Презентація з досвіду роботи вчителя початкових класів "Нестандартні форми уроку", з використанням сучасних форм уроку, які можна застосувати під час уроків у початковій школі.
В умовах реалізації компетентнісного підходу одним із основних завдань сучасної школи є формування активної інтелектуальної особистості, яка: має достатній рівень культури, володіє знанням основ наук, здатна креативно мислити, проявляти ініціативу, творчо вирішувати життєві і професійні завдання. Вагомий внесок у формування такої особистості забезпечує використання в освітньому процесі нестандартних форм організації навчання, які створюють умови для активної навчальної діяльності школярів. Ці форми здійснюють емоційний вплив на дітей, підтримують інтерес до навчання, забезпечують інтелектуальний розвиток, спонукають до ініціативи, формують навички взаємодії з іншими учасниками освітнього процесу.
– Однак усі дослідники проблеми нестандартних форм навчання дотримуються однієї думки щодо застосування їх у навчальному процесі. Вони вважають, що з таких занять неможливо будувати весь процес навчання, надмірне їх використання може призвести до втрати інтересу до навчального предмета.
Одним із найскладніших завдань початкового курсу є формування в учнів уміння висловлювати власну думку. Навчити висловлюванню – означає навчити бачити оточуючий світ, аналізувати побачене, міркувати, висловлювати свої думки з приводу побаченого, пережитого чи почутого, застосовуючи мовленнєві уміння. З цією метою проводяться уроки розвитку творчих здібностей
. Компетентнісний підхід у навчанні передбачає опанування знань і умінь у процесі активної пізнавальної діяльності. Актуальними у реалізації цього завдання є уроки-дослідження, які передбачають спільну діяльність учителя й учнів, спрямовану на дослідження певного явища з метою його розуміння та усвідомленого засвоєння