Дана презентація стане у нагоді під час вивчення теми: "Індивідуальний розвиток людини". Презентація містить експрес-тести, гіпотези старіння, цікаві факти, елементи рефлексії.
«Експрес-тест» (маx 11 балів): 1. Орган, в якому відбувається запліднення: а) піхва, б)матка, в) маткова труба, г) яєчник.(1 б) 2. Що утворюється в результаті запліднення: а) зигота, б) зародок, в) плід, г) бластула. (1 б) 3. Назвіть процес виходу яйцеклітини з фолікули яєчника: а) менструація, б) овуляція, в) мутація, г) полюція.(1 б) 4. Спільна ознака чоловічих та жіночих гамет: а) нерухомі, б) рухомі, в) гаплоїдні, г) кулясті. (1 б) 5. Нейрула утворюється внаслідок: а)бластуляції, б) гістогенезу та органогенезу, в) гаструляції, г) запліднення.(1 б) 6. Призначення плаценти: а) плід отримує поживні речовини та кисень і звільняється від вуглекислого газу й інших продуктів обміну; б) виконує функцію тимчасової залози внутрішньої секреції; в) захищає плід від механічних пошкоджень; г) бере участь у поділі клітин зародка. (2 б) 7. Позначте правильну послідовність проходження сперматозоїда під час запліднення: а)матка, б)маткова труба, в)піхва, г) шийка матки. (2 б) 8. Позначте послідовність етапів ембріонального розвитку: а) утворення органів; б) імплантація, в) запліднення, г) утворення зародкових оболонок (2 б)
Номер слайду 3
«Експерс-Тест» (max 11 балів) 1. Орган, в якому відбувається запліднення: а) піхва, б)матка, в) маткова труба, г) яєчник. 2. Що утворюється в результаті запліднення: а) зигота, б) зародок, в) плід, г) бластула. 3. Назвіть процес виходу яйцеклітини з фолікули яєчника: а) менструація, б) овуляція, в) мутація, г) полюція. 4. Спільна ознака чоловічих та жіночих гамет: а) нерухомі, б) рухомі, в) гаплоїдні, г) кулясті. 5. Нейрула утворюється внаслідок: а)бластуляції, б) гістогенезу та органогенезу, в) гаструляції, г) запліднення. 6. Призначення плаценти: а) плід отримує поживні речовини та кисень і звільняється від вуглекислого газу й інших продуктів обміну; б) виконує функцію тимчасової залози внутрішньої секреції; в) захищає плід від механічних пошкоджень; г) бере участь у поділі клітин зародка. 7. Позначте правильну послідовність проходження сперматозоїда під час запліднення: а)матка, б)маткова труба, в)піхва, г) шийка матки (в→г→а→б). 8. Позначте послідовність етапів ембріонального розвитку: а) утворення органів; б) імплантація, в) запліднення, г) утворення зародкових оболонок (в→б→г→а).
Номер слайду 4
Тема уроку: Постембріональний розвиток людини.
Номер слайду 5
«Життя наше коротке, тому що ми ним погано розпоряджаємось» (давньоримський філософ Сенека); «Ніщо більше люди не бажають зберегти і між тим, ніщо менше не бережуть, ніж власне життя» (французький мораліст 17ст. Ж.Лабрюйер).
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Вікові періоди людини
Номер слайду 8
Словом чи реченням охарактеризувати особливості підліткового віку: (робота в групах) І. Морфо – анатомічні ІІ. Фізіологічні ІІІ. Психо – емоційні
Номер слайду 9
Бо ж тільки в молодості сила Нас підніма в небесну вись. Лише у молодості крила Нестримно нас несуть кудись. (Надія Красоткіна, сучасна українська письменниця) Красиві ми і молоді, Йдемо дорогою одною, І є усе у нас в житті, І нам не треба більш нічого. (Юрій Воронківський, сучасний молодий український поет).
Номер слайду 10
Гіпотези старіння
Номер слайду 11
СТАРІННЯ
Номер слайду 12
Упродовж 1951 – 1952 рр. інститут ім. О. Богомольця здійснив перший “перепис” довгожителів в Україні. Після цього було створено картотеку, до якої увійшли дані на 11 тисяч осіб віком від 90 років і старших, із них вік 1 129 осіб перевищував 100 років, близько 100 людей – 110 років.
Номер слайду 13
– серед довгожителів планети є українець Григорій Нестор, який прожив 116 років, 270 днів (15 березня 1891 – 17 грудня 2007);
Номер слайду 14
– козак Іван Савич Запорозький прожив 118 років; осавула отримав паспорт із рук Дюка Рішельє; – отаман Петро Калнишевський прожив 113 років; – ігумен Мотронинського монастиря Матвій Значко-Яворський, який благословляв шаблі гайдамак, ідеолог Коліївщини прожив 107 р.; – математик Борис Букрєєв прожив 103 роки; у 96 років написав підручник із вищої геометрії. У 100 років Борис Якович завідував кафедрою вищої геометрії Київського університету.
Номер слайду 15
Сучасний довгожитель планети. Довгожителі за всю історію людства.
Зупинка «ДЧЦМЗ» (Для чого це мені знадобиться в житті?...)
Номер слайду 19
Домашнє завдання: всім (1 - 10 балів) – читати § 31,32 + інформація «Демографія, демографічні проблеми рідного краю», діяльність (письмово); + за бажанням (високий рівень) –побудувати графік залежності швидкості росту від віку на всіх етапах онтогенезу. Дати йому пояснення.