Презентація " Народжені в підпіллі"

Про матеріал
Історія дітей, які були покиненні батьками партизанами УПА з метою збереження їхнього майбутнього та визволення неньки України .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Яблуницька загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів Яремчанської міської ради. НАРОДЖЕНІ В ПІДПІЛЛІ  

Номер слайду 2

Автори-розробники: учні 9 – х класів. Консультанти: Молдавчук Марія Василівна, директор Яблуницької ЗОШ І–ІІІ ступенів Яремчанської міської ради. Санкович Марія Василівна, вчитель історії Яблуницької ЗОШ І–ІІІ ступенів Яремчанської міської ради Ільчук Світлана Михайлівна, заступник директора Яблуницької ЗОШ І–ІІІ ступенів Яремчанської міської ради. Учасники проекту: учні 9-х класів

Номер слайду 3

Тип проекту: За метою – пошуковий. За змістом – виховний. За складом учасників – груповий. За тривалістю – довготривалий. Характер партнерської взаємодії – кооперативний. Реалізація міжпредметних зв'язків – міжпредметний

Номер слайду 4

Проблема проекту Більш як піввіку мовчала зґвалтована історія, мовчали люди, а коли називали імена героїв, то говорили з острахом, пошепки. Нині до нас повернулися пласти правди, а з ними – імена борців за національну незалежність, за право життя, свободу і віру у свою державу. І тільки через призму національно-патріотичного виховання в системі освіти, можна говорити про майбутнє України, яке сміло скаже: «Я-українець». Не обов’язково на всі груди кричати я – патріот, а своїми вчинками і поведінкою це доказати.

Номер слайду 5

Актуальність проекту Історія УПА є складовою частиною більш широкої області досліджень українського націоналізму. Важливість вивчення даного питання полягає в тому, що воно дозволяє показати статус УПА в роки Другої світової війни. У с. Яблуниця було три криївки. До сьогоднішнього дня збереглося дві. У яких переховувалося 20 чол. В одній із криївок під Беркутом, переховувалося 7 чол. У 1952 року було викрито ворогом, двоє партизанів Пробаловська Ганна та Олексюк Дмитро, які підірвали себе гранатою. До сьогоднішнього дня на участку Припора, що у Вороненці зберігся бункер. Є версія, що він був одним із найбезпечніших бункерів, де ворог не міг викрити. Зі спогадів Крицкалюк Василини там переховувалося коло 10 чол партизанів. І третя криївка на участку Діл, одна із найменших, 1952 році партизани її покинули, а ворог обстріляв.

Номер слайду 6

Мета проекту Сформувати в здобувачів почуття патріотизму, любові до рідного краю на прикладі героїв УПА Завдання проекту: Сформувати почуття національної свідомості та самосвідомості, патріотизму у дітей та молоді на прикладі героїв УПА. Залучити здобувачів освіти до пошуково-дослідницької роботи щодо вивчення життєвого і бойового шляху героїв УПА. Розробити систему заходів щодо реалізації проекту. Привернути увагу органів учнівського самоврядування, батьків, громадськості до реалізації проекту.

Номер слайду 7

Очікувані результати: Сформуються в здобувачів почуття національної свідомості та самосвідомості, патріотизму, та повага до України, національна, правова свідомість і самосвідомість. Зросте зацікавлення в здобувачів щодо пошуково-дослідницької роботи. Підвищиться рівень активності батьків, громадськості, інших інституцій у вшануванні пам’яті героїв УПА. Кінцевий результат: Монографія: «Від прадіда, провідника ОУН-УПА, до батька воїна АТО» та пам’ятний хрест на одній із криївок с. Яблуниця.

Номер слайду 8

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№з/п. Зміст роботи. Термін виконання. ВиконавціРесурси    матеріальнілюдськіІ Етап. Підготовчий Формування теми проекту.22.01.–29.01.2018 Учасники проекту, УСінформаційнілюдські2. Визначення мети, завдань проекту.ІІ Етап. Моделюючий1. Планування роботи груп в рамках проекту.30.01.– 15.02.2018 Учасники проекту, вчителі історіїінформаційнілюдські2. Розподіл обов’язків3. Визначення основних напрямків та форм роботи.

