Олександра Олександрівна Григорович народилася 1882 року. Невдовзі після її народження батьки переїхали до Києва, де Олександра закінчила Київське художнє училище. Киів – місто, де художниця прожила найдовше, але у музеях Київа всього 2 картини Екстер.“Міст» 1912 р.
Номер слайду 3
В 1908 році вона познайомилася в Парижі з Пікассо та віднайшла для себе ритмічну напругу и енергійну геометризацію кубізма. В Римі вона побачила футуризм та вирішила сполучити два напрями - подібні роботи в Парижі охрестили кубофутуристичними«Синій, Чорний, Червоний» 1917-1918 р.«Місто вночі» 1910 р.
Номер слайду 4
«Still life» 1909-1910 р. Під впливом Екстер, а також інших вихідців з України та Росії, французькі кубісти розкріпачили свою палітру «Флоренція» 1914-1915 р.
Номер слайду 5
Особливе місце належить Олександрі Екстер в історії сценічного мистецтва . Дуже плідною буде її співпраця із режисером-новатором Олександром Таїровим. Ескіз до вистави “Дама -примара” 1924р.
Номер слайду 6
Перша спільна робота Таїрова та Екстер в театрі - «Фаміра Кіфаред». П'єса була про сина фракійського царя і німфи, який викликав на змагання муз, за що був жорстоко покараний. Екстер запропонувала зробити на сцені систему рухливих, лаконічних геометричних майданчиків для гри акторів. Так вперше в історії театру від дій на площині перейшли до обігравання об'єму сцени. 1916 р.
Номер слайду 7
Ескізи костюмів для п'єси «Ромео і Джульєтта»1921 р. В «Ромео і Джульєтті» кубізм було доведено до межі.
Номер слайду 8
Потрібно було шукати щось нове – таким стає конструктивізм. Головним в сценографії стає доцільність, простота і функціональність, але й тут, як і в кубізмі, око спочатку вбачає кольорову декоративність, а вже потім конструкції.1922р.1930 р.1922 р.
Номер слайду 9
Сумка. 1915 р. Цікавими є декоративно-ужиткові роботи Олександри Екстер. Надихали художницю не тільки авангардні твори, а й геометричний орнамент української вишивки