Презентація з досвіду роботи вчителя початкових класів "Нестандартні форми уроку", з використанням сучасних форм уроку, які можна застосувати під час уроків у початковій школі.
В умовах реалізації компетентнісного підходу одним із основних завдань сучасної школи є формування активної інтелектуальної особистості, яка: має достатній рівень культури, володіє знанням основ наук, здатна креативно мислити, проявляти ініціативу, творчо вирішувати життєві і професійні завдання. Вагомий внесок у формування такої особистості забезпечує використання в освітньому процесі нестандартних форм організації навчання, які створюють умови для активної навчальної діяльності школярів. Ці форми здійснюють емоційний вплив на дітей, підтримують інтерес до навчання, забезпечують інтелектуальний розвиток, спонукають до ініціативи, формують навички взаємодії з іншими учасниками освітнього процесу.
Номер слайду 3
Проблемами визначення сутності нестандартних форм організації навчання, їх класифікації, ефективності та доцільності використання торкалися у своїх дослідженнях І. Підласий, О.Савченко, Л.Лухтай, Е.Печерська, В.Щеньов, Т.Лакоценіна, С.Кульневич
Номер слайду 4
–
Номер слайду 5
– Однак усі дослідники проблеми нестандартних форм навчання дотримуються однієї думки щодо застосування їх у навчальному процесі. Вони вважають, що з таких занять неможливо будувати весь процес навчання, надмірне їх використання може призвести до втрати інтересу до навчального предмета.
Номер слайду 6
Ознаками нестандартних організаційних форм навчання є:
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
На такому занятті школярі мають відчувати себе Учитель на таких уроках виконує роль інструктора, який організовує роботу учнів, дає певні вказівки, поради. Нетрадиційними формами перевірки навчальних досягнень учнів є УРОКИ-ЗМАГАННЯ
Номер слайду 13
В організації та проведенні уроку-змагання виділяють три основних етапи: підготовчий, ігровий і підведення підсумків. Для кожного уроку ця структура конкретизується залежно від змісту дидактичного матеріалу та особливостей сюжету змагань.
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Одним із найскладніших завдань початкового курсу є формування в учнів уміння висловлювати власну думку. Навчити висловлюванню – означає навчити бачити оточуючий світ, аналізувати побачене, міркувати, висловлювати свої думки з приводу побаченого, пережитого чи почутого, застосовуючи мовленнєві уміння. З цією метою проводяться уроки розвитку творчих здібностей
Номер слайду 18
Заняття, проведене в такій формі, мотивує мовленнєву творчість школярів, сприяє вдосконаленню їхнього монологічного мовлення, пробуджує інтерес до об’єктів екскурсії
Номер слайду 19
. Компетентнісний підхід у навчанні передбачає опанування знань і умінь у процесі активної пізнавальної діяльності. Актуальними у реалізації цього завдання є уроки-дослідження, які передбачають спільну діяльність учителя й учнів, спрямовану на дослідження певного явища з метою його розуміння та усвідомленого засвоєння
Номер слайду 20
. Ефективність навчання молодших школярів значною мірою залежить від вибору вдалих форм організації навчальної діяльності учнів та здатності вчителя правильно їх підготувати й провести