Презентація "Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки. Підстилі. Основні жанри".

Про матеріал
Презентація "Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки. Підстилі. Основні жанри".10 клас (профільний рівень).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки. Підстилі. Основні жанри

Номер слайду 2

Пригадаймо!

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Підстилі наукового стилю мовлення. Різновид наукового стилю. Жанрові різновиди. Власне науковий. Статті, дисертації, монографії, наукові доповідіНауково-популярний. Нариси, книги, лекціїНауково-навчальний. Підручники, навчальні посібники, програми, збірники вправ, лекції, конспекти. Науково-інформативний. Реферати, анотації, рецензії, відгуки, огляди, резюме. Науково-довідковий. Словники, енциклопедії, довідники, каталоги. Науково-технічнийІнструкції, патенти, авторські свідоцтва, доповідні записки, службові листи, промислова реклама. Науково-діловий. Наукові звіти, довідки про впровадження результатів досліджень, угоди про наукову співпрацю. Науково-публіцистичний. Науково-публіцистична стаття, хроніка, науковий огляд, наукове інтерв'ю, репортаж. Науково-фантастичний. Фантастичні оповідання, повісті, романи

Номер слайду 6

Власне науковий (академічний) підстиль. Призначе­ний він для написання первинних і вторинних науко­вих текстів, що повідомляють наукову інформацію, доводять її новизну. Характерними ознаками власне наукового підстилю є академічність викладу, насиче­ність термінами, книжність, чіткість визначень, точ­ність, переконливість аргументації, синтаксичних кон­струкцій, логічна, послідовність викладу, лаконічність форми. Тексти цього різновиду адресовані фахівцям відповідного профілю. У науковому стилі пишуть твори малих жанрів — реферати, анотації, рецензії, наукові доповіді, курсові та дипломні роботи тощо. Науково-навчальний підстиль. Ним послуговуються при написанні підручників, навчальних та методичних посібників, практикумів (збірників завдань і вправ), навчальних програм, курсів лекцій, словників, конспек­тів, методичних рекомендацій, хрестоматій Тощо. Нау­кову інформацію такий підстиль подає аргументовано і доступно для студентів чи учнів. Науково-навчальні тек­сти характеризуються дидактичною спрямованістю, ілюстраціями, логікою і стрункістю. Відбір Матеріалу, зміст і форма навчальної літератури залежать від адре­сності— для вищої школи, середньої, інших типів шкіл. Науково-популярний підстиль. Використовують його для написання статей, есе, наукових праць, інтерв'ю, оглядів наукової інформації. Завдання науко­во-популярної літератури — в доступній і зрозумілій формі з допомогою різних прийомів активізації уваги читача (яскраві образи, порівняння) ознайомити читача з науковими знаннями. Наукові положення у таких текстах ілюструють прикладами. Натомість уникають спеціальних умовних позначень, символів, формул, складних схем. Замість вузькоспеціалізованих термінів пропонують загально­вживану лексику, додають спрощені визначення. Нау­ково-популярним текстам властиві прості речення, рідше — складні синтаксичні конструкції

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Це цікаво! Одна з відомих метафор – слова Шекспіра про те, що: Весь світ – сцена, а всі чоловіки та жінки – просто актори. Англійський драматург і поет, порівнює світ зі сценою, кажучи, що одне є інше. Однак він зовсім не стверджує, що світ – це буквально сцена. Його порівняння створено зі стилістичною метою. Порівнюючи світ зі сценою, а людей у світі з акторами на ній, він пропонує нам задуматися про подібність між ними, та в більш широкому сенсі, про значення людської природи й нашого місця у світі. Інший приклад: Наше життя останнім часом – це американські гірки. Подумайте, що мається на увазі під цим висловом. Те, що життя насправді являє собою справжні американські гірки? Або те, що в житті останнім часом є багато злетів та падінь, які нагадують американські гірки?

Номер слайду 10

Риба-причепа рухається дуже рідко. Та й навіщо це їй. Вона використовує інших як транспортний засіб. На голові в цієї риби є великий овальний присосок, за допомогою якого прилипала прикріплюється до черева якоїсь великої риби, черепахи або кита і так мандрує океаном. Метафора “риба-причепа” вносить у текст нестандартність, тому її краще запам’ятати, як щось незвичне, оригінальне. В Атлантичному, Тихому й Індійському океанах живе риба-пилка, або, як її ще називають, звичайний пилкокрил. Свою назву пилкокрил отримав через те, що він має сильно витягнуте рило, сплющене й оснащене з обох боків великими гострими виростами. Саме завдяки метафорі читач розуміє характерну особливість цієї риби (рило схоже на пилку)Знайдіть у реченнях наукові метафори та з’ясуйте їх функції

Номер слайду 11

Спілкування

Номер слайду 12

Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Макарук Катерина Григорівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
26 січня 2023
Переглядів
12589
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку