і одружитися. Під покривом ночі Микола одягнувся у плащ, щоб його ніхто не дізнався, і пробрався до будинку дівчини. Він кинув мішечок з грошима у вікно. Вранці дівчина здивувалася, побачивши на підлозі своєї кімнати мішечок з грошима. У ньому не було навіть записки, дівчина навіть не могла віддячити свого рятівника. Так відбувалося кілька ночей поспіль - Микола, переодягнувшись, кидав мішечки з грошима у вікно дівчини. Через кілька днів дівчина зі своїм коханим одружилися. В окрузі всі думали, що це ангел допоміг закоханим.

 За іншою легендою Микола три ночі поспіль кидав у вікно трьох дочок бідняка по зливка золота. За зливка золота для кожної дівчини.

 Дуже багато ще хороших вчинків зробив Микола за своє життя. Він приносив бідним дітям іграшки, теплі речі, ліки ...

 Існує також повір'я: якщо в ніч на Святого Миколая загадати найзаповітніше бажання, то святий його обов'язково виконає.

Запитання:

Як звали юнака?

В яких умовах жив Микола?

Як допоміг Микола закоханим?

Найбільше щастя в житті – це творити добро.

3.Читання віршів дітьми

 

akcija_mikolaj«Миколай»

Коли замерзла річка

І став біленькій гай,

Зійшов у темну нічку,

На землю Миколай!

 

Від хати і до хати,

Снігами через лід

Спішить, спішить завзято

Старенький сивий дід.

 

785e9c8cВін в шапці невидимці

У теплім кожуху

Приніс усім гостинці

В чарівному мішку.

      ***

Задзвенить дзвінок в долині,

І до нас на білому коні.

Через поле, через гай

Іде Святий Миколай.

 

 

50e4d2709ef97***

Цілий рік, цілий рік. Дочекалися!

І слухняними так бути намагалися.

Ми не бились, не штовхались,

І слухняними так бути намагались.

***

Миколай, Миколай подарунки роздавай,

Подарунки роздавай.

Не забудь всіх обійти, в кожен дім до нас прийти.

 

 

4.Інтерактивна вправа: «Інтерв′ю зі Св. Миколаем» G:\НУШ для теми\картинки\images (4).jpg

Уявимо, що ви зустрілися зі Св. Миколаєм.

  • Про щоб Вам хотілося проговорити з ним?
  • Які бажання ви б висловили?
  • Щоб Вам хотілося в нього запитати?

5.Вправа «Збери  прислів’я

 

 

 

 

1) Як на Миколая впаде великий іній

то на добрі хліба та городину.

Якщо на Миколая буде мороз

то врожай на озимину.

Як на Миколая піде дощ

на гарний врожай хліба.

 

 

Народні прикмети (читання)

 6.Трудова діяльність

 

Аплікація «Святий Миколай»

G:\НУШ для теми\картинки\images (13).jpg7. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

Чи було цікаво сьогодні на уроці?

Чи можеш ти використати ці знання у своєму житті?

Який настрій у тебе?

Тема: «Державні свята України»

Обладнання: Інтер’єр української хати, накритий стіл хлібом, кутею, печивом, цукерками. Атрибути одягу кози, Різдвяна Зірка, матеріал для аплікації, картон, кольоровий папір, клей, ножиці, вата, серветки.

  1. Ранкове коло
  2. Привітання
  3. Загадкова скринька

Діти за допомогою запитань з’ясовують,що лежить у скриньці (рукавичка)

  1. Слухання казки «Різдвяна рукавичка» (телеканал Плюс-плюс)

З яким святом пов'язана казка,що ви прослухали

  1. Інсценізація

Пісня

Нова радість настала,                Просим тебе, Царю,

Яка не бувала,                             Небесний Володарю,

Над вертепом зірка ясна             Даруй літа щасливії

Світлом засіяла.                           Цьому господарю.

 

Де Христос родився,                  Даруй господарю,

З Діви воплотився,                     Даруй господині,

Як людина пеленами                  Даруй літа щасливії

Убого повився.                            Нашій України.

