Презентація. Наступність та перспективність у спільній роботі вчителя та вихователя-важливий фактор для соціалізації

Про матеріал
Сумісна робота вчителя і вихователя спеціальної школи. Систематизуючи власний досвід роботи та аналізуючи спеціальну і методичну літературу, ми дійшли висновку, що робота вчителів і вихователів з учнями з особливими освітніми потребами базуються на наступних основних кроках. Вивчення та врахування індивідуальних можливостей учнів з ООП, індивідуалізація темпів опанування навчального матеріалу. Впровадження індивідуального та диференційованого підходу у навчанні на основі комплексної діагностики розвитку учня з особливими освітніми потребами. Врахування в навчальній діяльності принципу корекційної спрямованості навчально-виховних занять, уроків і позакласної роботи (поєднання корекційних, навчальних і виховних завдань). Підхід до навчання учнів з ООП, який передбачає використання різних видів діяльності з метою загального розвитку дитини та корекції порушених функцій, у тому числі продуктивної, що дає змогу опосередковано, у цікавій формі здійснювати виховний вплив на дитину. Послідовність і систематичність формування та закріплення вмінь, знань, автоматизація навичок професійної діяльності на кожному етапі навчання. Виховання у дітей інтересу до занять, пізнавальної активності та самостійності. Досягнення успіхів на кожному занятті, як важливий засіб стимуляції пізнавальної діяльності дітей. Опора на власний досвід. Максимальне виявлення та використання резервів психічного розвитку учнів. Врахування різноманітності і варіативності дидактичного матеріалу, прийомів корекційної роботи в навчально-виховній діяльності. Безпосередня робота з учнем включає: а) бесіду на уроках і в позаурочний час; б) індивідуальну робота на уроках і в позаурочний час ; Важливим у роботі вчителя і вихователя також є формування продуктивних стосунків у дитини з особливими освітніми потребами не лише в класному колективі, але й у сім'ї.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Наступність та перспективність у спільній роботі вчителя і вихователя-важливий фактор для соціалізації Учитель-класовод М. Кобзиста. Вихователь О. Акімова

Номер слайду 2

Систематизуючи власний досвід роботи та аналізуючи спеціальну і методичну літературу, ми дійшли висновку, що робота вчителів і вихователів з учнями з особливими освітніми потребами базуються на наступних основних кроках. Вивчення та врахування індивідуальних можливостей учнів з ООП, індивідуалізація темпів опанування навчального матеріалу. Впровадження індивідуального та диференційованого підходу у навчанні на основі комплексної діагностики розвитку учня з особливими освітніми потребами. Врахування в навчальній діяльності принципу корекційної спрямованості навчально-виховних занять, уроків і позакласної роботи (поєднання корекційних, навчальних і виховних завдань). Підхід до навчання учнів з ООП, який передбачає використання різних видів діяльності з метою загального розвитку дитини та корекції порушених функцій, у тому числі продуктивної, що дає змогу опосередковано, у цікавій формі здійснювати виховний вплив на дитину. Послідовність і систематичність формування та закріплення вмінь, знань, автоматизація навичок професійної діяльності на кожному етапі навчання.

Номер слайду 3

Виховання у дітей інтересу до занять, пізнавальної активності та самостійності. Досягнення успіхів на кожному занятті, як важливий засіб стимуляції пізнавальної діяльності дітей. Опора на власний досвід. Максимальне виявлення та використання резервів психічного розвитку учнів. Врахування різноманітності і варіативності дидактичного матеріалу, прийомів корекційної роботи в навчально-виховній діяльності. Безпосередня робота з учнем включає:а) бесіду на уроках і в позаурочний час;б) індивідуальну робота на уроках і в позаурочний час ;Важливим у роботі вчителя і вихователя також є формування продуктивних стосунків у дитини з особливими освітніми потребами не лише в класному колективі, але й у сім'ї.

Номер слайду 4

Наступність і перспективність навчально-виховного процесу залежить від того, наскільки узгоджено працюють учителі і вихователі.

Номер слайду 5

Завдяки спільній роботі :виробляються єдині вимоги до учнів, створюються умови для боротьби за високу якість навчання і виховання дитячого колективу, своєчасно надається допомога в роботі вчителя і вихователя визначаються педагогічно доцільні засоби впливу на дітей.

