Презентація «Нетрадиційне використання казки для навчання та виховання дітей»

Про матеріал

•Казкотерапія – це не один окремий сеанс, а копітка робота з певною метою. Вона дає дитині дошкільного віку свободу думок, бажань, дій, почуттів. Правильно побудовані, цілеспрямовані казки допоможуть дитині стати сміливішою, впевненою, подолати свої страхи, капризи, позбутися сором'язливості,а подекуди й агресивності. Саме за допомогою корекційного впливу казки в емоційному стані та поведінці дитини спостерігаються зміни на краще, відбувається поліпшення настрою, розвиток емоційної сфери та зв'язного мовлення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Нетрадиційне використання казки для навчання та виховання дітей»Автор: Худолій Тетяна Миколаївна, вчитель початкових класів

Номер слайду 2

Казкотерапія – це не один окремий сеанс, а копітка робота з певною метою. Вона дає дитині дошкільного віку свободу думок, бажань, дій, почуттів. Правильно побудовані, цілеспрямовані казки допоможуть дитині стати сміливішою, впевненою, подолати свої страхи, капризи, позбутися сором’язливості,а подекуди й агресивності. Саме за допомогою корекційного впливу казки в емоційному стані та поведінці дитини спостерігаються зміни на краще, відбувається поліпшення настрою, розвиток емоційної сфери та зв’язного мовлення. На основі цього ми з’ясували, що предметом казкотерапії є процес виховання внутрішньої дитини, розвитку душі людини. Казкотерапія направлена на досягнення внутрішньої гармонії

Номер слайду 3

Казка – це не просто розповідь про фантастичні події, а цілий світ, в якому дитина живе, бореться;Саме з казки і починається пізнання дитиною такого таємничого і, на перший погляд непізнаного світу;Казка – це джерело спілкування та передачі досвіду, це система виховання нових поколінь;Казка – благородне і ничим не замінене джерело виховання любові до Вітчизни. Казка –це образно кажучи свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

Чому ж так казка близька дитині?Казкові образи являють собою мову символів, який близькій підсвідомості;Завдяки казці у дитини є можливість програти негативні ролі, почуття не боячись при цьому бути покараним. Казки дають поняття про чоловічий та жіночий тип поведінки. Дитина не лише визначає для себе тип поведінки, а й ідентифікуючи себе з головним героєм вчиться долати різні ситуації;Дитина співпереживає герою казки і наче проживає разом з ним в уяві всі небезпеки. Це допомагає значно зменшити страхи дитини, підвищити свою самооцінку, впевненість у своїх силах, може стати в нагоді в житті; Психотерапевтичний вплив дитячих казок пов’язаний із відсутністю в них прямих повчань;Дитяча казка вселяє дитині, що добро має перемогти зло і за самою темною смугою в житті обов’язково має бути світанок, несучи надію на краще;Казка – це найкращий спосіб пережити нові почуття і піти від щоденної рутини і нудьги.

Номер слайду 5

Найбільша цінність казки, звичайно, в її моралі. Але крім моральних якостей казка дає широкі можливості для розвитку: Мовлення;мислення. Творчого мислення. Фантазії, уяви. Здібності до глибокого образного мисленнявстановлення причинно-наслідкових зв’язків. Емпатії та вмінню слухати. Навчає можливим формам поведінки. Навчання через казку

Номер слайду 6

Читання казок та їх переказування. Театралізація і показ казки вихователем. Драматизація у ролях знайомої дітям казкиІнсценізація – точне і послідовне відображення змісту казки за допомогою костюмів і різних декораційІгри за сюжетами знайомих казок. Демонстрація казок за допомогою мультимедійних засобів. Варіанти роботи з казкою

Номер слайду 7

Узагальнюючі бесіди на теми: «Моя улюблена казка», «В гостях у казки», «Казка в гостях у дітей»,Дидактичні ігри: «З якої казки герой?», «Добери картинку», «Подорож у дивовижний світ казок», «Лист дідуся-казкаря»Бесіда на морально-етичні теми за змістом казки. Самостійне складання дітьми казок. Бесіди за змістом ілюстрації до казок і репродукціїкартин на казкові сюжетіРозв’язування проблемних ситуацій та суперечностей у казціСвято казки в дитячому садку

