«НАПОЛЕОН» Характеризується неприязним ставленням до дітей у сполученні з відвертим використанням їх у власних цілях. Такий учитель нагадує полководця, для якого солдати — «гарматне м’ясо». Володіючи прекрасними творчими здібностями, він може похизуватися чудесними методичними знахідками і, можливо, високо цінуватися керівництвом. Але діти його не люблять. За його абстрактними побудовами людини не видно.
Номер слайду 3
«Нарцис» Неприязне ставленням до учнів, але без активного маніпулювання ними, з концентрацією на собі і своїй творчій роботі. Такий учитель схожий на лектора, що натхненно читає лекцію й уважно стежить за зовнішньою реакцією слухачів, що повинна підтверджувати його професіоналізм. Але насправді він зовсім байдужий до їхньої думки. Його не цікавлять слухачі як особистості. Головне, щоб він по своєму реалізувався, дістав задоволення.
Номер слайду 4
«КАРАБАС-БАРАБАС» Нездатність до творчості й ворожість до дітей виливаються в жорстокий контроль над ними, у прагнення обмежити учнів твердими рамками заборон.
Номер слайду 5
«ШТАМПУВАЛЬНИК» Даний тип учителя любить дітей, але через відсутність творчого початку діє під тиском сформованих стереотипів, шаблонів, застарілих вимог, працює за готовими рецептами однаково з усіма класами і з усіма дітьми.
Номер слайду 6
«СПОСТЕРІГАЧ» Педагогічна діяльність у цьому випадку перетворюється в пасивне невтручання з відтінком недоброзичливості у стосунках. Відсутність творчості робить такого вчителя нездатним навіть до маніпуляцій. Очевидно, такі люди зовсім не налаштовані на педагогічну професію.
Номер слайду 7
«КІТ ЛЕОПОЛЬД» Цьому типові властива слабкість творчого початку, сором’язливість, повага і любов до дитини. Ці характеристики приводять до остраху нашкодити, до повної пасивності. Такий учитель нагадує садівника, що настільки любить деревце, що побоюється навіть його поливати, обкопувати, обрізати гілочки, сподіваючись, що найкраще воно розів’ється саме, без усякої допомоги.
Номер слайду 8
«Доктор Фаустус» Учитель «ліпить» учня відповідно до своїх уявлень про потрібну суспільству людину. Він «формує» особистість.
Номер слайду 9
«САМОАКТУАЛІЗАТОР» Система взаємин із дітьми, заснована на прийнятті їх як цінностей, на любові до них, одухотворена особистісним творчим потенціалом, породжує і систему відповідної педагогічної діяльності, спрямовану на розвиток унікальної сутності кожної дитини.