Презентація "ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦEСУ В КРАЇНАХ ЄС"

Про матеріал
Система освіти у Франції. Система освіти в Польщі. Система освіти в Німеччині. Освіта в Іспанії. Освіта в Італії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦEСУ В КРАЇНАХ ЄСПідготувала. Артьомова А. В.

Номер слайду 2

«Система освіти у Франції»

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

ВИЩA ОСВІТА ФРАНЦІЇ

Номер слайду 8

Франція-розмаїття спеціальностей. Більше 3500 державних і приватних закладів 88 університетів та університецьких центрів(де навчаються 70% студентів) інженерні школи 220 бізнес-школ 120 шкіл мистецтв 20 архітектурних шкіл 3000 інших видів шкіл

Номер слайду 9

СХЕМА СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Номер слайду 10

ВИЩA ОСВІТА ФРАНЦІЇ

Номер слайду 11

Університети 1 млн. 400 тис. студентів; освіта в усіх галузях знань; запис на 1 рік навчання,здійснюється на основі атестата про повну середню освіту; Диплом державного зразка

Номер слайду 12

ВИЩА ШКОЛА

Номер слайду 13

Система освіти в Польщі

Номер слайду 14

У Польщі дошкільна система освіти формується такими закладами:ясла -садки , орієнтовані на неповний або повний день перебування;Дитячі садкидвотижневі дитячі садки;сімейні мікросадки , які, як правило , розташовуються в квартирах багатоповерхових будинків .

Номер слайду 15

Дитячі садки можуть відвідувати діти від 3 до 6 років. Річна дошкільна підготовка є обов'язковою для всіх дітей, а ось відвідування садка дітьми віку 3-5 років залежить тільки від рішення батьків. Більшість польських дитсадків є муніципальними. Освіта в них знаходиться на дуже високому рівні, оскільки держава величезну увагу приділяє цій сфері

Номер слайду 16

функціонували окремі школи для різних суспільних верств, а саме: усезагальна 7-річна школа (для дітей бідніших верств суспільства); окремий цикл навчання, який складався із 4 класів усезагальної школи + 8 класів гімназії (для дітей із привілейованих соціальних прошарків). 

Номер слайду 17

Польська шкільна освіта вважається однією з найякісніших в Східній Європі. Вона поділена на два рівні: початкова школа  і середня школа. Початкова освіта триває 6 років і є безкоштовною для усіх учнів. Навчання починається з нульового класу (перший рік у школі), завданням якого є підготовка дітей до основного навчання. Діти вчаться спілкуватися між собою, вивчають арифметику і основу природничих наук. В кінці 6-го класу діти здають тестування, воно має інформативний характер.

Номер слайду 18

Після закінчення початкової школи дітей переводять до середньої школи. У Польщі таких шкіл є декілька типів: 

Номер слайду 19

Після закінчення початкової школи дітей переводять до середньої школи. У Польщі таких шкіл є декілька типів:·Молодші класи середньої школи (обов’язкові для всіх дітей)- трирічне навчання в гімназії (gimnazjum). Учні здають зовнішній стандартний іспит, який дає можливість продовжити навчання в старших класах і є обов’язковим для всіх учнів. За результатами цих іспитів приймається рішення, де учень може продовжити своє навчання: в коледжі, ліцеї чи професійно-технічному училищі.

Номер слайду 20

·Старші класи середньої школи- 3 класи ліцею, після закінчення випускник здає випускний іспит і отримує атестат зрілості. Іспити проходять в два етапи: внутрішні іспити в школі та іспит незалежної комісії. - 3 класи професійної школи, після закінчення випускник отримує диплом, який підтверджує присвоїну їм професійну кваліфікацію. - 4 роки навчання в технікумі , випускники можуть здати екзамен для отримання атестату зрілості, а також, разом з ним, отримати професійну кваліфікацію.

Номер слайду 21

Після закінчення ліцею випускник може вступити в ВНЗ без здачі вступних іспитів.· Заклади післяшкільної освіти- 2,5 роки — програма для тих, хто має середню освіту, після закінчення випускники отримують диплом про професійну кваліфікацію.

Номер слайду 22

Випускники польських коледжів та університетів  можуть отримати наступні ступені:·бакалавра (BA, licencjat) — тривалість навчання  3-3,5 роки;·бакалавра (BSc, inzynier) -  тривалість навчання  3,5-4 роки за технічними, економічними чи сільськогосподарськими напрямками;·магістра (MA, MSc, magister) або ідентичний степінь (магістр мистецтв, магістр інженерної справи, магістр архітектури, лікар, зубний хірург, ветеринар тривалість навчання 5-6 років в унівеситеті). MSc можна отримати після отримання бакалавра, тривалість навчання 2-2,5 роки·доктора наук (Ph. D, doktor) — для отримання ступеня доктора наук потрібно здати іспит і успішно захистити дисертацію.·МВА тривалість навчання в середньому 2 роки.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Не залежно від форми власності польських начальних закладів (державної чи приватної) для них характерний високий рівень освітніх послуг. У студентів є можливість обирати форму навчання: денна, заочна, вечірня, екстерн.

Номер слайду 25

Система освіти в Німеччині

Номер слайду 26

В Німеччині існує 3 системи освіти: Система шкільної освіти. Система професійної освіти. Система вищої освіти. На всіх рівнях цієї структури представлені як державні, так і приватні освітні установи (у приватних - 8% учнів).

Номер слайду 27

Схема взаємодії систем освіти. Шкільна Освіта. Повна народна. Школа. Реальнашкола. ГімназіїПрофесійне училище(низького типу)Професійне училище(вищого типу)ВНЗ:1. Університети2. Спеціальні ВНЗ

Номер слайду 28

Шкільна освіта. Початкова школа(1-4 класи)Гімназія (до 13 класу)Реальна Школа(5-10 класи)Повна народна школа(5-10 класи)

Номер слайду 29

Початкова школа. Навчання в школі розпочинається у віці 6 років і обов'язково протягом 9 років (в деяких землях 10 років). У початкових класах, особливо в перші 2 роки, широко застосовується комплексне навчання. Німецька мова, арифметика, краєзнавство, музика, фізкультура, релігія викладаються в комплексі. Лише у 3 і 4 класах виділяються окремі предмети, хоча мова, краєзнавство і музика продовжують викладатися в комплексі. Перші шість років всі учні займаються разом, в 4-6 класах вирішується питання, де учень буде продовжувати освіту: в повній народній, реальній школі чи гімназії. Це залежить не від матеріального достатку його батьків, а від його здібностей і бажання.

Номер слайду 30

Гімназії Гімназії мають спеціалізований характер і традиційно діляться на класичні, природничо-математичні та сучасних мов. Є також інженерні, економічні і педагогічні гімназії. Обов'язкові предмети для всіх типів гімназій - німецька мова, історія, географія, математика, біологія, фізкультура, музика і релігія. У класичних гімназіях обов'язково вивчення латинської, грецької та одного із сучасних мов. У природничо-математичних посилено вивчаються математика, фізика і хімія. У старших класах вводяться предмети за вибором (від 2 до 7 годин на тиждень). У цілому освіта в гімназії носить переважно гуманітарний характер.

Номер слайду 31

Система професійної освіти Професійні школи Низького типу(направлені на отримання знань, пов’язаних з іх професією)Вищого типу(готовлять кваліфікованих працівників)

Номер слайду 32

Університети(підготовка професіоналів)Спеціальні ВНЗ(підготовка спеціалістів)Вища освіта(326 ВНЗ)

Номер слайду 33

Основні особливості німецьких Внз. Безкоштовна вища освіта, але останнім часом в деяких землях запроваджується плата за навчання;Вузи є переважно державними;Головний принцип вищої освіти в Німеччині - "академічна свобода" - система, що дозволяє кожному студенту самостійно визначати перелік дисциплін, які увійдуть до його диплом, а також поєднувати навчальний процес з науковими дослідженнями. Головна будівля Боннського Університету

Номер слайду 34

Університетська освіта У Німеччині існує одна вченна ступінь - доктор наук, яка присвоюється після захисту і повної публікації дисертації у навчальному закладі. Наукова діяльність ВНЗ ФРН будується на концепції вищої освіти В. фон Гумбольдта, акцентує в процесі навчання поєднання навчальної та наукової роботи. Вузи займають центральне місце в науково-дослідному «ландшафті».

Номер слайду 35

Освіта в ІСПАНІЇ.

Номер слайду 36

Сучасна система освіти Іспанії складається з:дошкільного виховання (Educacion Infantil), яке здійснюється за двома циклами – до 3 і з 3 до 6 років;початкової освіти (educacion primaria), яка є обов'язковою для всіх дітей у віці від 6 до 12 років; середньої освіти (educacion secundaria). середньої обов’язкової (education secundaria obligatoria) з 12 по 16 років та необов’язкової освіти (education secundaria post-obligatoria) з 16 по 18 років, яка містить професійну освіту найнижчого рівня (programa de iniciasion professional), професійну освіту середнього рівня (formacion profecional de grado medio) і Бакалаврат (bachillerato); вищої освіти (Educación Superior), що включає професійну освіту вищого рівня (formacion professional de grado superior) і вищу освіту (університет)

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Шкільна освіта

Номер слайду 39

Початок встановлення шкільної освіти в Іспанії1845 р. – План Піделя (Plan Pidal), яким передбачена централізація і секуляризація шкільної освіти 1857 р. - закон Мояно(La Ley Moyano) – першого закону про обов’язкове навчання, який регламентував освітні рівні та визначав обов’язкову освіту для дітей 6–9 років. Цей закон із деякими змінами і доповненнями був чинним понад сто років. У 1970 році був прийнятий закон про Освіту, згідно з яким прове­ли певну уніфікацію системи освіти і почали вводити безкоштовне навчання для всіх дітей віком від 6 до 14 років, а у 2006р. удосконалився Початкова школа в Іспанії називається основною. Навчання в ній ділиться на три цикли:1) охоплює дітей віком від 6 до 11 років, 2) охоплює дітей віком від 11 до 16 років,3) Бачілератто- середня школа 3 роки.

Номер слайду 40

Початкова школа - основна. Тут кожний предмет викладається окремим учителем. Велика увага приділяється розвиткові мовлення. У школі другого циклу учні вивчають рідну та іноземні мови, одержують деякі знання в галузі культури, соціології, ботаніки, біології, вивчають основи математики, механіки, домоведення. Основна мета цієї школи є виховання у дитини "глибокої і свідомої" віри в Бога. 80% шкіл в Іспанії належать церкві. У багатьох школах священники є основними вчителями і церква має право інспектувати всі державні і приватні школи. Організація системи освіти І. В. Кобилянськаfile:///C:/Users/Василь/Downloads/Znpрhist_2011_4_15.pdf

Номер слайду 41

Педагоги в іспаніїПрацівники державних початкових навчальних закладів отримують від 1500 до 2000 євро на місяць. Щоб мати таку зарплатню, педагоги, кожні 2-3 роки здають особливі кваліфікаційні іспити. Навантаження вчителів становить в середньому 40 годин на тиждень. Ніяких пільг вчителі в Іспанії не отримують. Обов'язковий вік виходу на пенсію - 65 років.Є два способи стати вчителем в іспанській школі. Перший - це поступити в 14 років на курси "Навчання професійних вчителів". Вони тривають чотири роки. школі. Для здобуття початкової освіти педагог повинен здобути 12 компетентностей загального характеру, пов’язаних з трьома змістовими модулями, які мають пройти майбутні педагоги: базова підготовка, академічні дисципліни та методика їх викладання, практика в школі. Для вчителів середньої школи таких компетентностей 11, що також конкретизуються в специфічних компетенціях трьох блоків схожого змісту. Другий - вам потрібно пройти дворічні курси і починати працювати вшколі. (Стаття)РОЗВИТОК СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У ІСПАНІЇ (ІІ ПОЛ. ХХ – ПОЧ. ХХІ СТОЛІТТЯ) Ганна Кузьменко

Номер слайду 42

Навчальний рік, який триває з 1 вересня до 31 травняскладається з трьох частин (триместрів). Система оцінювання і контролю не передбачає ведення учнем щоденників, у школі існує десятибальна система оцінювання знань учнів. По закінченню триместру учневі видається табель з оцінками. Домашні завдання в іспанських школах учням задаються в порівняно невеликому обсязі. 

Номер слайду 43

Початкова освіта завершується дипломом, який надає право навчатися у середній школі. Якщо учень не встигає з двох або трьох предметів, він отримує лише шкільний сертифікат і уже ніколи не зможе одержати повноцінну освіту. У перші три роки навчання оцінки виставляються учителем у кінці року; на старшому етапі учні екзаменуються декілька разів протягом року постійною комісією, що складається з групи вчителів. Друга половина початкового навчання охоплює 6-8 роки навчання - для багатьох підлітків ця освіта є єдиною і остаточною. Середня школа доступна не кожному іспанцю, бо навчання на цьому рівні дуже дорого коштує. У структуру середньої школи введено профтех-навчання.

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Вища освіта в Іспанії

Номер слайду 46

Перший іспанський університет було засновано у Саламанці ще в 1218 роціСьогодні освітня система країни нараховує понад 60 ВНЗ.Іспанські університети традиційно сильні у викладанні історії, географії, філософії, латини, фізики. З нових курсів популярністю користуються біомеханіка, інформаційні технології, екологія. Найстаріший в Іспанії університет Саламанки має найбільшу кількість факультетів. Одним із кращих вважається мадридський університет Комплутенсе, до складу якого входять 19 факультетів, Вища школа інформатики, 6 університетських шкіл, 30 інститутів та 12 шкіл професійної спеціалізації. До числа престижних належать і такі "молоді" університети Іспанії як Севільський і Валенсійський. За іспанськими законами вищу освіту можуть надавати тільки університети. Більшість із них (48) державні, але є невелика кількість приватних, а також ті, що належать церкві. Дипломи державних ВНЗ в цілому цінуються вище приватних.

Номер слайду 47

Типи ВНЗ: Перший - університетські факультети, де вивчають всі дисципліни, крім технічних. Там можна одержати вчені ступені всіх трьох рівнів вищої освіти("бакалавр","магістр","доктор"). Другий - вищі технічні школи, які теж мають три рівні вищої освіти. Третій тип - університетські школи  з певною професійною орієнтацією (по закінченні можна одержати ступені, що відповідають рівню "бакалавр"). Четвертий тип - університетські коледжі, що дають класичну університетську освіту першого рівня (бакалавр).

Номер слайду 48

В Іспанії не існує безкоштовної вищої освіти, хоча вона вважається досить недорогою - від 700 до 1000 євро на рік у державному вищому навчальному закладі та 3-10 тис. євро в приватному (не враховуючи проживання, харчування та інших витрат). За навчання на ступінь магістра доведеться заплатити 1-7 тис. євро на рік. Вартість навчання включає користування бібліотекою, комп'ютерами, лабораторіями, підручниками тощо. Кожен університет в Іспанії є автономним і може вносити в програму навчання істотні зміни. Для вступу на бакалаврську програму іспанського вищого навчального закладу (університету) потрібно скласти іспит – Selectividad (селективідад) та надати документ з оцінками про отриману середню освіту. 

Номер слайду 49

Освіта в Італії

Номер слайду 50

Освіта в ІталіїСистема освіти в Італії перебуває під контролем держави. Міністерство освіти матеріально забезпечує школи на всіх рівнях і суворо контролює навчання у приватних школах. Воно розробляє навчальні програми і проводить конкурсні іспити для зайняття викладацьких посад у всіх державних школах.

Номер слайду 51

Рівні освіти0 12 3 4 5 6 7 Дошкільна освіта;Початкова освіта;Нижчий рівень другого ступеня освіти;Вищий рівень другого ступеня освіти;Післясередня освіта, що не належить до третього ступеня;Перший рівень третього ступеня освіти;Другий рівень третього ступеня освіти.

Номер слайду 52

Дошкільна освіта (3міс.-6років) Дошкільна освіта Італії є необов'язковою і представлена державними та приватними дитячими установами.  Вона відноситься до першого циклу освіти та складається з дитячих ясел та дитячих садків (матиринська школа). Вартість відвідання комунальних ясел та материнських шкіл варіюється в залежності категорії і прибутків батьків. Вартість приватних дитсадків визначається кожною установою окремо.

Номер слайду 53

У дитячі ясла приймаються діти віком від 3 місяців і до 3-х років. На термін до 3-ох років. Організацією дитячих садків займаються муніципалітети або приватні особи. Такий ранній вік відвідування ясел пов’язаний з відносно короткою тривалістю (5 місяців) оплачуваної декретної відпустки в Італії.

Номер слайду 54

У дитячий садок (материнську школу), що може бути державним чи приватним, зараховують дітей, які на 30 квітня поточного навчального року, досягли 3-річного віку. Відвідання цієї навчальної установи триває три роки. Після дитячого саду дітей віддають в початкову школу.

Номер слайду 55

Групи в державних дитячих садках, як правило, є доволі великими, кількість дітей в групі може доходити до 30 чоловік. Відвідувати ясла і дитячі садки діти можуть безперешкодно з початку вересня до кінця червня, в липні в разі потреби діти можуть відвідувати спеціальні дошкільні заклади. Перед дитячим садком ставиться завдання забезпечити всебічний розвиток дитини та підготувати її до початкової школи. Помітну роль в дошкільній освіті країни відіграє католицька церква, яка часто опікується окремими дошкільними дитячими закладами.

Номер слайду 56

В середньовічній Італії шкільна освіта не була обов’язковою та була довірена церковним служителям. Італійська шкільна система була створена в 1859-1861 роках. Закон Казаті передбачав однорічну обов’язкову початкову освіту, а в середній школі створювались гімназії та технічні школи. В 1860 році були створені перші шкільні програми, які включали і релігійний аспект, але в 1867 році було вирішено надати перевагу громадському вихованню. Школа, таким чином, стала двоканальною (подальше навчання/ринок праці) без можливості переходу з одного направлення в інше.  У 1947 році була прийнята Конституція Італії, за якою 8-річне навчання в школі є обов’язковим, безкоштовним та гарантованим державою. . Певні зміни в системі італійської освіти відбулися лише у 1962 р.: середня школа стала уніфікованою та однотипною. Повний цикл освіти тепер охоплював 8 років обов’язкової освіти (5 років початкової освіти + 3 середньої).

Номер слайду 57

Окрім держави значний вплив на освітній процес має католицька церква. Саме в Італії вплив католицької церкви на освіту залишається найбільш помітним в Європі. Це пояснюється, насамперед, близькістю Ватикану. Переважна більшість італійських шкіл є державною, доля приватних шкіл складає близько 5 % від загальної кількості шкіл. Як державні, так і приватні школи займаються за однією програмою, а їх учні складають однакові іспити та випробовування для отримання документів про шкільну освіту. Обов’язковою є освіта протягом 8 років в початковій і середній школі. В шкільній освіті помітний вплив зберігає католицька церква, вивченню основ католицизму відводять окремі години в шкільній програмі.

Номер слайду 58

Початкова освіта (6-11 років)Перелік предметів в початковій школі є невеликим, він включає італійську мову, письмо, математику, музику та інші предмети. В італійських школах заняттям музики надають особливу увагу. Всі заняття в класі початкової школи проводять два викладача. По завершенню початкової школи складаються обов’язкові іспити, за результатами яких видаються документи про завершення початкової школи.

Номер слайду 59

Середня школа (11/12-14 років)Заняття в середній школі по кожному предмету проводять окремі викладачі. Середня школа є останнім етапом обов’язкової освіти в Італії, по її завершенню випускник може не продовжувати навчання та влаштуватися на якусь роботу. Звісно, вибір місць роботи з таким рівнем освіти є невеликим, і тому більшість учнів продовжує навчання в старшій школі.

Номер слайду 60

Старша школа (14/15-18/19 років)В старшій школі учень або отримує загальну освіту в ліцеї, який готує учня до вступу в університет, або разом зі шкільною освітою опановує певну професію в коледжі. Старша школа, яка готує за загальною програмою для вступу в університет, поділяється на кілька типів ліцеїв: технічні, гуманітарні, класичні та інші. Навчання в одному з них визначає вибір в майбутньому напрямку навчання в університеті. При наявності відмінності програм різних типів ліцеїв, всі вони мають ряд однакових дисциплін, зокрема італійську мову, історію, математику та інші. По завершенню старшої школи (ліцею) учні складають іспити та отримують документ про повну середню освіту, такий документ є підставою для вступу в університет. 

Номер слайду 61

В Італії вчителі, які розпочинають свою кар'єру, зобов'язані проходити курси з підвищення кваліфікації. Професійна кар’єра вчителя залежить від кваліфікації та трудового стажу. – учитель отримує звання після завершення навчання; – учитель отримує винагороду за головною зарплатною шкалою, має відповідну кваліфікацію та професійну підготовку, успішно пройшов стажування і активно працює над власним професійним розвитком; – після виконання певних стандартів учитель отримує зарплату за вищою шкалою; – прекрасний вчитель – статус уведений в 2006 році, призначений для невеликої кількості вчителів з найвищими професійними досягненнями; – висококваліфікований учитель– статус уведений в 2000 році, є альтернативним кар’єрним шляхом, що веде до отримання керівних посад, дозволяє вчителям продовжити навчання, поширювати досвід серед шкільних учителів.

Номер слайду 62

Система вищої освіти. З 18-19 років. Вища освіта Італії представлена університетами, технічними університетами, університетськими коледжами та академіями. Перший ступінь вищої освіти - CDU (Corsi di Diploma Universitario) - аналог ступеня бакалавра. Навчання триває 3 роки і складається з обов'язкових і додаткових предметів та практики. Другий ступінь вищої освіти - CL (Corsi di Laurea). Триває від 4 до 5 років, залежно від спеціальності. Медицину і фармацевтику вивчають 6 років. Третій ступінь вищої освіти - Corsi di Dottorato di Ricerca, DR і Corsi di Perfezionamento - дослідницькі докторські програми та курси післядипломної спеціалізації, або професійної майстерності. Її можна пройти як в Університетах, так і в спеціалізованих навчальних закладах - Scuole di Specializzazione. Після закінчення видається диплом спеціаліста або ступінь доктора.

Номер слайду 63

ОСВІТА В УНІВЕРСИТЕТІВ даний час сектор університетської освіти складається з 83 університетів, в тому числі:• 58 державних університетів (Universitastatali);•17 недержавних університетів(акредитованих на державному рівні) (Universitanonstatali,legal mentericonosciute);• 2 університети для іноземних студентів (Universitaper Stranieri);• 3 вищі школи, що спеціалізуються на післядипломному навчанні (Scuole. Superiori);• 3 політехнічних університети (Politecnici).

Номер слайду 64

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трифонова Світлана В'ячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
14 грудня 2022
Переглядів
3675
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку