Рольова гра «Мікрофон» Повернімось ж серцем до краси народної, збагатімо його нашою берегинею. Здавна передавали рушник з роду в рід, із покоління в покоління. Дивишся і не надивишся на ті різнобарвні розмаїті вишивані рушники. Чи можна уявити наш край без верби над ставом, калини у лузі, тополі край дороги, вишитого рушник на стіні… Вишитий рушник: Давній наш звичай. І нині він символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до своїх дітей, естетичні смаки, людську працьовитість.
Тема. Односкладні речення: тренувальні вправи. Знати: види односкладних речень, способи вираження головного члена в односкладних реченнях. Уміти: розпізнавати види односкладних речень, робити синтаксичний аналіз їх, правильно вживати у зв'язному мовленні. Завдання: осмислити увесь матеріал і показати, як ви практично володієте знаннями з теми «Односкладні речення»
Робота в групахІ група – визначити в тексті означено-особові речення, виділити ГО, пояснити пунктограму у 2 реченні.ІІ група – з'ясувати способи вираження присудка, підкреслити присудок, у виділеному слові пояснити орфограму.ІІІ група – скласти і записати спонукальне означено-особове речення відповідно до змісту тексту.
Стилі використання: художній, публіцистичний, розмовний; рідше науковий, офіційно-діловий. Семантика: дія, стан, про-цес мислиться незалежно від діючої особи чи носія. Головний член взагалі не передбачає будь-якого виконавця Безособові речення. Роль у тексті: передати емоційний стан, емоційно-експресивні відтінки, а також значення необхідності, категоричності. Спосіб вираження головного член: 1. Безособове дієслово.2. Особове дієслово в безособовому реченні.3. Дієслівна форма на –но, -то.4. Інфінітив + прислів-ник (типу боляче, холодно, важко).5. Прислівник + зв'язка або без неї.6. Слова нема, не було, не буде тощо.
Робота в групахІ група – виділити безособові речення, зробити фонетичний запис слова згадується.ІІ група – визначити способи вираження присудка в безособових реченнях, пояснити орфограму у словах прекрасний, надворі.ІІІ група – підкреслити головні і другорядні члени речення, надписати частини мови.