«Експрес-тест» (маx 11 балів): 1. Орган, в якому відбувається запліднення: а) піхва, б)матка, в) маткова труба, г) яєчник.(1 б) 2. Що утворюється в результаті запліднення: а) зигота, б) зародок, в) плід, г) бластула. (1 б) 3. Назвіть процес виходу яйцеклітини з фолікули яєчника: а) менструація, б) овуляція, в) мутація, г) полюція.(1 б) 4. Спільна ознака чоловічих та жіночих гамет: а) нерухомі, б) рухомі, в) гаплоїдні, г) кулясті. (1 б) 5. Нейрула утворюється внаслідок: а)бластуляції, б) гістогенезу та органогенезу, в) гаструляції, г) запліднення.(1 б) 6. Призначення плаценти: а) плід отримує поживні речовини та кисень і звільняється від вуглекислого газу й інших продуктів обміну; б) виконує функцію тимчасової залози внутрішньої секреції; в) захищає плід від механічних пошкоджень; г) бере участь у поділі клітин зародка. (2 б) 7. Позначте правильну послідовність проходження сперматозоїда під час запліднення: а)матка, б)маткова труба, в)піхва, г) шийка матки. (2 б) 8. Позначте послідовність етапів ембріонального розвитку: а) утворення органів; б) імплантація, в) запліднення, г) утворення зародкових оболонок (2 б)
«Експерс-Тест» (max 11 балів) 1. Орган, в якому відбувається запліднення: а) піхва, б)матка, в) маткова труба, г) яєчник. 2. Що утворюється в результаті запліднення: а) зигота, б) зародок, в) плід, г) бластула. 3. Назвіть процес виходу яйцеклітини з фолікули яєчника: а) менструація, б) овуляція, в) мутація, г) полюція. 4. Спільна ознака чоловічих та жіночих гамет: а) нерухомі, б) рухомі, в) гаплоїдні, г) кулясті. 5. Нейрула утворюється внаслідок: а)бластуляції, б) гістогенезу та органогенезу, в) гаструляції, г) запліднення. 6. Призначення плаценти: а) плід отримує поживні речовини та кисень і звільняється від вуглекислого газу й інших продуктів обміну; б) виконує функцію тимчасової залози внутрішньої секреції; в) захищає плід від механічних пошкоджень; г) бере участь у поділі клітин зародка. 7. Позначте правильну послідовність проходження сперматозоїда під час запліднення: а)матка, б)маткова труба, в)піхва, г) шийка матки (в→г→а→б). 8. Позначте послідовність етапів ембріонального розвитку: а) утворення органів; б) імплантація, в) запліднення, г) утворення зародкових оболонок (в→б→г→а).
Бо ж тільки в молодості сила Нас підніма в небесну вись. Лише у молодості крила Нестримно нас несуть кудись. (Надія Красоткіна, сучасна українська письменниця) Красиві ми і молоді, Йдемо дорогою одною, І є усе у нас в житті, І нам не треба більш нічого. (Юрій Воронківський, сучасний молодий український поет).
– козак Іван Савич Запорозький прожив 118 років; осавула отримав паспорт із рук Дюка Рішельє; – отаман Петро Калнишевський прожив 113 років; – ігумен Мотронинського монастиря Матвій Значко-Яворський, який благословляв шаблі гайдамак, ідеолог Коліївщини прожив 107 р.; – математик Борис Букрєєв прожив 103 роки; у 96 років написав підручник із вищої геометрії. У 100 років Борис Якович завідував кафедрою вищої геометрії Київського університету.
«Експрес-Тест» (маx - 3 бали): 1. Оберіть приклади вторинних статевих ознак: - у дівчат: б), г), д), з). - у хлопців: а), в), е), ж), з). а) розширення пліч; б) розширення таза; в) мутація голосу; г) ріст молочних залоз; д)поява менструації; е) оволосіння обличчя; ж) поява полюції; з) збільшення статевих гормонів. 2. Укажіть послідовність етапів постембріонального розвитку: а) грудний період; б) підлітковий вік, в) дошкільний вік, г) молодший шкільний вік. (а→в→г→б).
«Експрес-тест» (маx - 3 бали): 1. Оберіть приклади вторинних статевих ознак: - у дівчат: б), г), д), з). - у хлопців: а), в), е), ж), з). а) розширення пліч; б) розширення таза; в) мутація голосу; г) ріст молочних залоз; д)поява менструації; е) оволосіння обличчя; ж) поява полюції; з) збільшення статевих гормонів. 2. Укажіть послідовність етапів постембріонального розвитку: а) грудний період; б) підлітковий вік, в) дошкільний вік, г) молодший шкільний вік. (а→в→г→б).