 

Приходять колядники з зіркою (5 дітей з сумками).

http://dnz189.dnepredu.com/uploads/editor/2636/98123/sitepage_371/images/kolyadniki.jpg

 

1 дитина:

Бігла Маруся по льоду,

Загубила коляду.

Ти, Оленько, не гуляй,

Ти коляду пошукай!

2 дитина:                                

Коляд, коляд, коляда,

А дід з печі вигляда,

А баба з пічурки –

Гуляють у жмурки.

Тітка Одарка: Бач, які, візьміть цукерки,

Дам вам п’ятачок – затанцюйте гопачок!

Танок „Гопачок”.

Ідуть музики, ведуть Козу, іде Василь.

Хата прибрана (ікони, рушники, свічка, накритий стіл – хліб, печиво, кутя, цукерки).

В хаті тітка Олена і її діти (2 хлопчики і дві дівчинки в українських костюмах).

Тітка Одарка:  Ой, впоралася, та приготувалася, пора б вже й хрещеникам прийти.

Діти: Добрий вечір, щедрий вечір, хрещені мамо й тато, вітаємо вас з Різдвом! (Діти дають вузлик з гостинцями).

Тітка Одарка : Добрий вечір, мої діти, заходьте до хати, буду вас частувати.

Діти: Розкажіть нам, будь ласка, про Різдво.

Тітка: Чи чули ви, мої любі, про маленьких колядників? Невже не чули? То ж послухайте.

Колись давно на Україні їх було дуже багато. Коли наставали різдвяні свята, маленькі колядники, піймавши чарівним неводом найяснішу зірку і викувавши у чарівній кузні чарівні дзвіночки, вирушали в далеку дорогу. Зірка світила їм, щоб колядники не заблукали з путі, бо несли вони людям радісну вістку.

 

http://dnz189.dnepredu.com/uploads/editor/2636/98123/sitepage_371/images/persha_zirka.jpg

 

Пісня тітки Одарки:    

По всьому світу стала новина,

Діва Марія сина родила.

Сіном притрусила, в ясла положила

Господнього сина.

Діва Марія Бога просила:

„Пришли свої дари, Цар Небесний,

Принеси дари Діві Марії

З свічі воскової та з ризи шовкової”.

 

http://dnz189.dnepredu.com/uploads/editor/2636/98123/sitepage_371/images/kolyada.jpg

 

Заходьте до хати.

Діти: Добрий вечір вам, господарям.

Василь: Ми не самі йдем,

Ми Козу ведем.

Від хати до хати сіру волохату,

З довгими ногами, з крутими рогами.

Співають: Де коза ходить, там жито родить,

Де коза рогом, там сіно стогом,

Де коза туп – туп – там жита сім куп,

Де коза хвостом, там жито кустом.

Василь: Підійди ближче,

Уклонися нижче

Щедрій господарці.

Тітка Одарка:  Чим тебе почастувати?

Коза: Дайте мірку жита,

Щоб була я сита,

Дайте мірку вівса,

А зверху ковбаса,

Коли того мало,

Та ще й кусок сала.

Всі діти: Щоб наша Коза весела стала

Та й потанцювала.

Танок Кози, музики грають.

Тітка Одарка:  Дякую тобі, Коза!

Візьми подарунки. (частує всіх).

Тітка Одарка: А зараз, дітки, давайте з вами пограємо.

Спасибі, колядники, що ви прийшли мене втішили, бо все, що ви мені співали, ваші слова чарівні хай збудуться.

 

http://dnz189.dnepredu.com/uploads/editor/2636/98123/sitepage_371/images/dzvinochki.jpg

 

Тітка Одарка: Ось і я в дзвіночки дзвоню,

І до всіх примовляю.

Щастя, здоров’я вам всім бажаю.

Ще й віком довгим,

Прибутком добрим.

З святим Божеством,

Божим Різдвом!

Пісня „Радуйся”.