Номер слайду 9

ІІІ Етап. Практичний1. Збір інформації15.02.- 15.09.2018 Педагог-організатор,класні керівникиінформаційнілюдські2. Зустріч із старожилами села, які володіють інформацією15.02.- 15.09.2018 Педагог-організатор,класні керівникиінформаційнілюдські3. Бесіда з учнями школи: «Хто такі патріоти?»01.09-14.09.2018 Класні керівникиінформаційнілюдські4. Година мужності « Історія не скорених»01.09-14.09.2018 Класні керівникиінформаційнілюдські5.Інформаційно-просвітницькі бесіди про відомих борців за незалежність України01.09 -25.09.2018вч. історії  інформаційніматеріально-технологічнілюдські6. Круглий стіл: «Від прадіда провідника УПА, до батька воїна АТО»01.09 -25.09.2018вч. історії  інформаційніматеріально-технологічнілюдські

Номер слайду 10

ІІІ Етап. Практичний7.Історичне краєзнавство (відвідування музеїв, місць історичних подій)Впродовж навчального року. Класні керівники. Вч.історії  матеріально-технологічнілюдські8. Загальношкільна лінійка: «Ті, хто боролися за державність України»10.10.2018 Директор школиінформаційніматеріально-технологічнілюдські9. Пошукова робота «Досліджуємо долі героїв УПА» 15.02.- 15.09.2019р. Автори проекту.інформаційніматеріально-технологічнілюдські10.«Жінки провідниці в УПА»15.02.- 15.09.2019р. Автори проекту.інформаційніматеріально-технологічнілюдські11. Перегляд фільму «Жива»15.03 -15.04.2019р. Автори проекту.інформаційніматеріально-технологічнілюдські12. Урок-реквієм: «Коли ви вмирали, вам дзвони не грали» 13.10.2019 –19.10.2019р. Вчителі історії, педагог-організаторінформаційніматеріально-технологічнілюдські

Номер слайду 11

13. Участь у розкопках та пошуках криївок13.10.2019 –19.10.2019р. Вчителі історії, педагог-організаторінформаційніматеріально-технологічнілюдські14. Встановлення та посвячення Хреста13.10.2019 –19.10.2019р. Вчителі історії, педагог-організаторінформаційніматеріально-технологічнілюдські15. Виховний захід: «Вони боролись до загину»13.10.2019 –19.10.2019р. Вчителі історії, педагог-організаторінформаційніматеріально-технологічнілюдські16.«Два листи» короткий виклад історії4.05.2019р –14.10.2019р. Учасники проекту. Вчитель історіїІнформаційніматеріально-технологічнілюдські17. Стаття «Медальон на вірність» 4.05.2019р –14.10.2019р. Учасники проекту. Вчитель історіїІнформаційніматеріально-технологічнілюдські

Номер слайду 12

18. Дослідження та опис про криївки, бункери та схрони4.05.2019р14.10.2019р. Учасники проекту. Вчитель історіїІнформаційніматеріально- технологічнілюдські19.«Народженні в підпіллі»4.05.2019р14.10.2019р. Учасники проекту. Вчитель історіїІнформаційніматеріально- технологічнілюдськіІV Етап. Узагальнювально-аналітичний1. Випуск монографії «Від прадіда провідника ОУН-УПА, до батька воїна АТО» вересень- жовтень 2018  Учасники проектуматеріально-технологічні  людські2. Встановлення пам’ятного хреста на одній із криївок»жовтень2018 р. Прес-центр  інформаційні, матеріально-технологічнілюдські3. Узагальнення досвіду з патріотичного виховання. Жовтень2018 р. Адміністрація школи, педагогічний колективінформаційні, матеріально-технологічнілюдські

Номер слайду 13

№з/п. Витратна частина. Сума. Джерело, що фінансує1. Канцтовари (папір, фотопапір, фарби, маркери, ватман)400 грн. Кошти меценатів2. Відеокамера, фотоапарат, комп’ютер,звуковідтворювальна апаратура, інтерактивна дошка,мультимедійний проектор500 грн. батьки3. Витратні матеріали для друку буклетів1000грн. Кошти меценатів4. Транспорт для екскурсій та поїздок1000 грн. Відділ освіти, кошти меценатів. Всього:2900 грн. Кошторис:

Номер слайду 14

Аналіз силового поля. Підтримка. Бал. Опір. Бал. Адміністрація 9 Адміністрація1 Вчителі7 Вчителі3 Учні9 Учні1 Батьки 8 Батьки2 Громадськість 7 Громадськість3 Висновок: цей проект має певну підтримку, яка є більшою за опір, тому вважаємо його життєздатним у подальшому впровадженні.

Номер слайду 15

Два Листи Лист матері Лист батька

Номер слайду 16

«Здобудеш Українську Державу або згинеш у боротьбі за Неї», — під таким гаслом кращі сини й дочки України більше 10 років боролися за Українську Самостійну Соборну Державу.

