Презентація містить ілюстрації до твору, теоретичний матеріал, пояснення образів-символів тощо. Допоможе під час підготовки до уроку за темою учителям та учням
Новела (іт. novella, від лат. novellas — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією. Особливості новели. Побудова сюжету на основі справжньої, невигаданої події. Сюжет більш загострений. Динамічний розвиток подій. Обмежена кількість головних дійових осіб (2-3)Нетривалість дії. Невеликий обсяг та несподіване закінчення.
Таблиця психологічного навантаження барв:білий – легкий, чистий;чорний – важкий, похмурий;червоний – схвильований, напружений;голубий – ілюзія, вічність, чистота;жовтий – сонце, колосся, любов, щастя;зелений – життя, гармонія, радість;синій – холод, вічність, необхідність;червоний + синій + фіолетовий + жовтий – напруження, трагізм;світло-зелений + жовтий – бадьорість, радість;червоний + жовтий – тепло
«Intermezzo» — новела, що складається з 11 частин, які пов’язані образом митця — учасника й оповідача зображуваного; розповідає про його духовне одужання при зустрічі з природою. Твір має присвяту – Кононівським полям. Рік написання: в 1908 р. в Чернігові. Літературний рід: епос (з ознаками драми)Жанр: психологічна новела. Напрям (стиль): імпресіонізм.
Історія написання Творчий задум новели визрів у Михайла Коцюбинського під час гостювання в маєтку Євгена Чикаленка в с. Кононівка, куди він приїхав на відпочинок. Глибоке переживання подій пореволюційної реакції, виснаженнявід творчості й хвороб спонукали митця до усамітнення, до пошуків джерел натхнення.“Ви не можете уявити собі, що я пережив, бачачи те все на власні очі, і який це вплив мало на мої хворі нерви. Мені тепер ще гірше, ніж було; не можу ані спати, ані їсти”. М. Коцюбинський
Тема: роль митця та призначення мистецтва у суспільстві.Ідея: утвердження думки, що людина щаслива лише в гармонії з природою, а митець відіграє важливу роль у суспільстві. Проблематика: душевна рівновага; гармонія людини і природи; митець і суспільство; специфіка творчого процесу повноцінного життя.
Споглядання загадкового і чарівного світу відновлюють його сили. “ На небі сонце – серед нив я”Запахи, голоси, кольори природи проникають у душу героя, наповнюють її мажорним, оптимістичним настроєм: “Повні вуха маю того дивного гомону поля, того шелесту шовку, того безупинного, як текуча вода, пересипання зерна...”
«...я повний приязні до сонця» «Сонце, я тобі вдячний. Ти сієш у мою душу золотий засів — хто знає, що вийде з того насіння? Може вогні?» «Ти дороге для мене» «Я тебе люблю». Дивись же на мене, сонце, й засмали мою душу, як засмалило тіло, щоб вона була недоступна для комариного жала... (Я себе ловлю, що до сонця звертаюсь, як до живої істоти. Невже се значить, що мені вже бракує товариства людей?)» Образ сонця – це і символ естетичного ідеалу письменника, і метафора творчості як найвищого призначення людини.
Образи-символи“Білі мішки” – це образ повішених, яким перед стратою накидали на голову мішки.«Се ви, що з вас витеклакров в маленьку дірку від солдатської кульки, а се ви… сухі препарати; вас завивалиу білі мішки, гойдали на мотузках в повітрі, а потому складали в поганоприкриті ями, звідки вас вигрібали собаки…»