  1. Трудова діяльність

Створення аплікації «Рукавичка»(Матеріали кольоровий картон, вата медична, стрічка або мотузка, серветки паперові , клей, ножиці, шаблон)


G:\НУШ для теми\картинки\images (15).jpg 

 

  1. Виставка робіт учнів
  2. Рефлексія (святкове частування)

 

 

 

 

 

 

Тема дня: Традиції моєї родини.

Тема уроку: Традиції святкування зимових свят у моїй сім’ї.

Матеріал: світлини родин учнів до фотовиставки, папір, шаблони, клей, ножиці для кожного учня, картки з буквами.

Хід уроку:

1.Ранкове коло.

1.Привітання. Вправа «Вітання і відповіді».

Давайте привітаємся,

Давайте усміхнемося,

Заглянем в очі другові

 І працювать почнемо!

Діти передають один одному привітання і відповідь, наприклад: «Привіт, Оленко, я рада, що ти прийшла».

2. Групове заняття. Вправа «Що у нас спільного?»

Вчитель запропоновує учням обговорити зі своїми сусідами, які вони мають спільні вподобання чи захоплення. Після обговорення потрібно по черзі назвати, що спільного у вас з сусідом.

  • Що спільного у всіх вас, діти? (Ми – учні. Ми всі навчаємося у школі. Кожного дня дізнаємося про щось нове.)

2. Бесіда.

  • Про які зимові свята ви дізналися протягом цього тижня?
  • Яке найулюблиніше ваше зимове свято? Чому?
  • Про які традиції святкування зимових свят  ви дізналися?
  • З ким і де ви святкуєте зимові свята?

3.Пальчикова гімнастика.

Діти разом із вчителем за допомогою пальчикового театру розігрують потішку «Моя сім`я».

Ось цей пальчик — мій дідусь,
Ось цей пальчик — бабця,
Ось цей пальчик — мій татусь,
Ось цей пальчик — мамця,
А цей пальчик — буду я,
Ось і вся моя… (сім’я).

4. Презентація фотовиставки «Традиції моєї родини»

         - Так, сім’я — це наші рідні: мама і тато, братик і сестричка, бабуся і дідусь. Ви разом зі своєю родиною святкуєтезимові свята. Розкажіть, будь ласка, які святау ваших сім’ях найулюбленіші.  Кого з рідних запрошуєте на родинні свята?  Яку участь ви берете у підготовці до свята?

Учні демонструють фотографії, розповідають про родині традиції.

5. Руханка.

В нас дуже велика родина. (промовляючи, ходять по колу)

Щаслива в ній кожна дитина. (зупиняються)

 Доні чепурненькі. (дівчатка плескають у долоньки)

 Синочки гарненькі. (хлопчики плескають у долоньки)

Мама є, (плеснути і підстрибнути)

Ось тато йде,

А за ним я добігаю (біг на місці)

Мама – сонце, (руки вгору)

Тато – небо, (руки в сторони)

 А я – квітонька у гаю. (присісти, руки до личка)

6.Виготовлення різдвяно го янгола.

 - Родина – це ваш дім, ваш оберіг. Бережіть і шануйте свою сім’ю. Будьте  завжди чемними і ввічливими з усіма членами родини. Вивчайте історію свого роду, продовжуйте його традиції.

  Давньою  родиною традицією є оберіги.  Фігурка різдвяного янгола в наші дні є оберегом для дому та сім’ї. Вони є символом добра і благополуччя. Зараз ми з вами зробимо різдвяного янгола.

 

https://bigmirledy.com/wp-content/uploads/2017/12/Paperovi-angely-svoyimy-rukamy.-TSikava-pidbirka-idej-4-490x480.jpg

 

7. Гра «Складіть побажання».

- Складіть із поданих букв новорічне побажання

 

 

(З Новим роком!)

 

8. Рефлексія.

Сьогодні я виконував завдання…

Мені захотілося….

У мене вийшло….

Тепер я зрозумів….

Я навчився…..

Я зміг….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мосьпан Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Охорзіна Ольга Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Короткова Любов Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
11224
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку