10 ор сн х на чо 02
с і у ання, я і о нен
на о ен
Вміння с і у а ся а ра но с о а с ої ум а ч іна е ає на с осун . Не а о м с і ує ес , а а о я міє е нахо і хо о о но о.
Ті і на ч о ома а обу у а і а у, р ємну ро мо у, і я ої о ен учасн о р має а о о ення. Нас ра і, с ра арне ра ення на ну у е а о.
А ер е ра ення ро ас с а ає ся о момен , о оч нає е о ор .
Зна ч я ра но о ор , мо на ося ус іхі у ар’єрі,
особ с х с осун ах а о р ма неаб я у е неніс і час на омс но м м .
о р му ес х 10 на чо с і у ання і арн ре у а ам бу е аран о ан .
Гарн с і ро мо н – е не і а на, я і є ос с а а , а а, я а міє у а но с уха . Тому,
х о о ас ер ає ся, у е а о, об ере ня ся емо ро мо , а о е у а но
с уха . Та а на ч а на ас ам а ніс
ере ону а а ес а но ере о ор , бо і час
а но о с ухання не ус е о ної е а і ро мо .
Візьміть на озброєння ці поради:
зосередьтеся на динаміці розмови й не відволікайтесь; зверніть увагу на мову тіла співрозмовника; покажіть власною мовою тіла, що ви уважно слухаєте: кивайте, посміхайтесь, виражайте емоції; коментуйте те, що почули.
Нама а ч с р ерну у а у усіх р су ніх, ея і час о абу а ро е, м он є нас ра і. У а ному с і ро мо н у у е е о а і о р не ріс а не е неніс а ої о е ін . Ч ар о о ор ро е, о а о о ення і ро мо
о на с орона не о р має. Та на ря ч а о но н не ба ання с і у а ся
ма бу н ому.
Бу собо ея х с уа іях не а е рос о, а е мо о.
Візьміть на озброєння ці поради:
визначте те, що ви найбільше в собі цінуєте; діліться своїм досвідом під час розмови; не бійтеся показати співрозмовникам свої недоліки.
08
О на а ору ус іху у обу о і арної бесі – р ємне учання. На ря ч ам с о обає ся
ро мо я но , я а ос і но м мр і іс я о но о с о а с а яє «ем», «е», «а». Це не і о ано уч , а а ує на о на не е ненос і а
бра у нан .
Візьміть на озброєння ці поради:
тренуйтесь правильно вимовляти слова; запишіть власний голос, щоб ви чули тон та чіткість вимови; говоріть повільно і спокійно; виробіть правильну поставу: стійте прямо, відвівши плечі назад, щоб відкрити діафрагму.
Та с осіб о о яє е і на ся інформа і ро ну а а уч її о ро мо . В ор с о у е і р і а ання аб обу
бі е інформа ії ро с і ро мо н а або мус о о мір у а на емо а ої ро мо . За ання іс я і о і і о а у , о і сно а но
с уха і а ес ум о н .
Візьміть на озброєння ці поради: намагайтесь не перебивати та не реагувати на відповідь занадто швидко; витримуйте паузи, бо іноді саме вони штовхають людину більше відкритися.
Аби стати гарним співрозмовником, потрібно вчитися. Можливо, спочатку вам буде ніяково, проте згодом ви помітите позитивні результати ваших намагань.
Браян Трейсі, мотиваційний оратор та автор ідей з саморозвитку, сказав так:
«Спілкування – це навичка, якої можна навчитися. Це як кататися на велосипеді чи набирати текст.
Якщо у вас виникне бажання працювати над цим, то ви зможете досить швидко покращити якість кожної сфери свого життя».