Номер слайду 17

Григорій Вацеба, псевдо «Сулима» Марія Бабінчук, псевдо «Калина»

Номер слайду 18

Вербіцький Богдан Народжений в підпіллі. Його батьки Пробаловська Ганна 1920р.н. та Олексюк Дмитро. Їх було здано агентами нашого села які знали про їхнє перебування у боївці, яку викопав чоловік Василини Курило Кравчук. Його мати Ганна і батько з переказів відомо, що вони самі себе знищили, тільки через те, що не хотіли йти в руки страшному ворогові. Як це було. Коли маленькому Богданчикові було 1.8 місяців, його ідейні та біологічні батьки зрозуміли, що дороги назад немає. І у 1952 році на весні у Ломпарівку, викликають свого друга Поляка Івана Яковича. Якому завязують очі, дають дитину на руки і кажуть бігти додому. Маленький Богдан від страху мовчав і не знає, що його чекає.. Виховується Богдан у сім ї Поляка Івана Яковича 1930 р.н. та Поляк Василини Федорівни 1928 р.н. Дана сімя була галасливою, адже виховувалося 9 дітей і 10-й Богдан. Прізвище Богдану офіційно дав дідусь Івана Яковича Вербіцький , щоб ніхто не здогадався з якого він роду, адже одразу б його забрали. Важко про це говорити, але мати Пробаловська Ганна та батько Олексюк на весні у 1952 році віддали дитя, крім того жінка носила під серцем 4-те дитинча. Але, щоб не потрапити до рук ворожих ворогів, вони самі привели себе під вівтар смерті. Вони були надзвичайно ідейними людьми які прагнули самостійної України. Вічна їм слава.

Номер слайду 19

Пробаловська Ганна та Олексюк Дмитро

Номер слайду 20

Іван Якович Поляк

Номер слайду 21

Історія жива

Номер слайду 22

Одарка-Марія. Народилася Василина у с. Яблуниця 1 січня 1930 р.н. Пройшла не легкий шлях у своєму житті, бо була у лавах УПА. З 18 річного віку стала зв’язковою. До 1948 р. с. Яблуниця не знала про діяльність партизанів. Під осінь партизани почали приходити до села, і облаштовувати боївки. Закарпатська, Верховинська, Зеленська - основні станції воїнів нашого краю. Чоловік Василини Курило був провідником Закарпатської станиці родом з Ступчатова, Верховинського р.н. Так сталося, що жінка завагітніла і 1952 року народжується донечка У Ступчатові Верховинського р- н. Проте стається, те чого вона очікувала, її було заарештовано, з 1952-1956 рр. Щоб спасти життя дитини, змушені були залишити на виховання у с. Яблунові двоюрідній сестрі чоловіка.

Номер слайду 23

Одарка-Марія. Проте НКВС дізналися про це маля, і без вагань забирають . Протримавши місяць, ніхто не знає як, тільки через те, що дитина дуже плакала повернули зовсім не відомим людям. Одарка – Марія виховувалася у Космачі до 2 класу. Зі слів Василини, дуже важко було повернути дівчинку, особливо після ув’язнення. Проте вона не залишала надії, дізнавшись зі слів простих людей, а також за участі добрих вчителів як згадує жінка, прямо в школі зустрічається з Одаркою . Проте дитина була налаштована проти своєї матері і втікає від неї. Тільки на протязі двох місяців, вчителі переконують другокласницю щодо її матері, де дівчинка сама забажала зустрітися з матірю. Одарка з радістю повернулася до матері і разом прожили до 2016р. На привили кий жаль народжена у підпіллі Одарка – Марія загинула у 2016 р.

Номер слайду 24

Криївка, де переховувалася Василина у с. Вороненко

Номер слайду 25

В результатівстановлено пам’ятний хрест загиблим воїнам УПА Пробаловській Ганні та Олексюку Дмитру

Номер слайду 26

Монографія

Номер слайду 27

Наші дослідження та заходи

Номер слайду 28

Зустріч зі старожилами села Базюк Іван ( 1922 р.н.)

Номер слайду 29

Виховний захід “ПАМ’ЯТАЙ, УКРАЇНО,СВОЇХ ГЕРОЇВ”

Номер слайду 30

Участь в обласній акції “Олюднимо історію разом” Есе “Два листи”

Номер слайду 31

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ

pptx
До підручника
Історія України (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням історії) 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
20 березня 2020
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку