«Мозковий штурм»Який розділ мовознавства ми вивчаємо?Що називаємо іменником?Які морфологічні ознаки іменника?Над чим працювали минулого разу?
Номер слайду 3
«Пригода з Дмитриком»З нашим Дмитриком сталася сьогодні дивна пригода… Цуценя з назвиськом НЕПричепилося до мене, Переслідує мене Цуценя, немов шалене, Із назвиськом дивним НЕ.
Номер слайду 4
От сьогодні встав я зранку, Гарно вмитись намір мав, Швидко виніс воду з ганку, Рушничок у руки взяв…Цуценя шугись під ноги, Круть туди - сюди хвостом… Я за ним - і вже з дороги Тільки курява стовпом!
Номер слайду 5
Не умився, не наївся І бабусі не спитав, А хтозна - куди подівся, Був - загув, немов розтав… Якби НЕ не заважало, Я б на річці не корпів, Наловив би риб немало- Щук, пліток і коропів.
Номер слайду 6
Через нього не спіймав я ані рака за півдня. Скаламутило Застав’я бешкетливе цуценя. Зрозуміло, через нього підняла бабуся крик: -Покараю тебе строго,- не сказавши, з хати зник!
Номер слайду 7
Я б наївся, я б умився, Я б вернувся на обід, Я б не зник, а відпросився, Як ото онукам слід.-Цілий день ви б не журились, не шукали скрізь мене, якби зранку не з’явилось цуценя з назвиськом НЕ!
Номер слайду 8
Скрізь воно, куди не ткнуся з ним - лиш прикрощі одні. Вже й лягати спать боюся, Щоб не снилося мені!
Номер слайду 9
- Допоможемо Дмитрикові подолати невгамовне НЕ?
Номер слайду 10
Аутотренінг. Я- шестикласник. Я – особистість. Я думаю і аналізую. Я не боюсь висловлювати свої судження. Я можу помилятися, але міркую далі. Я шукаю істину. Я хочу знати. Я подолаю невгамовну НЕ!!!
Номер слайду 11
Промовте тему уроку. Які завдання поставимо перед собою на урок?Девізом нашого уроку сьогодні будуть слова:(НЕ) ЗАКОЛИШУТЬ НАС УДАЧІ,(НЕ)ВДАЧІ (НЕ) ЗІБ’ЮТЬ З ПУТІ!Як напишемо НЕ з дієсловами?
Номер слайду 12
Номер слайду 13
НЕ підготувала вам випробування: І тур «Загадкові слова» Мовлятко, нависть, года, біж, вдаха, від, гатив, вільник, забудка, діля. Ці слова не існують без НЕ, як їх напишемо?
Номер слайду 14
РОБОТА В ПАРАХ: Виписати іменникиз орфографічного словника, що не вживаються без НЕ
Номер слайду 15
ІІ тур «Антоніми»Утворити слова з протилежним значенням Правда- Друг- Щастя- Воля- Віра- Радість- Доля-Чи можемо їх замінити синонімами?
ІІІ тур «НЕДО»НЕДО- вічний недороба,Недоводько до кінця. Все йому не до вподоби,Все йому не до лиця.«Не займай!»- недочуває,«Поможи!»- недобачає. Не доївши хліба - страв,Недовзувшись - геть подавсь.
Номер слайду 18
Ой, і в кого він удався,Я і сам ще недобрав!З ним і в школі теж морока: Недодума, недовтне,Недовисидить уроку,Не додому йде по зміні,Не до книжки - на пусте…Не доходить до хлопчини,Що недоуком росте!
Номер слайду 19
Визначити значення префікса НЕДО-. Запам’ятати правопис Недогляд, недогарок, недопалок, недооцінка, недорід, недоук, недолік, недогода, недосів.
Номер слайду 20
ІV тур «Народна мудрість» Збагатись народною мудрістю. Відшукай помилку. Поясни написання не з іменниками. Не праця дорога а діло. Не голка шиє а руки. Не клей тримає а вміння. Не море топить кораблі а вітер. Не кожух гріє теслю а сокира. Не силою роби а розумом, не серцем а звичаєм. Думки рухай не язиком а вухами, очима та розумом. Працюй плечима а не очима. Не мовчанка буває нудна а пуста балачка.
Номер слайду 21
V тур «Алгоритм»- Скласти алгоритм написання НЕ з іменниками:1 крок. Чи вживається слово без НЕ?2 крок. Чи утворюється слово з протилежним значенням, яке можна замінити синонімом?3 крок. Чи є НЕДО префіксом , що означає неповноту дії?4 крок. Чи є протиставлення?
Номер слайду 22
VІІ тур «Ерудити»Виконати вправу217
Номер слайду 23
Гра «ТАК-НІ»НЕ з іменниками пишемо разом, коли є протиставлення?НЕ з іменниками пишемо разом, коли слово без не не вживається?НЕ з іменниками пишемо окремо, коли утворюється іменник з протилежним значенням?Іменники з НЕДО , що мають значення неповноти дії, пишуться разом? - ЧИ ЗДОЛАМИ МИ НЕВГАМОВНЕ НЕ ?