Номер слайду 6

Існують такі форми узгодження роботи вчителя і вихователя:усна й письмова взаємоінформація;обговорення єдиних вимог до учнів з предмета, поведінці;участь у засіданнях методичних об´єднань, педагогічних читаннях, науково-практичних конференціях, розробка спільними зусиллями окремих тем;ведення психолого-педагогічних спостережень;допомога вихователя вчителеві в організації самостійної роботи учнів на уроках;відвідування вчителями груп, допомога вихователю й учням у раціональній організації виконання домашніх завдань;відвідування уроків вихователем;спільне проведення навчально-виховних заходів, класних годин;вчителі та вихователі готують і проводять разом батьківські збори вивчають: - домашні умови учнів; - встановлюють з батьками хороші ділові відносини;забезпечення інформацією про самопочуття, лікування і оздоровлення вихованців;ведення спеціальних зошитів взаємозв´язку в роботі між учителями і вихователями;Застосування цих форм приносить велику користь у піднесенні якості навчання і виховання учнів!

Номер слайду 7

Взаємодія між учителем і вихователем у школі здійснюється в двох основних видах спільної діяльності: в навчальній - під час уроків і виконання учнями домашніх завдань в позанавчальній - у різних видах позакласноїта позашкільної діяльності.

Номер слайду 8

На початку навчального року вчитель й вихователь, переглядаючи програму, спільно визначають, яку роботу зможуть провести з учнями вихователі в позаурочний час, уточнюють зміст діяльності вихователя, спрямованої на піднесення якості знань учнів.

Номер слайду 9

Учитель-класовод в процесі навчання одночасно навчає дітей раціональних прийомів самостійної роботи як в оволодінні теоретичним матеріалом, так і у виконанні практичних робіт. Вихователь безпосередньо не займається навчанням учнів, однак, здійснюючи керівництво їхньою самопідготовкою, продовжує роботу, почату вчителем на уроці.

Номер слайду 10

Ведення щоденника дає змогу встановити контакт між учителем і вихователем, допомагає організувати і проконтролювати роботу учнів на уроці і в ході самопідготовки.

Номер слайду 11

Маючи достатню інформацію, вихователь, приміром, якщо не впевнений у тому, що матеріал добре засвоїли всі вихованці, попередньо проводить зі слабкими учнями відповідну індивідуальну або групову роботу, лише потім учні приступають до виконання домашніх завдань.

Номер слайду 12

Прагнучи встановити тісний контакт у спільній роботі, слід користуватися такими методами:відвідування уроків вихователем відвідування занять із самопідготовки вчителемособисті бесіди після уроківведення щоденника взаємодіїведення спеціальних зошитів, у які вчитель вносить д/з, свої зауваження про окремих учнів, про важливі особливості в поведінці, а вихователь, у свою чергу, по закінченні навчання в школі записує в зошит зауваження про дітей під час роботи. Щоденник ведеться за певною формою.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Взаємодія вчителя і вихователя не обмежується часом, відведеним для уроків та занять із самопідготовки, а продовжується і в позанавчальній виховній роботі.

Номер слайду 15

Не порушуючи права учнів на самостійність, вихователь і вчитель допомагає їм вибрати гурток, секцію з урахуванням здібностей і нахилів. Вчителі і вихователі, час від часу, мають відвідувати заняття окремих гуртків (з виготовлення сувенірів), секцію (з футболу) факультативи з предметів СПО, розвиток мовлення, ЛФК, цікавитися успіхами своїх вихованців.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Сумісна робота вчителя і вихователя починається з ранкової лінійки і не закінчується

Номер слайду 18

Сумісна роботу вчителя і вихователя спеціальної школи спрямована на запобігання правопорушень, активізацію профілактичної роботи щодо збереження життя та здоров’я учнів. Створення соціально-культурного клімату в дитячому середовищі, якій би допоміг дитині легко освоїтись у навчальному і виховному процесі, сприяв творчому саморозвитку, саморозкриттю, спонукав до самостійної діяльності, сприйманню навколишнього світу, таким, яким він є насправді, і радіти життю на рівні з усіма жити, працювати, взаємодіяти.

Номер слайду 19

Вчитель і вихователь повинні бути єдиним цілим, доповнюючи один одного, допомагаючи дитині реалізувати свій пізнавальний, творчий потенціал, навчитися із користю використовувати свій вільний час.

Номер слайду 20

Взаємодія вчителя і вихователя не обмежується часом, відведеним для уроків та занять із самопідготовки, а продовжується і в позанавчальній виховній роботі. Від виховання залежить, чи буде життя дітей радісним і змістовним. Вчитель і вихователь може зміцнити або знищити віру дитині в доброту людей, у свої сили. Хороший вихователь і вихователь для вихованців - це уособлення справедливості, захист, приклад для наслідування. Вчитель та вихователь – партнери в навчанні та вихованні дітей!

pptx
Додав(-ла)
Kobzista Marina Volodymyrivna
Додано
22 січня 2022
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку