План1. Основні завдання групи подовженого дня.2. Режим роботи ГПД.3. Планування роботи вихователем ГПД.4.. Новий порядок формування груп подовженого дня у школах.
Номер слайду 3
Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання.
Номер слайду 4
Основні завдання групи подовженого дня. Організація самостійної роботи учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках;Створення сприятливих умов для формування учнівського колективу та надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;Організація індивідуальної, групової та колективної роботи учнів;Організація дозвілля учнів;1
Номер слайду 5
Формування в учнів ціннісних орієнтацій;Здійснення заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток, набуття навичок здорового способу життя;Виховання позитивного ставлення до суспільно-корисної праці;Надання допомоги батькам або особам, які їх замінюють, у вихованні учнів. Основні завдання групи подовженого дня1
Номер слайду 6
Режим роботи ГПДРежим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу.2
Номер слайду 7
відповідність режиму віковим особливостям школярів;педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, в тому числі максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до дітей і контроль за їх діяльністю. При плануванні режиму роботи групи продовженого дня необхідно врахувати такі вимоги:2
Номер слайду 8
1) Організацію:- прогулянки тривалістю не менш як одна година 30 хвилин (для учнів перших - четвертих класів);- харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;- суспільно-корисної праці;- денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, тривалістю не менш як одна година 30 хвилин;3) Проведення:- виховної години;- спортивно-оздоровчих занять для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин;- занять за інтересами, у гуртках, секціях.2 Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:2) Виконання домашніх завдань (самопідготовка) для учнів другого класу тривалістю 45 хвилин, третього класу - одна година 10 хвилин, четвертого класу - одна година 30 хвилин;
Номер слайду 9
3 Планування роботи вихователем ГПДОдним із головних чинників активізації позакласної, позаурочної виховної роботи в групах продовженого дня має стати глибоко продумана система її планування вихователями. Планування включає в себе два види планів:.календарно-тематичне планування щоденне планування
Номер слайду 10
3концентрацію знань, умінь і практичних навичок вихователя у виборі засобів виховної роботи;вибір оптимальних шляхів для найбільш повного виконання своїх посадових обов’язків;можливість проведення змістовного контролю за виконанням обов’язків вихователя адміністрацією школи;планування та організацію різних видів виховної роботи, спрямованих на колектив та особистість учня. Перспективний план виховної роботи вихователя групи продовженого дня передбачає:
Номер слайду 11
3 Перспективний план можна складати за такими розділами:
Номер слайду 12
3 Важливою складовою частиною плану роботи вихователя є вступна частина. Приступаючи до її написання, вихователь повинен знати і враховувати індивідуальні можливості учнів, слабкі й сильні сторони учнівського колективу.
Номер слайду 13
3 У вимогах до щоденного планування вихователя слід дотримуватися вимог щодо поурочних планів-конспектів вчителів. Вихователь в кожному запланованому заході повинен зазначати мету, обладнання, форми діяльності учнів; Також повинен передбачати індивідуальну і диференційовану роботу в підготовці і проведенні заходів, базуючись на продовженні навчальної, розвиваючої і виховної роботи.
Номер слайду 14
4 Новий порядок формування груп подовженого дня у школах. Головними новаціями порядку є те, що він передбачає кращі умови для дітей та вперше дає можливість відкривати інклюзивні групи. Різниця у віці учнів однієї групи не може перевищувати 2-х років. Така зміна дозволить забезпечити комфортніші умови для дітей, враховуючи їхні індивідуальні психологічні відмінності та фізичний розвиток. Водночас у школах, розташованих в сільській та/або гірській місцевості, де здійснюється підвезення шкільним автобусом, групи можна утворювати для учнів різного віку.
Номер слайду 15
4 Новий порядок формування груп подовженого дня у школах. Перебувати в групі подовженого дня учні мають не більш як 6 годин на день. Режим їх роботи повинен включати:прогулянки на відкритому повітрі тривалістю не менш як півтори години для учнів початкових класів;харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;виконання домашніх завдань (за наявності) тривалістю не більше 1 години;проведення спортивно-оздоровчих занять тривалістю не менше 1 години;фізкультхвилинки та гімнастику для очей через кожні 15 хвилин заняття для учнів початкових класів.
Номер слайду 16
4 Новий порядок формування груп подовженого дня у школах. Перебувати в групі подовженого дня учні мають не більш як 6 годин на день. Режим їх роботи повинен включати:прогулянки на відкритому повітрі тривалістю не менш як півтори години для учнів початкових класів;харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;виконання домашніх завдань (за наявності) тривалістю не більше 1 години;проведення спортивно-оздоровчих занять тривалістю не менше 1 години;фізкультхвилинки та гімнастику для очей через кожні 15 хвилин заняття для учнів початкових класів.
Номер слайду 17
4 Новий порядок формування груп подовженого дня у школах. Наповнюваність групи подовженого дня не повинна перевищувати 30 дітей. Наповнюваність спеціальної групи має бути від 6 до 12 учнів, залежно від нозології. В інклюзивних групах може бути до 30 дітей, однак кількість учнів з особливими освітніми потребами там має бути такою:1-3 – з числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;не більш як 2 – з числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку або тих, що пересуваються на візках.