Номер слайду 8

Творчі методи роботи з казкою: Знайомі герої в інших ситуаціях; Колаж із казок; Казка по новому; Казки про улюблені іграшки; Казки про подорожування; Казки про пори року, запахи, звуки; Казка за аналогією з відомою казкою; Казки з щасливим кінцем; Казки з чарівними малюнками; Вирішення протиріч в казці;

Номер слайду 9

Казки від живих крапель і кляк;Казка по завуальованих картинках. Казки від МФО ( морфологічного аналізу) та ін. Казка від вірша. Казка від лічилки. Казка від загадки. Казка від перетворень. Казка від дивних історій. Зміна ситуації в знайомих казках. Казка про улюблені іграшки. Казка за комічними малюнками

Номер слайду 10

Ще одним цікавим методом роботи з казкою є моделювання казкових сюжетів. У навчанні дошкільників моделюванню казкових сюжетів доцільно дотримуватись таких етапів:І етап - підготовчийІІ етап - комунікативно - діяльніснийІІІ етап – моделюючий

Номер слайду 11

Починаємо роботу зі складання казки за предметно-схематичною моделлю. Як правило, предмет або малюнок може стати вихідною позицією щодо складання казки (показую малюнки). Так можна запропонувати дітям пофантазувати на тему «Рукавичка», «Лисичка та Журавель»І етап

Номер слайду 12

ІІ етап - комунікативно - діяльнісний. Ми пропонуємо схеми, які не нагадують жодної із казок, які знають діти. Можна показати дітям геометричні фігури (трикутник, чотирикутник, коло). Так три однакових кола можуть нагадати казку «Троє поросят». Або три однакові за кольором і різні за величиною кола можуть нагадати казку «Три ведмеді».ІІ етап

Номер слайду 13

ІІІ етап – моделюючий. Підводимо дитину до розуміння того, що знайомих казкових персонажів можна не лише схематично представити у вигляді геометричних фігур, схем, моделей, але й скласти зовсім нову казку - з новим сюжетом, персонажами, тощо. У роботі з дошкільниками доцільно використовувати різні варіанти щодо моделювання казкових сюжетів. Варіант 1. « Символізація»Розповідання казки супроводжується показом умовних малюнків символів. Можна ілюструвати казки буквами – звірятами, які позначають той чи інший персонаж (Показую) Наприклад: Казка « Рукавичка».ІІІ етап

Номер слайду 14

«Зайчик і горобина»Взаємодопомога, товариськість.«Весняний вітер»Турботливе ставлення до природи, вміння помічати і оберігати її красу.«Лисиччині ліхтарики»Співчуття, турбота про інших, небайдужість.«Одне-єдине в світі макове зернятко»Вміння цінувати дружбу.«Флейта і вітер»Скромність,вміння цінувати свою працю і працю інших, душевність, доброта.«Лисиця й миша»Сміливість, винахідливість, рішучість.«Хай будуть соловей і жук»Мудрість, повага до оточуючих. Казки В. О. Сухомлинського направлені на морально-етичне виховання дошкільників.

Номер слайду 15

Дякую за увагу

Номер слайду 16

1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)/ журнал“Вихователь-методист дошкільного закладу”. – К., 2012. – 63 с.2. Концепція дошкільного виховання (Проект). – К.: Освіта, 1993. – 14 3. Сухомлинський В. О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Вибрані твори: У 5т. —К.: Рад. шк., 1977.4. Сухомлинський В. О. Рідне слово/ Вибрані твори: У 5-ти т. — К.: Рад. шк., 1977.5. Зинкевич- Евстигнеева Т. Д. Путь к волшебству. Теория и практика сказкотерапии. –С. Пб., 1998. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

pptx
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
10692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку